Het verzoek om DD-AR opnieuw in dienst te stellen is volgens ingewijden op Somda afkomstig van de NS-regio Zuid. Dat lijkt me wellicht geen toeval.Bee schreef: Dat is onzin. Het is nog altijd in goede conditie en heeft niet meer last van storingen dan ander materieel.
Terugkeer DD-AR
Re: Terugkeer DD-AR
Re: Terugkeer DD-AR
Nou.. Een Machinist ergens is echt wel een goede bron: Niet als het over de inzetplanning van materieel gaat.
Er moest iets gebeuren, dat was langer duidelijk. Iedereen zat erop te wachten dat er iets zou gaan gebeuren. En het enige materieel dat daarvoor beschikbaar was was DDM-1 wat op punten in slechte staat is en een onhandig remsysteem heeft voor stoptreinen maar tegelijk ook niet comfortabel genoeg is voor IC's en de restjes DD-AR wat er een stuk beter bij staat en wel een handig remsysteem heeft voor stoptreinen.
Er moest iets gebeuren, dat was langer duidelijk. Iedereen zat erop te wachten dat er iets zou gaan gebeuren. En het enige materieel dat daarvoor beschikbaar was was DDM-1 wat op punten in slechte staat is en een onhandig remsysteem heeft voor stoptreinen maar tegelijk ook niet comfortabel genoeg is voor IC's en de restjes DD-AR wat er een stuk beter bij staat en wel een handig remsysteem heeft voor stoptreinen.
Re: Terugkeer DD-AR
Kijk, daar ga je al met je speculaasjesFrans F schreef:Het verzoek om DD-AR opnieuw in dienst te stellen is volgens ingewijden op Somda afkomstig van de NS-regio Zuid. Dat lijkt me wellicht geen toeval.Bee schreef: Dat is onzin. Het is nog altijd in goede conditie en heeft niet meer last van storingen dan ander materieel.
Want had de regio Zuid niet ook last van wat te korte treintjes her en der?
Kortom, je bewering is niet direct hard te maken en er zijn bij NS een hoop schakels die over materieelinzet soubatten, een duidelijke reden aanwijzen is niet zelden erg lastig in dat organisme
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6098
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Terugkeer DD-AR
Ik kan het document zo snel niet meer vinden, maar toen de nieuwe dienstregeling in ging, zou het ICR vervangen worden door Virm.Ardan schreef:Okee, dus het ICR in de s3600 wordt straks ook DDZ? :D
En blandning av sött och salt.
Re: Terugkeer DD-AR
Mat '64 is vrij makkelijk nog enkele jaren op de baan te houden.Frans F schreef:Nog "enige jaren" doorgaan met Mat'64 gaat vrees ik echt niet meer lukken. Het wordt nu al met de grootst mogelijke moeite net rijdende gehouden en om de haverklap moet er vervangend materieel worden opgetrommeld. De planning om in de nieuwe dienstregeling de hele dienst Nijmegen-Deurne met Mat'64 te rijden heeft nog geen drie weken stand gehouden.Bee schreef: Uiteindelijk worden DD-AR en het resterende Mat '64 vervangen door de SNG waarvan de aanbesteding nu loopt, dat duurt dus nog enige jaren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Terugkeer DD-AR
Nou, ICR tuft nog rustig zijn baantjes in de 3600.Ronaldussen schreef: Ik kan het document zo snel niet meer vinden, maar toen de nieuwe dienstregeling in ging, zou het ICR vervangen worden door Virm.
Re: Terugkeer DD-AR
Ze hebben in Haarlem/Zaanstraat niet opeens ruimte voor honderden bakken ICR.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- AppleMoose
- Berichten: 6098
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Terugkeer DD-AR
Vertel mij wat, ik zit er nog dagelijks in Maar het ICR wordt dus in faces vervangen.Frans F schreef:Nou, ICR tuft nog rustig zijn baantjes in de 3600.Ronaldussen schreef: Ik kan het document zo snel niet meer vinden, maar toen de nieuwe dienstregeling in ging, zou het ICR vervangen worden door Virm.
En blandning av sött och salt.
Re: Terugkeer DD-AR
Om nog maar even wat olie op deze discussie te gooien: Mat '64 is niet het minst betrouwbare stoptreinmaterieel van NS. Dat is het ook nooit geweest.
Je kan de vraag stellen of DDAR wel in de NS-regio Zuid gaat rijden, ook in de glorietijd van DDAR heeft dat nooit heel veel in die contreien gereden. 3 rijtuigen DDAR met een loc kunnen wel heel goed krappe rijtijden halen, een doorschuifactie van materieel ligt dan ook voor de hand. In Maastricht wordt het Mat '64 onderhouden, ik zou wel een plaatje kunnen tekenen.
Je kan de vraag stellen of DDAR wel in de NS-regio Zuid gaat rijden, ook in de glorietijd van DDAR heeft dat nooit heel veel in die contreien gereden. 3 rijtuigen DDAR met een loc kunnen wel heel goed krappe rijtijden halen, een doorschuifactie van materieel ligt dan ook voor de hand. In Maastricht wordt het Mat '64 onderhouden, ik zou wel een plaatje kunnen tekenen.
-
- Berichten: 858
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
Meestal wel, er hebben echter ook kortere stammen gereden. In het begin meer dan later.VIRM schreef:Had DDAR+loc voorheen niet vier bakken voor passagiers? :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oPvMdT67Jm4[/youtube]
Re: Terugkeer DD-AR
@Wubbo: Dat mat'64 heeft onder de reizigers volgensmij ook een 'onverwoestbaar' imago, in de zin dat dat type tegen alle weersomstandigheden kan. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Terugkeer DD-AR
Eerst reden er 50 van de 79 stammen met een loc en drie rijtuigen. De loc's bij deze stammen zijn later door de motorwagens vervangen.Busfoto.nl schreef:Meestal wel, er hebben echter ook kortere stammen gereden. In het begin meer dan later.VIRM schreef:Had DDAR+loc voorheen niet vier bakken voor passagiers? :)
Re: Terugkeer DD-AR
Later kwam het alleen voor als er iets met een bak aan de hand was (uitgefikt bijvoorbeeld) en er niet een-twee-drie een reservebak beschikbaar was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
Er waren juist meer driewagenstammen dan vierwagenstammen in het begin.Busfoto.nl schreef:Meestal wel, er hebben echter ook kortere stammen gereden. In het begin meer dan later.
Edit: Choochoo leettreeeen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Terugkeer DD-AR
Ja, dat dacht ik ook al. Ze hadden een aantal jaar geleden Mat '64 voor het laatst gereviseerd. Nu moet dat voor het allerlaatst. Als het zo doorgaat komt ook nog de "echt wel aller- allerlaatste" revisiebeurt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
MAT 64 plan-V is gewoon een geweldige trein jammer dat het nog maar voor eventjes is...Vinny schreef:Ja, dat dacht ik ook al. Ze hadden een aantal jaar geleden Mat '64 voor het laatst gereviseerd. Nu moet dat voor het allerlaatst. Als het zo doorgaat komt ook nog de "echt wel aller- allerlaatste" revisiebeurt.
Dalijk zijn het allemaal blikjes Cola :neg:
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
- AppleMoose
- Berichten: 6098
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Terugkeer DD-AR
Ik weet niet of er ook DD-AR bakken stonden in Nijmegen (DDM wel), maar ze waren daar vanmiddag mee aan het rotzooien. Rond een uur of vijf 's middags was er het een en ander verdwenen. Dus ofwel er stonden DD-AR-bakken die ze er uit hebben gehald, ofwel ze gaan iets doen met het DDM wat daar gestald stond (Waarschijnlijk sloop dan?).
En blandning av sött och salt.
Re: Terugkeer DD-AR
Is alleen maar verplaatst, tegen het roesten en inslijten.
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
De overtollige DD-AR bakken staan niet in Nijmegen maar in Amsterdam. Eerst op de Dijksgracht, daar moesten ze weg (om ruimte te maken voor een stel Italiaanse gevallen) toen kwamen ze bij de Amerikahaven terecht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Terugkeer DD-AR
In Nijmegen staat het DDM-1 als ik mij niet vergis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6098
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Terugkeer DD-AR
Dat in Nijmegen DDm stond wist ik, maar omdat ze dus de boel aan het verschuiven waren nadat ik de berichten hier op het forum las, vroeg ik me dus af of er ook DD-AR stond. Niet dus. Raadsel opgelost.
Ik ben dan wel benieuwd wat ze met het ICK daar gaan doen dan, dat staat al jaren op dezelfde plaats.
Ik ben dan wel benieuwd wat ze met het ICK daar gaan doen dan, dat staat al jaren op dezelfde plaats.
En blandning av sött och salt.
Re: Terugkeer DD-AR
Een aanzienlijk deel van ICK is al verkocht. Zo gaat Citytåget i Sverige over enkele maanden, ik dacht in maart van start met treindiensten Göteborg C - Stockholm C die worden gereden door een Taurus + ICK-rijtuigen geschikt gemaakt voor snelheden door 200 km/u. Hectorrail verzorgt de treinen, Citytåget i Sverige doet de commerciële uitbating.
Daarmee gaat het de concurrentie aan met X2-treinstellen van SJ, Flirts van MRT Express en de Blå Tåget van Skandinaviska Jernbanor.
Tot zover de ICK-intermezzo van mijn zijde.
Daarmee gaat het de concurrentie aan met X2-treinstellen van SJ, Flirts van MRT Express en de Blå Tåget van Skandinaviska Jernbanor.
Tot zover de ICK-intermezzo van mijn zijde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
Wat ik dan weer niet begrijp: als het voor de Zweden uit kan om ICK geschikt te maken is voor 200 km/h, waarom dan niet voor NS? M.a.w., waarom hebben we dan al dat gedoe met die ICR-tekorten voor de intercitydirect?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten