Appenzell
-
Appenzell
Als je in de regio St Gallen / Appenzell bent, welke spoorlijnen moet je dan echt bezoeken?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Re: Appenzell
Sowieso de drie tandrad-smalspoorlijntjes: Rorschach - Heiden, Rheineck - Walzenhausen en Altstätten - Gais. De eerste en laatste hebben in de zomerperiode ook een open rijtuig, dat is een aanrader! (Zie m'n reisverslagen van vorig jaar voor wat plaatjes).
Vanuit St. Gallen is de Voralpen-Express richting Luzern ook een mooie lijn (mooiste stuk zit wel pas rond Luzern langs de Vierwaldstättersee).
Verder heeft de lijn langs de Bodensee fraaie vergezichten. En de rest van de lijntjes van de Appenzeller Bahnen zijn trammetjes met 1e klas die leuk zijn om eens gedaan te hebben, maar ook weer niet buitengewoon indrukwekkend zijn. Leuk is wel het stukje van station St. Gallen naar het centrum, daar rijden die tram-treintjes van de Appenzeller Bahnen en trolleybussen door elkaar (met de bovenleiding voor de trolleys naast die voor de trams)
Vanuit St. Gallen is de Voralpen-Express richting Luzern ook een mooie lijn (mooiste stuk zit wel pas rond Luzern langs de Vierwaldstättersee).
Verder heeft de lijn langs de Bodensee fraaie vergezichten. En de rest van de lijntjes van de Appenzeller Bahnen zijn trammetjes met 1e klas die leuk zijn om eens gedaan te hebben, maar ook weer niet buitengewoon indrukwekkend zijn. Leuk is wel het stukje van station St. Gallen naar het centrum, daar rijden die tram-treintjes van de Appenzeller Bahnen en trolleybussen door elkaar (met de bovenleiding voor de trolleys naast die voor de trams)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Re: Appenzell
Dank je wel voor je snelle reactie. Naar dit soort tips was ik op zoek !