Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
In dit topic staan de alledaagse belevenissen van het openbaar vervoer in de omgeving van Amsterdam.
Voor meer informatie zijn er ook aparte topics en Wiki-pagina's:
* Stadsvervoer Amsterdam (Concessie Stadsvervoer Amsterdam)
PS Zijn er plannen om de Combino's te voorzien van een digitaal lijnnummer voorop en wellicht dezelfde oranje LED-lichtkranten die de nieuwe bussen en trapwagens hebben? Die LED-variant lijkt veel minder kwetsbaar dan de groene displays gevuld met een soort van vloeistof (?) die de Combino heeft.
hauptbahnhof schreef:Ik heb niks van die plannen gehoord en denk ook niet dat dat voorlopig gedaan word. Afgezien van het feit dat het in principe gewoon goed werkt (de CAF-wagens en trapkaren zijn/waren een stuk erger), denk ik dat ze andere prioriteiten hebben nu.
Vroeg het me af omdat vooral die digitale displays erg vaak "lekkend" of zwaar gedimd langskomen. Dan lijken (met nadruk op lijken) die van de trapwagens en nieuwere bussen minder kwetsbaar. Een Combino zonder filmrol komt weinig voor idd.
Maar goed, lekker off-topic. We missen een algemene GVB thread.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op za 29 nov 2014, 13:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik geef toe niet echt het type persoon te zijn dat specifiek op jacht gaat naar trams met een camera i.p.v. buitenspiegel. Shit, betrapt. Wist ook al niet dat tram 4 weer door de Utrechtsestraat reed. Ik blijf je teleurstellen hè deze week? lol
FLJ schreef:Nou ik wel hoor! Beide cameracombino's heb ik afgelopen week meerdere keren op lijn 13 gespot, van lijn 10 zijn ze dus weer verdwenen.
Voor zover ik kan herinneren was het een bolletje op een soort van dun stalen frame? Het zag er iig uit alsof de constructie er met het minste geringste afgereden kon worden. In Rotterdam zitten de camera's netjes onder een half zwart bolletje. Geloof in Den Haag bij de test ook.
Suffe vraag, maar wat is eigenlijk het voordeel hiervan t.o.v. een spiegel?
Bee schreef:Verkeerslichten is een Nederlandse specialiteit, onze verkeerslichten horen tot de best ingestelde verkeerslichten ter wereld.
Ja dus? Neem aan dat er veranderingen moeten komen op het moment dat er langere trams ingezet worden op lijn 26.
PS Overigens is na het installeren van nieuwe stoplichten op kruising Johan Huizingalaan / Plesmanlaan de verkeerslichtbeïnvloeding voor trams plotseling verdwenen. Voor de vervanging kregen trams altijd direct wit licht, nu staan ze telkens voor rood te wachten. Beetje jammer. Er is dus nog ruimte voor verbetering.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 14 aug 2012, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Berichten uit een ander topic samengevoegd
Ik heb niet anders meegemaakt dat we direct de hoek om konden na Johan Huizingalaan, tenzij de bestuurder wel heel erg zat te treuzelen. En daarnaast maakt het wel degelijk uit voor de mensen die moeten overstappen op de metro. Heb nu al meerdere malen gehad dat ik m'n aansluiting miste sinds die verkeerslichtbeïnvloeding pleite is. Onwijs irritant.
Die zeeën van reistijd willen nog wel eens tegenvallen op het moment dat alles weer eens vast staat in de Zeilstraat of de Zeilbrug open gaat. Om de over situatie met al die toeristen tussen Van Baerle en Leidse nog maar te zwijgen.
Ongelofelijk dat hier niet direct bij de bouw van de lijn rekening mee gehouden is. Moest in te schatten zijn dat die 29 meter lange Combino's op relatief korte termijn al voor onhoudbare situaties zouden zorgen. Heb überhaupt nooit begrepen waarom voor tram 26 niet meteen al (een aantal) extra lange trams besteld zijn, zoals straks voor Amstelveen.
Maar goed, het is en blijft natuurlijk Amsterdam. De stad waarin altijd alles lastig of onmogelijk is wat betreft dit soort zaken en waar vooruit denken weinig voorkomt. ;)
Meid, het was maar een vraag hoor… Als alles in principe er klaar voor is, is het een beetje apart als er nog een haalbaarheid studie uitgevoerd moet worden (bij wijzen van spreken). Vraag me wel af hoe ze het met die conducteurscabines gaan oplossen. Naar Rotterdams model eruit slopen en die conducteur rond laten lopen?
Willen ze aan hoeveelheid reizigers voldoen dan moet de 26 volgend jaar om de drie minuten gaan rijden in de spits of zo? Ze mogen met de aankoop van nieuwe extra lange trams voor de Amstelveenlijn wel direct nieuw materieel aanschaffen voor naar IJburg. Kunnen de Combino's daar gelijk ingezet worden ter vervanging van de overige trapwagens en versterkingen in het algemeen.
Bee schreef:Het aantal reizigers op IJburg zal voorlopig niet heel veel meer gaan stijgen, het is bijna vol en uitbreiding is voorlopig niet op komst.
Centrumeiland staat nog altijd op de planning en moet in 2017 af zijn. Daar komt ook nog verdere ontwikkeling van Zeeburgereiland bij. Verdere uitbreidingen zijn niet geschrapt en kunnen zo weer van de plank gehaald worden.
Volgens mij staat nu al vast dat volgend jaar een 3 minuten dienst gereden moet gaan worden in de ochtendspits. Dan kan gecombineerd rijden best van past komen. En wat dacht je van in de zomer en met evenementen?