Aanvullende vragen recht internationaal spoorvervoer
Geplaatst: ma 11 jul 2011, 21:28
het is duidelijk dat reizigersvervoer zonder concessie in Nederland alleen mag MET GRENSOVERSCHREIDEND VERVOER.
Ik heb twee vragen hierover en ik doe een praktische situatie voorschetsen, stel je voor ik bezit een treinmaatschapij die op twee routes rijdt(in het maken van de routes heb ik niet gekeken naar de infra moeilijkheden):
1. Oberhouse Arnhem Nijmegen Venlo Roermond Aken
2. Antwerpen Mol Weert Roermond Maastricht Luik
Mag ik een passagier in Mol meenemen naar Luik op 1 kaartje onder de noemer dat het internatinaal vervoer is omdat ik de grens over gaat. Of wordt het gezien als binnenlands vervoer omdat de begin en de eindbestemming in het zelfde land is waardoor de passagier verplicht is om een kaartje in Belgie te kopen(belgie naar nederland) en ook een kaartje in Nederland naar Belgie moet kopen. Mijn tweede vraag een passagier komt uit Mol en wil in Roermond overstappen op de trein naar Oberhause zonder binnenlandse concessie om in Nijmegen uit te stappen nu is mijn vraag hoe wordt dit gezien.
1. Tussen Roermond en Nijmegen reizen is een binnenlandse reis waardoor ik als vervoerder zonder concessie op deze lijn de passagier niet mag meenemen, de reiziger komt wel uit het buitenland maar doordat hij de huidige trein verlaten heeft is hij geen internatinale reiziger meer.
2. Tussen Roermond en Nijmegen mag de passagier op een concessieloze trein normaal niet reizen maar omdat de passagier uit Belgie vertrokken is en een internationaal kaartje heeft om het te bewijzen wordt hij als internationale reiziger gezien waardoor hij wel op de trein mag reizen.
3. Alleen als hij een reisbewijs Mol Nijmegen heeft, als hij een reis bewijs Mol Roermond heeft en hij koopt een kaartje Roermond Nijmegen is bij het kopen van het kaartje Roermond Nijmegen zijn internationale status vergaan waardoor hij niet mag reizen op de trein.
Ik heb twee vragen hierover en ik doe een praktische situatie voorschetsen, stel je voor ik bezit een treinmaatschapij die op twee routes rijdt(in het maken van de routes heb ik niet gekeken naar de infra moeilijkheden):
1. Oberhouse Arnhem Nijmegen Venlo Roermond Aken
2. Antwerpen Mol Weert Roermond Maastricht Luik
Mag ik een passagier in Mol meenemen naar Luik op 1 kaartje onder de noemer dat het internatinaal vervoer is omdat ik de grens over gaat. Of wordt het gezien als binnenlands vervoer omdat de begin en de eindbestemming in het zelfde land is waardoor de passagier verplicht is om een kaartje in Belgie te kopen(belgie naar nederland) en ook een kaartje in Nederland naar Belgie moet kopen. Mijn tweede vraag een passagier komt uit Mol en wil in Roermond overstappen op de trein naar Oberhause zonder binnenlandse concessie om in Nijmegen uit te stappen nu is mijn vraag hoe wordt dit gezien.
1. Tussen Roermond en Nijmegen reizen is een binnenlandse reis waardoor ik als vervoerder zonder concessie op deze lijn de passagier niet mag meenemen, de reiziger komt wel uit het buitenland maar doordat hij de huidige trein verlaten heeft is hij geen internatinale reiziger meer.
2. Tussen Roermond en Nijmegen mag de passagier op een concessieloze trein normaal niet reizen maar omdat de passagier uit Belgie vertrokken is en een internationaal kaartje heeft om het te bewijzen wordt hij als internationale reiziger gezien waardoor hij wel op de trein mag reizen.
3. Alleen als hij een reisbewijs Mol Nijmegen heeft, als hij een reis bewijs Mol Roermond heeft en hij koopt een kaartje Roermond Nijmegen is bij het kopen van het kaartje Roermond Nijmegen zijn internationale status vergaan waardoor hij niet mag reizen op de trein.