Het meest opvallende is de binnenkant en dan vooral de nieuwe stoelindeling achterin:
Aan de buitenkant is het meest opvallende de extra zijfilm:
Daarna vertrok de 302 naar een niet overdekte bufferplek. Het was inmiddels al donker en het regende. Dit alles resulteerde in deze foto:
Na deze foto kwam ook de 305 aangereden. Deze ging daarna naast een oude Citaro staan. Zo is te zien dat de film van de 300-tjes net iets anders is als de 200-tjes:
Maar, de komst van de nieuwe Citaro's heeft ook een andere kant. 3 busseries verdwijnen namelijk uit het Rotterdamse stadsbeeld. Dit zijn de Berkhofjes uit de 600-serie, de O405N'en (750 t/m 753) en de Alliance's uit de 800-serie. Of van de laatste serie alle Alliance's weggaan, weet ik overigens niet zeker.
Ik begin met de bussen die lang hier rondgereden hebben, de Berkhofjes. Hier de 612 op 20 mei van dit jaar:
Dan 2 Berkhofjes naast elkaar, de 618 en de 616 eind vorige maand:
Dan een Berkhofje op Zuid en wel op een lijn die niet meer rijdt op de plek van de foto, de 633 op lijn 69 op de Schulpweg:
De kleinste serie die gaat verdwijnen zijn de 4 O405N'en. Hier de 752 op 08 april van dit jaar:
Tot slot de Alliance's. Hier de 814 op de Spaansweg eind september dit jaar:
En een Alliance uit deze serie op Zuid. Iets wat nooit in grote getale voor komt. Hier de 818 op de Zuiderparkweg:
Als niet alle Alliance's weggaan, dan denk ik dat de 821 t/m de 835 nog zullen blijven. Als dit niet het geval is, is hier de 834 bij de Melanchthonweg: