Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Ik zie eerlijk gezegd niet echt de relatie tussen "zakken met geld" en de plaatsing van de poortjes op Rta.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Tristan schreef:(...) Alleen degenen die verblind worden door zakken vol met geld, zagen dat gevaar niet.
Weten we ook weer waar jij je geld mee verdient. ;-)Bee schreef:Ik zie eerlijk gezegd niet echt de relatie tussen "zakken met geld" en de plaatsing van de poortjes op Rta.
Overigens heeft Marlies mijn inziens wel een punt, met extreme uitspraken word je (of: ben je geworden) een soort karikatuur van jezelf. Net alsof mensen Rikus Spithorst nog serieus nemen. Overigens kan je ook stellen dat opstoppingen onderaan de trap onwenselijk zijn, omdat opstoppingen op de trap zorgen voor valpartijen en dergelijke. Nu heb je een soort doseerinstallatie voor de (overigens vrij smalle*) trap gemaakt.
*, gezien de reizigersaantallen in de piekuren.
Het is een spectrum.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Ik hoop geld te verdienen, maar geen zakken vol, met bedrijven die niet zo handig zijn in het organiseren van hun eigen informatie, ik plaats gelukkig geen poortjes. Kan ik ook niet aanraden, ik ben hopeloos onhandig met gereedschap
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Volgens mij geldt dit probleem niet meer zolang je 'omcheckt' binnen 35 minuten? Dit probleem zou immers ook kunnen spelen bij overstap regionale vervoeder <-> NS in verschillende kortingsperiodes en daarbij geldt dacht ik ook de overstapgrens. Correct me if I'm wrong.marlies schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet acceptabel dat op sommige stations je NS-NS-overstap (door afgesloten perrons) kan betekenen dat je ineens een tariefswijziging krijgt (kortingsperiode begonnen of afgelopen) en op andere stations weer niet. Of nog erger: als een overstap die normaal cross-platform is op een dergelijk station wegens een spoorwijziging dat ineens niet is, kan het zijn dat je reis ineens behoorlijk duurder is om die reden. Dat is belachelijk.
Dat de locatie en het aantal poortjes niet handig is ben ik met je eens. Maar kun je die tweede zin toelichten? En verder wat Marlies zegt, met zulke boude uitspraken maak je je stelling niet echt geloofwaardiger. Probeer eens wat minder stellig en extreem te discussiëren en je zult zien dat je veel serieuzer genomen wordt. Maar dat terzijde.Tristan schreef:Iedereen had kunnen bedenken dat de locatie waar de poortjes op Rta nu staan voor het meest gevaarlijke situatie zou zorgen. Alleen degenen die verblind worden door zakken vol met geld, zagen dat gevaar niet.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Nee, helaas, zowel bij via-reizen als bij overstappen op een andere vervoerder speelt dit ook. By design. Ik ben het daar ook niet mee eens, maar daar geldt het in ieder geval nog consistent ongeacht iets randoms als van welk spoor je trein vertrekt in combinatie met waar de poortjes staan.Geert schreef:Volgens mij geldt dit probleem niet meer zolang je 'omcheckt' binnen 35 minuten? Dit probleem zou immers ook kunnen spelen bij overstap regionale vervoeder <-> NS in verschillende kortingsperiodes en daarbij geldt dacht ik ook de overstapgrens. Correct me if I'm wrong.marlies schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet acceptabel dat op sommige stations je NS-NS-overstap (door afgesloten perrons) kan betekenen dat je ineens een tariefswijziging krijgt (kortingsperiode begonnen of afgelopen) en op andere stations weer niet. Of nog erger: als een overstap die normaal cross-platform is op een dergelijk station wegens een spoorwijziging dat ineens niet is, kan het zijn dat je reis ineens behoorlijk duurder is om die reden. Dat is belachelijk.
Tenminste, als klopt wat in het verleden hier op dit forum is geschreven en iirc kwam dat toen uit betrouwbare bron.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Daarmee los je het probleem niet op dat een trein die wegens wat voor reden dan ook op spoor 1 binnen moet komen en reizigers voor hun overstap door de poortjes moeten.Bee schreef:In Hilversum heb je het probleem wel, maar dat is ook vrij eenvoudig op te lossen door de s5700 richting Utrecht naar spoor 2 te verplaatsen. Echt een dwingende reden om de s5700 op spoor 1 in plaats van spoor 2 te houden is er namelijk niet.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Je lost het voor de reguliere dienstregeling op, voor incidenten uiteraard niet, maar die zijn een stuk schaarser. Dat lijkt mij overkomelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Maar dan moet je dus wel de juiste trap nemen, ben ik zelf ook weleens de mist mee in gegaan toen de s4900 nog op het andere perron stond t.o.v. waar je uit Lelystad aankomt. Is dus wel iets wat bewegwijzering vereist.Bee schreef:Almere Centrum heeft die situatie nooit gehad, je kan van perron naar perron lopen zonder poortjes tegen te komen via de stationshal.
't hangt trouwens nog een beetje af van hoe ze de poortjes in Amersfoort neer gaan zetten of je daar ook zo'n situatie krijgt. In elk geval als ze ze net zo neerzetten als nu de paaltjes staan kan je voor sommige overstaps gaan uit- en inchecken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Ik ben ook benieuwd hoe het in Enschede opgelost gaat worden voor de trein naar De Eschmarke/Glanerbrug.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Die staat buiten de poortjes.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Weet ik. Maar ik ben benieuwd hoe je dan met OVC daar heen kan reizen. Als er losse kaartlezers komen moet je dus ook verplicht omchecken.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Is ja ook een andere vervoerder. Logisch dat je omcheckt.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Heeft Glanerbrug eigenlijk wel in/uitcheckpaaltjes?
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Zo zou het moeten werken inderdaad en volgens mij werkt het ook zo (alle chipkaartdata uitpluizen is me te veel werk). Omchecken betekent het nieuwe geldende tarief betalen.marlies schreef:Nee, helaas, zowel bij via-reizen als bij overstappen op een andere vervoerder speelt dit ook. By design. Ik ben het daar ook niet mee eens, maar daar geldt het in ieder geval nog consistent ongeacht iets randoms als van welk spoor je trein vertrekt in combinatie met waar de poortjes staan.Geert schreef:Volgens mij geldt dit probleem niet meer zolang je 'omcheckt' binnen 35 minuten? Dit probleem zou immers ook kunnen spelen bij overstap regionale vervoeder <-> NS in verschillende kortingsperiodes en daarbij geldt dacht ik ook de overstapgrens. Correct me if I'm wrong.marlies schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet acceptabel dat op sommige stations je NS-NS-overstap (door afgesloten perrons) kan betekenen dat je ineens een tariefswijziging krijgt (kortingsperiode begonnen of afgelopen) en op andere stations weer niet. Of nog erger: als een overstap die normaal cross-platform is op een dergelijk station wegens een spoorwijziging dat ineens niet is, kan het zijn dat je reis ineens behoorlijk duurder is om die reden. Dat is belachelijk.
Tenminste, als klopt wat in het verleden hier op dit forum is geschreven en iirc kwam dat toen uit betrouwbare bron.
@Daniel er is nog niets bekend over de plaatsing van poortjes in Amersfoort. Juist over de probleemgevallen wordt nog nagedacht.
@enschede onduidelijk hoe dat opgelost gaat worden.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Momenteel komen overstaps van het ene naar het andere perron hooguit bij werkzaamheden of verstoringen voor maar het zou zomaar kunnen dat dit over een paar jaar weer anders is. Wat dat betreft is het niet zo'n ideale situatie.Daniel schreef:Maar dan moet je dus wel de juiste trap nemen, ben ik zelf ook weleens de mist mee in gegaan toen de s4900 nog op het andere perron stond t.o.v. waar je uit Lelystad aankomt. Is dus wel iets wat bewegwijzering vereist.Bee schreef:Almere Centrum heeft die situatie nooit gehad, je kan van perron naar perron lopen zonder poortjes tegen te komen via de stationshal.
't hangt trouwens nog een beetje af van hoe ze de poortjes in Amersfoort neer gaan zetten of je daar ook zo'n situatie krijgt. In elk geval als ze ze net zo neerzetten als nu de paaltjes staan kan je voor sommige overstaps gaan uit- en inchecken.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Nee.groningen schreef:Heeft Glanerbrug eigenlijk wel in/uitcheckpaaltjes?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Op De Eschmarke zag ik ook geen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Wikipedia schreef:Er staan geen kaartlezers op de stations die alleen bediend worden door Duitse treinen: Enschede De Eschmarke, Glanerbrug en Eygelshoven Markt.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Je weet niet hoe lang die zin al op Wikipedia staat...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Als er inmiddels nog geen paaltjes geplaatst zijn of binnenkort geplaatst worden, kan er straks dus alleen nog maar op voltarief-NS-kaartjes of op Duits tarief van/naar deze stations worden gereisd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Tenzij je een grenskaartje uit de NS-automaat haalt, want dat kan natuurlijk weer wel met 40% korting op het Nederlandse traject (en zonder toeslag).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Je kunt bij mijn weten geen kaartjes tot de grens uit de automaat halen (en lost het probleem voor het reizen naar die stations ook niet op).
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Gewoon niet betalen. Ik ben niet snel van dat soort oplossingen maar als je het niet mogelijk maakt je landelijk geaccepteerde vervoersbewijzen te gebruiken houdt het erg snel op hoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Op het NS Serviceforum is die vraag ook gesteld, maar het antwoord is niet erg bevredigend: https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/reiz ... rbrug-2612 :?
Met korting van en naar Glanerbrug reizen lijkt dus binnenkort niet meer mogelijk en de enige manier om legaal te reizen is met behulp van een e-ticket die je niet meer met korting kunt kopen.
Met korting van en naar Glanerbrug reizen lijkt dus binnenkort niet meer mogelijk en de enige manier om legaal te reizen is met behulp van een e-ticket die je niet meer met korting kunt kopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Het geval Glanerbrug is heel makkelijk: je laat gewoon je OV-chipkaart zien aan de controleurs, en zegt dat je een abonnement hebt. Ze kunnen namelijk toch geen OV-chipkaarten uitlezen. Zo was het tenminste altijd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten