Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

Bericht door find_your_spot »

Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

AMSTELVEEN -
In Amstelveen zijn maandagavond rond 19.10 uur op de kruising van de Beneluxbaan met Zonnestein, twee jongens gewond geraakt na een aanrijding met een sneltram.

Vanuit de richting Amsterdam kwam een sneltram aangereden, toen vanuit de andere richting een sneltram uit Amstelveen kwam. Toen de metro was gepasseerd, staken de jongens op de fiets over. Ze zagen hierbij de sneltram vanuit Amstelveen over het hoofd en kwamen in aanrijding met de tram.

Beiden zijn met spoed naar een ziekenhuis gebracht. De 15-jarige jongen liep een schedelbasisfractuur en naast zwaar hersenletsel nog meer letsel op, zijn toestand is kritiek. De 14-jarige jongen liep een schedelbasisfractuur op en zijn toestand is stabiel. De bestuurder van de sneltram werd voor verhoor overgebracht naar een politiebureau. De politie heeft een paar getuigen gesproken en is op zoek naar nog meer mensen die iets van de aanrijding hebben gezien.


http://www.webregio.nl/amstelland/regio ... pdate.aspx
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Zwaar hersenletsel na ongeluk sneltram 51

Bericht door Suus »

Zwaar hersenletsel na ongeluk sneltram 51
De 15-jarige jongen die maandagavond met een 14-jarige vriend werd aangereden door sneltram 51 heeft onder meer een schedelbasisfractuur opgelopen.

Zijn toestand is nog steeds kritiek. De jongen heeft zwaar hersenletsel, zo laat de politie weten.

Het ongeluk gebeurde in Amstelveen bij de kruising Beneluxbaan met Zonnestein. De jongens zagen niet dat er behalve uit de richting Amsterdam ook een metro uit de richting Amstelveen kwam. Toen de eerste metro was gepasseerd, staken ze op hun fiets de weg over. Daarbij werden ze door de tweede metro aangereden.
AT5.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pallice
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 17:46

Re: Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

Bericht door Pallice »

Misschien is het een goed idee om een voorrangsregeling te treffen zodat 2 metro's of trams daar niet tegelijk over een kruising heen denderen. Zeker bij kinderen kan ik me voorstellen dat ze een tweede metro over het hoofd zien of daar geen rekening mee kunnen houden.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

Bericht door huibf »

Pallice schreef:Misschien is het een goed idee om een voorrangsregeling te treffen zodat 2 metro's of trams daar niet tegelijk over een kruising heen denderen. Zeker bij kinderen kan ik me voorstellen dat ze een tweede metro over het hoofd zien of daar geen rekening mee kunnen houden.
slecht idee.

Ik denk dat het slimmer is om kinderen op de gevaren te wijzen. Eens wat beelden tonen van zo'n ongeluk doet wonderen!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

Bericht door Vinny »

Pallice schreef:Misschien is het een goed idee om een voorrangsregeling te treffen zodat 2 metro's of trams daar niet tegelijk over een kruising heen denderen. Zeker bij kinderen kan ik me voorstellen dat ze een tweede metro over het hoofd zien of daar geen rekening mee kunnen houden.
Dit is nou een typisch voorbeeld van wat ik doorgeslagen veiligheidsdenken vind. ;)
Omdat ouders hun kinderen verdommen op te voeden en te wijzen op de gevaren, moet de overheid voor miljarden euro's maar een tunnel bouwen omdat er wel eens 16 jarige pubers "haast" hebben en onder de trein/tram/iets anders terecht komen... :roll:

"Wacht met oversteken totdat het rode licht gedoofd is. Er kan nog een trein aankomen"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Pallice
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 17:46

Re: Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

Bericht door Pallice »

Vinny schreef:
Pallice schreef:Misschien is het een goed idee om een voorrangsregeling te treffen zodat 2 metro's of trams daar niet tegelijk over een kruising heen denderen. Zeker bij kinderen kan ik me voorstellen dat ze een tweede metro over het hoofd zien of daar geen rekening mee kunnen houden.
Dit is nou een typisch voorbeeld van wat ik doorgeslagen veiligheidsdenken vind. ;)
Omdat ouders hun kinderen verdommen op te voeden en te wijzen op de gevaren, moet de overheid voor miljarden euro's maar een tunnel bouwen omdat er wel eens 16 jarige pubers "haast" hebben en onder de trein/tram/iets anders terecht komen... :roll:

"Wacht met oversteken totdat het rode licht gedoofd is. Er kan nog een trein aankomen"
Waar zie je me beweren dat ik wil dat er een tunnel komt? Ben daar juist op tegen

Wat ik noemde is iets simpels waarmee je ongevallen als deze kunt voorkomen en iets is wat geen geld kost. Kinderen worden al genoeg gewezen op gevaren, maar missen ervaring en een ontwikkelde prefrontale cortex om dit gedrag te voorkomen. Daar moet rekening mee gehouden worden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

Bericht door Vinny »

Hoe meer je dit soort zekeringen inbouwt, hoe onveiliger het systeem wordt, want als het een keer toch misgaat is niemand er meer op voorbereid... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Pallice
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 17:46

Re: Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

Bericht door Pallice »

Vinny schreef:Hoe meer je dit soort zekeringen inbouwt, hoe onveiliger het systeem wordt, want als het een keer toch misgaat is niemand er meer op voorbereid... :roll:
Wat voor zekerheden zijn er in dat systeem daar nog meer gebouwd?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

Bericht door Vinny »

Ik refereer aan een algemene wetmatigheid ;) Toen de veiligheidsgordels werden ingevoerd ging ook iedereen een stuk sportiever rijden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Fietsers zwaargewond na aanrijding sneltram

Bericht door robert55 »

Antiblokkeersystemen zijn denk ik een beter voorbeeld
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten