Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
88122903 schreef:Klopt de nieuwe lijn moet een knikje naar het westen maken om Gorichem binnen te komen, maar dat is niet erg dat doet de oude lijn ook, maar dan doet hij het oostelijk terhoogte van Waardenburg om Zaltbommel binnen te komen.
Dus de ene doet een knik west en de andere oost de twee lijnen zullen als spiegelbeelden op elkaar lijken en dus ongeveer even lang zijn.
Kijk nou eens zelf even op de kaart en teken het eens uit! Nu heb ik het voor je gedaan, en zie: met het door jouw voorgestelde knikje kom je in het beste geval uit in Deil of Enspijk. Allebei leuke dorpjes, daar niet van, maar absoluut geen eigen spoorlijn waard.
Eventueel kun je die lijn wel via Leerdam laten lopen.
Vanuit Leerdam kun je dan cross platform overstap maken tussen de Spurt Dordrecht - Geldermalsen en de IC Utrecht - Eindhoven.
Bovendien heeft Leerdam een groot aantal reizigers naar Utrecht, als je ziet hoe druk bus 85 in de spits is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Beetje onzinnig om daar de doorgaande IC-reiziger extra reistijd mee te geven, laat staan de investeringen die moeten worden gedaan om de verschillende rivieren en andere water over te komen.
En als je dan toch cross-platform wilt aanklooien, doe dat dan tenminste nog op Geldermalsen. Is nauwelijks een investering voor nodig, in ieder geval geen lijnomleggingen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
meltrain schreef:Eventueel kun je die lijn wel via Leerdam laten lopen.
Vanuit Leerdam kun je dan cross platform overstap maken tussen de Spurt Dordrecht - Geldermalsen en de IC Utrecht - Eindhoven.
Bovendien heeft Leerdam een groot aantal reizigers naar Utrecht, als je ziet hoe druk bus 85 in de spits is.
Nee, Leerdam is lekker groot :?. Er wordt hier een probleem verzonnen voor een oplossing...
Ja goed, dat gebeurt in het echt natuurlijk ook... (de spoorlijn Breda-Utrecht is daar zelf ook nog wel een voorbeeld van. Er bestaat zelfs een rechtstreekse treinverbinding tussen beide steden die er alleen iets langer over doet dan een gemiddelde treinreis tussen twee steden van dezelfde omvang en dezelfde tussenruimte in kilometers)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef:Ja goed, dat gebeurt in het echt natuurlijk ook... (de spoorlijn Breda-Utrecht is daar zelf ook nog wel een voorbeeld van. Er bestaat zelfs een rechtstreekse treinverbinding tussen beide steden die er alleen iets langer over doet dan een gemiddelde treinreis tussen twee steden van dezelfde omvang en dezelfde tussenruimte in kilometers)
Ja als je op die voet verder gaat redeneren kent Nederland ook geen mobiliteitsprobleem