fogeltje schreef:Mr-W schreef:Voor lijn 22 ziet het er tussen Gerwen en Helmond niet rooskleurig uit,maar verwacht dat hij wel blijft omdat het ziekenhuis anders door geen enkele bus bedient word vanaf station Hm.
Ik denk niet dat lijn 25 helemaal verdwijnt. Ook vanmiddag bleek dat de lijn op werkdagen overdag nog redelijk gevuld is (beter dan ik dacht). In het weekend en de avonduren is het een ander verhaal (maar dan rijden lijn 22 en 24 grotendeels ook niet). Het zal dan goedkoper zijn om lijn 20 of lijn 24 een lusje via het ziekenhuis te laten rijden dan lijn 22 in stand te houden.
Klopt,maar zo heel slecht doet lijn 22 het niet,stuk Helmond-Gerwen/Nuenen is heel wisselvallig op sommige dagen zitten er 25 man in een rit en op andere dagen zit er bijna niemand in,al heb ik nog nooit gehad dat ik de enige reiziger was.
Sowieso wordt lijn 22 vanuit Helmond net zoals lijn 21 in Laarbeek gebruikt als ROC lijn. Over het stuk Nuenen-Eindhoven bestaat volgens mij geen discussie en blijft op een of andere manier behouden.
Lijn 25 heeft op zaterdag ook voldoende reizigers in,alleen op zondag zitten er te weinig reizigers in die bus.
Lijn 22 doet het ongeveer even goed als lijn 25,want ook op lijn 25 zijn er in regelmatig buiten de spits ritten die bijna leeg zijn.Lijn 22 heeft ook nog het nadeel dat er in Helmond niet aangesloten wordt op s1900 en andere buslijnen,en het haltes in Stiphout probleem.Terwijl er wel potentieel zit in Stiphout omdat de wijk begint te vergrijzen.
Lees ook iets over vollere bussen,betekend dit dat er met Midi en taxibusjes gereden gaat worden?
(op rustige lijnen en/of in de daluren)
Dienstregeling-technisch is dit perfect mogelijk, Lijn 24 doet 35 minuten over rit Mierlo-Eindhoven in de spits,lijn 20 doet er 22 minuten over en hou je 3 minuten speling als je op en neer gaat pendelen.
Neem aan dat je dit bedoeld:
Lijn 20
2x per uur Eindhoven-Helmond volledige traject
2x per uur Eindhoven-Asten Plutostraat en terug.
2x per uur Eindhoven-Mierlo na Mierlo terug als lijn 24 naar Eindhoven.
Volgens mij is er in de spitsrichting wel voldoende vraag voor 6x per uur een sneldienst tussen Eindhoven en Geldrop/Mierlo dus wat mij betreft :pos: