Lopend ging het uiteraard eerst naar station Almere Buiten om daarvandaan per sprinter naar Leiden te gaan, om daarna met lijn 401 naar Zoetermeer te gaan. Daarna volgde nog een rit met lijn 455 om bij de laatste halte in Zoetermeer uit te stappen. Uiteraard volgde ik hierna de busroute lopend om leuke fotolocaties uit te zoeken. Nadat de eerste foto gelijk de mist in ging, waagde ik de volgende poging een stuk verderop langs de Katwijkerlaan in Pijnacker alwaar ik deze bus, die is begonnen op de reguliere streeklijnen van EBS, op de foto kon zetten:

De rit van een halfuur later zette ik dan weer een stuk terug richting Zoetermeer op de foto wat toevalligerwijs ook weer een voormalige streekwagen betrof:

Hierna liep ik naar de halte Katwijkerlaan nr. 105 alwaar ik bijna voorbij werd gereden doordat de chauffeur bij de halte besloot een trekker in te halen. Toen hij mij zag staan ging hij flink in de ankers en kon ik alsnog instappen. Met deze bus reisde ik vervolgens door naar Delfgauw. Iets verderop kon ik, op de Delfgauwseweg in Delft, stadsbus 6018 op de foto zetten die hier onderweg is naar Delfgauw:

Hierna ging het al lopend naar richting het station. Bij de halte Zuidpoort was ik dan weer mooi op tijd om nog wat busjes te spotten zoals dit keer een échte R-netwagen onderweg naar Zoetermeer:

Eenmaal bij het station gearriveerd kon ik dan weer een stads-Citea op de foto zetten die als lijn 60 vanuit Nootdorp komt en door zou rijden als lijn 61 naar Rijswijk:

Met lijn 37 ging het hierna, deels over een afgesloten weg behalve voor de bus, naar Den Haag. Daar aangekomen bleek de tegenbus vertraagd en deze kon dan nog mooi op de foto op de Laan van Wateringse Veld. Helaas hing er een wolkenbingo in de lucht en is de foto niet zo heel zonnig, maar ik vind ‘m prima:

De bus van een halfuurtje later was eveneens flink vertraagd en deze trof ik op dezelfde straat, maar dan iets verder noordwaarts:

En nee, ik was de trams zeker niet vergeten:

Met tramlijn 16 ging het hierna naar station Den Haag Centraal. Daar twijfelde ik: ik zou vertrekken, maar er waren twee elektrische Mercedessen van de HTM in aantocht. Met de wolkenbingo boven mijn hoofd en het feit dat ik de foto’s op de volgende locatie niet veel later zou moeten maken vanwege het draaien van de zon, besloot ik toch maar meteen verder te reizen en wel naar Wassenaar. Daar eenmaal uitgestapt kon ik tussen de vele wolken door een foto maken van lijn 43 op de Prinsenweg:

De rit van een halfuur later reed dan weer met een gelede bus die ik op dezelfde locatie op de foto kon zetten:

Hierna liep ik verder naar de verderop gelegen halte Van Oldenbarneveltweg. Doordat de bus die ik wilde hebben vertraagd was kon ik nog mooi een foto maken van snelBuzz 385 van Qbuzz, die in afwachting van de Yutongs veelal met streekBuzz-Iveco’s wordt uitgevoerd:

Met een vertraagde lijn 43 ging het hierna door naar station Leiden Centraal, waar ik vanmorgen ook al was. Hier besloot ik weer wat busroutes in het centrum op te zoeken en kon ik zodoende een elektrische Iveco op de foto zetten op de Rijnsburgerbrug:

Niet alle lijnen rijden meer door het centrum van Leiden en rijden eromheen. Ook langs deze route kun je leuke plaatjes maken. Zo trof ik op de Lammermarkt een van de nu nog 50 Yutongs aan:

Een kwartslag gedraaid heb je totaal niet het gevoel midden in een drukke stad te staan en kon ik dit landelijk uitziende plaatje maken op het Molenwerf:

Hierna ging het weer naar het centrum om daarvandaan verder te reizen en wel naar Hazerswoude-Rijndijk. Hier maakte ik echter geen foto’s, maar liep ik regelrecht door naar Koudekerk aan de Rijn. Net voor de grens van Koudekerk naar Hazerswoude kon ik op de Koudekerksebrug een foto maken van lijn 169 naar Leiden, met wederom een Iveco:

De rit van een halfuurtje later reed dan weer met een bus die al wat jaartjes erop heeft zitten in deze regio en deze bus kon op de Hoogewaard mooi op de foto:

Hierna reisde ik door naar Alphen aan den Rijn. Aldaar was de zon flink aan het zakken en waren de wolken uiteraard van de partij. Wel lukte het mij uiteindelijk nog om deze iveco op de foto zetten op de Prins Bernhardlaan voor het station:

Hierna was ik klaar met fotograferen en dook ik het centrum in om wat te eten. Daarna reisde ik met de bus naar Schiphol om daarna, een veel te korte sprinter vermijdend, met de trein naar Amsterdam Bijlmer ArenA te reizen om daarvandaan met de bus huiswaarts te keren na een leuke dag reizen, fotograferen én ruim 15 kilometer lopen!