Pindakaas!
-
- Donateur
Pindakaas!
Dat we hier na bijna 17 jaar nog geen draadje over hebben, zeg 

-
Re: Pindakaas!
Je hebt zelfs een heuse Pindakaaswinkel, met vestigingen in meerdere steden.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik heb uit onbetrouwbare bron* gehoord dat in de marine pindakaas "zelfmoordpasta" werd genoemd omdat het zo erg plakte dat je kaken...
(*) achteroom ofzo
(*) achteroom ofzo
-
Ik vind de creamy pindakaas van Calvé goed te doen. Andere pindakaas vind ik eigenlijk niet zo lekker.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Donateur
Ik eet tegenwoordig eigenlijk alleen nog de 100% van de Ap of de Lidl. Als je vandaaruit teruggaat naar Calvé is het wel even...slikken, zegmaar.
-
- Donateur
Pindakaas? Alleen Calvé voor mij. Die is ook perfect als basis voor satésaus. Beetje ketjap, wat water, en een rood pepertje (of een lepeltje sambal), meer heeft-ie niet nodig. En goed roeren zodat-ie niet aanbrandt.
Op brood eet ik het ook graag, al ben ik meer fan van gemengde notenpasta. Maar dan wel een van de biologische winkel, met niet meer ingrediënten dan goede kwaliteit noten, een snufje zout en olie (er hoort dan ook een laagje olie op te staan). Zo duur.
Maar zo lekker. 
Op brood eet ik het ook graag, al ben ik meer fan van gemengde notenpasta. Maar dan wel een van de biologische winkel, met niet meer ingrediënten dan goede kwaliteit noten, een snufje zout en olie (er hoort dan ook een laagje olie op te staan). Zo duur.

-
Bij ons is het recent ook vooral de ap 100% pindakaas, als je zo’n gek bent als ik die de pindakaas met marmite combineert mis je het zout absoluut niet.
-
Peanut butter and Vegemite (betere versie van Marmite).
Je bent al een halve Ozzie!
Je bent al een halve Ozzie!
- Meltrain
- Donateur
Ik vind die 100% pindakaas vaak zo'n droog mondgevoel geven, dus ik houd het nog bij de oude versie, maar met stukjes pinda erin.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.