Zoals gebruikelijk op 'n doordeweekse dag maar weer getracht de kortingsloze reistijd zo goedkoop mogelijk te houden, dus begon 't na een wandelingetje met de trein naar Gorinchem met aldaar een mooie aansluiting op lijn 387 naar Utrecht. Een stukje dat nog met 'n gewoon Qliner-enkeltje plaatsvond, daar dat goedkoper blijkt dan de toeslag voor 'n OV-dagkaart
Iets aan de vroege kant kwam ik in 't Utrechtse aan, maar om nou te zeggen dat dat een ramp was... lekker in 't ochtendzonnetje op 'n bankje op de trein zitten wachten en ik kwam de tijd wel door. Uiteindelijk ging het in 'n uitgestorven viertje in 't midden van de t529 in een keer door naar Groningen, waar eerst maar 'ns een stukje het centrum in gelopen werd... konden alle lichaamsdelen na de lange zit weer op de juiste plaats zakken

Op 't Hereplein stond de 533 mooi te poseren in't zonnetje...
Een stukje per bus verder belandde ik aan 't einde van de Oosterhamrikbaan, waar gelijk wat leuks langskwam :) ...
Op zoek naar andere leuke plekjes met lijn 3 verder gereisd, wat me in Lewenborg deed belanden...
En daarvandaan maar rustig aan weer 'n stukje teruggewandeld...
Na een korte lunchpauze m'n weg per trein vervolgd, en wel het enorme eind naar Groningen Noord

Dat deed me alweer op de Grote Markt belanden, waar een Volvo op lijn 1 kwam aangereden. Kwam mooi uit, had nog nooit in zo'n ding gezeten. En of ik er ooit nog in zal zitten... langer dan tot het station hield ik 't in ieder geval niet uit in die sauna
Na 'n recordpoging van zoveel mogelijk materieeltypes in Qliner-uitvoering op één foto...
...nog even op 't Emmaviaduct gestaan, waar dit kleurrijke servicebusje passeerde. De lijfilm vermeldde opmerkelijk genoeg een lijn die normaal Delfzijl niet uit komt...
Je zou er maar tot Assen in moeten zitten...
En nog twee busjes die ooit hier in de regio reden...
Gevolgd door de 7806 in Citybus-uitvoering...
Uiteindelijk nog een klein ritje met lijn 6 gemaakt...
...voordat de Volvo waar ik eerder in zat met moeite op de foto wilde...
Daarna maar gauw wat te eten gehaald, waarna het wachten was op de IC van 17.04 uur die maar niet kwam. Begon al het ergste te vrezen, hoewel het erg origineel was geweest, toen men met wat DM'90 begon te rangeren, maar dat ging slechts richting de tankplaat.
Net voor vertrektijd kwam de IC uiteindelijk binnen met helemaal voorop een ICMm, eindelijk! :D De grote studentenmassa zat ook nog eens in de achterste twee stellen, zodat ik lekker de ruimte en rust (en airco uiteraard :) ) had.
Mja, zo overleefde ik 't wel tot Amersfoort, al duurde het even voor we er binnen kwamen: na 'n stop langs het perron van Schothorst ging het seintje voor seintje verder wat me al deed vrezen voor de aansluiting. Maar zowaar, hij stond er nog bleek na een wat grondiger blik langs het perron. Alleen wel ergens ter hoogte van de Kiosk, terwijl ik aan het einde van de overkapping uitstapte

Maargoed, kon 'm nog precies halen dus dat was weer een hindernis minder, op naar de volgende in Utrecht. Nouja, da's wel een heel klein overstapje natuurlijk, gelukkig stond de trein naar Rotterdam wel gewoon netjes aan de overkant.
In Rotterdam stond zelfs de benelux er nog, maar daarvan was het treinpersoneel nog druk met de spoorwegpolitie in bespreking. Maar even afgewacht, de IC naar Dordt die ik eigenlijk zou hebben zou toch naar spoor 4 gewijzigd zijn.
Uiteindelijk zag ik die nog op spoor 6 op de CTA's gedraaid worden, wat me 'n aardig voordeeltje opleverde: toen de tweede spoorwijziging werd omgeroepen was ik al op 't juiste perron.
Er moest alleen nog gesplitst worden, wat samen met een beperkte snelheid tussen Rotterdam Zuid en -Lombardijen de busaansluiting in Dordt de mist in deed gaan. Achja... dan maar met de trein, zo kwam ik alsnog op m'n eindbestemming.
De statistiekjes:
Reisduur: precies 13 uur
Reisroute: Dordrecht Stadspolders - Gorinchem - Utrecht C. - Groningen - Groningen Noord - Groningen - Amersfoort - Utrecht C. - Rotterdam C. - Dordrecht - Dordrecht Stadspolders
Gebruikte vervoerbewijzen: klik hier