Spoordienstregeling Duitsland 2023
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
In Nederland en België zijn ze nog niet gesignaleerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Men gaat inderdaad terugvallen op een planning waarbij er 10 stellen beschikbaar zijn voor de dienstuitvoering.dennistd schreef: ↑vr 23 dec 2022, 01:01 Diverse ICE's vervallen de komende tijd door te weinig beschikbaar materieel en deels door werkzaamheden. Van/naar Nederland gaat het om 124 / 125 die van 5 januari t/m 5 februari niet rijden tussen Düsseldorf en Frankfurt: https://twitter.com/MarcusGrahnert/stat ... 48/photo/1
Overigens nieuwtje voor 2024, de IC Berlijn gaat dan vanuit Amsterdam op de even uren vertrekken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Dat was al bekend toch? Overigens wordt als het goed is Almelo ook overgeslagen, hier wordt namelijk de 7000 ingehaald dan.
Ben wel benieuwd wat er met de vroege/late treinen gaat gebeuren eigenlijk. Eigenlijk zou er gewoon een slag bij moeten komen, dus 8x per dag.
Vanuit Amsterdam dan om 6-8-10-12-14-16-18-20 (laatste tot Hannover)
Vanuit Berlijn om 6-8-10-12-14-16-18
Vanuit Hannover om 6 (ri Amsterdam)
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Eerste trein uit Bad Bentheim zou nu ook pas eerst om 08:11 zijn in plaats van 07:21.
Laatste trein zou rond 20:00 uit Amsterdam vertrekken en tot Hannover rijden.
Laatste trein zou rond 20:00 uit Amsterdam vertrekken en tot Hannover rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Ook fijn voor de late avondreizigers dat de trein van 18:00 ook naar Berlijn zal gaan rijden. Dat doet de 241 van 17:00 nu enkel op zondagen.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Dat zijn mooie verbeteringen. Volgens mij was dat nog niet op dit forum gemeld.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Overzicht van alle ritten, die vallen onder de FV34: https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... erzeichnis
Hier de lijst van de Nederlandse ritten mét de tijden:
https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... erzeichnis
Hier de lijst van de Nederlandse ritten mét de tijden:
https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... erzeichnis
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Zijn de ritten op fernbahn.de niet een overzicht van wat er allemaal kán met de ingelegde rijpaden in het Takt, in plaats van wat er daadwerkelijk gepland is? Of geldt dat alleen voor de ritten uit het Deutschlandtakt-vooruitzicht op 2030?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Dat durf ik niet te zeggen, maar de tijdpaden komen wél overeen met:
https://fahrweg.dbnetze.com/fahrweg-de/ ... ag-1369214
https://fahrweg.dbnetze.com/resource/bl ... t-data.pdf
https://fahrweg.dbnetze.com/fahrweg-de/ ... ag-1369214
https://fahrweg.dbnetze.com/resource/bl ... t-data.pdf
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Volgens mij is het dat inderdaad ook: ze zijn gebaseerd op dat mKoK-document dacht ik.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Goed nieuws, de oorspronkelijke plan dat de stellen in april terzijde gaan is gewijzigd, ze zullen tot december blijven rijden:JordiBrabant schreef: ↑do 08 dec 2022, 20:43 Blijven de 485 Colablikken ook nog rijden het komende jaar? Die zijn ook al wel bijna toe aan het museum namelijk.
https://www.berliner-zeitung.de/mensch- ... -li.316421
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Eigenlijk vanaf december 2023 gepland, maar volgens Marcus Grahnert (van Fernbahndatenbank) wordt een variant hierop waarschijnlijk al vanaf juni 2023 de nieuwe gang van zaken:ICE11 schreef: ↑za 04 mar 2023, 14:57
- ICE Köln/Ruhrgebiet-Berlin: In de ene uur zoals nu met splitsen in Hamm, in de andere uur een doorgaande trein Köln-Ruhrgebiet-Berlin (met nieuwe halte in Minden ter vervanging van IC 77) plus een doorgaande trein Bonn-Köln-Hagen-Berlin
Bron: https://sitzungsdienst.kdz-ws.net/gkz97 ... 9-2023.pdf
https://twitter.com/MarcusGrahnert/stat ... 9303041025
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Om de situatie met de ICE3 te ontlasten lijkt het erop dat er deze zomer geen doorgaande trein naar Basel rijdt. In plaats daarvan rijdt De 104/105 met een 13-delige ICE4 tussen Düsseldorf en Basel en rijdt de rest als 224/225 naar Frankfurt. Overstap in Frankfurt Flughafen.
Tweet van Marcus Grahnert:
https://twitter.com/MarcusGrahnert/stat ... 3514399744
Tweet van Marcus Grahnert:
https://twitter.com/MarcusGrahnert/stat ... 3514399744
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Goede zaak, hopelijk is die overstap een gegarandeerde.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Hopelijk bestaat er ook een overstap in Düsseldorf, want bij de vervangende 225, wordt namelijk 1 stel afgekoppeld in Düsseldorf voor de aldaar startende 128.
Dus dan zou de 225 met één bomvol stel met overstappers verder rijden.
Dus dan zou de 225 met één bomvol stel met overstappers verder rijden.
-
- Berichten: 866
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Of er een overstap in Düsseldorf komt vraag ik mij af. De 225/224 rijden via Köln Messe/Deutz en halen daar aannemelijk de 105/104 in.
En de 225 bomvol overstappers zal wel meevallen. De reizigers ri Berlin zijn in Duisburg of Düsseldorf al overgestapt dus die zijn er uit. De reizigers van Düsseldorf richting Basel nemen de 105 al in Düsseldorf dus neem aan dat het wel past.
Ik vind het in ieder geval een goede oplossing om stellen Br 406 vrij te spelen voor trajecten waar ze echt nodig zijn.
En de 225 bomvol overstappers zal wel meevallen. De reizigers ri Berlin zijn in Duisburg of Düsseldorf al overgestapt dus die zijn er uit. De reizigers van Düsseldorf richting Basel nemen de 105 al in Düsseldorf dus neem aan dat het wel past.
Ik vind het in ieder geval een goede oplossing om stellen Br 406 vrij te spelen voor trajecten waar ze echt nodig zijn.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Ook zonder werkzaamheden op de route naar Berlijn is trein 105 al erg druk, er wordt niet voor niets al jaren met twee stellen gereden.
-
- Berichten: 866
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Naar mijn idee valt die drukte wel mee, ook als ik bijv kijk naar volgende week dinsdag. Dan zijn de tickets naar bv Köln voor de 121 en 123 duurder dan voor de 105. Dat geeft aan dat er tot nog toe minder tickets zijn verkocht voor de 105.
Ook als ik de 105 heb dan krijg ik niet het idee dat ie erg druk is, maar misschien reis ik juist op de goede momenten en puilt ie zomers op sommige dagen wel uit.
Tsja, en dat ie met 2 stellen rijdt, als er 7 treinen naar NL komen en 6 terug gaan dan zal er eentje met 2 stellen moeten rijden (of leeg terug).
Ook als ik de 105 heb dan krijg ik niet het idee dat ie erg druk is, maar misschien reis ik juist op de goede momenten en puilt ie zomers op sommige dagen wel uit.
Tsja, en dat ie met 2 stellen rijdt, als er 7 treinen naar NL komen en 6 terug gaan dan zal er eentje met 2 stellen moeten rijden (of leeg terug).
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Ik baseer mijn uitspraken niet op wat (niet) website, maar op jarenlange ervaring met reizen met trein 105/104.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Zijn momentopnames. Scheelt ook wel als er weer eens een treinstel uitgevallen is. Maar de zomer moet nog komen!
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Ik hoop wel dat DB in de reserveringen een beperking zet dat reizigers die vanuit Nederland op Oberhausen, Duisburg of Düsseldorf willen uitstappen niet in het voorste stel kunnen reserveren. Ook niet als ze zelf een plaats in het systeem kunnen uitzoeken... Dan voorkomen je namelijk dat reizigers naar Keulen en verder niet het probleem hebben dat ze niet kunnen reserveren omdat daar iedereen zit die maar tot Düsseldorf mee gaat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Volgens de Nederlandse treininfo, rijden de 225 en 224 via Köln Hbf.henrivanderweijden schreef: ↑di 21 mar 2023, 08:01 Of er een overstap in Düsseldorf komt vraag ik mij af. De 225/224 rijden via Köln Messe/Deutz en halen daar aannemelijk de 105/104 in.
En de 225 bomvol overstappers zal wel meevallen. De reizigers ri Berlin zijn in Duisburg of Düsseldorf al overgestapt dus die zijn er uit. De reizigers van Düsseldorf richting Basel nemen de 105 al in Düsseldorf dus neem aan dat het wel past.
Ik vind het in ieder geval een goede oplossing om stellen Br 406 vrij te spelen voor trajecten waar ze echt nodig zijn.
https://treinposities.nl/ritinfo/20230529/225
https://treinposities.nl/ritinfo/20230529/224
-
- Berichten: 4098
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Rijden de twee helften niet onder een ander nummer dan? Dus bijv 225 en 258 (ik noem maar wat). Waardoor je niet in de verkeerde trein kunt reserveren. Zo'n zelfde constructie wordt er gebruikt met de ICE's vanuit Berlijn richting Düsseldorf en Köln.cassie127 schreef: ↑di 21 mar 2023, 12:23 Ik hoop wel dat DB in de reserveringen een beperking zet dat reizigers die vanuit Nederland op Oberhausen, Duisburg of Düsseldorf willen uitstappen niet in het voorste stel kunnen reserveren. Ook niet als ze zelf een plaats in het systeem kunnen uitzoeken... Dan voorkomen je namelijk dat reizigers naar Keulen en verder niet het probleem hebben dat ze niet kunnen reserveren omdat daar iedereen zit die maar tot Düsseldorf mee gaat.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Dit is echt niet gebaseerd op feiten. De 105 is de enige trein van de dag die vanuit Nederland verder dan Frankfurt rijdt. Heel veel reizen van Nederland naar Zuid-Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Oost-Frankrijk worden vaak alleen of verreweg het makkelijkste/snelst geboden vanuit de 105. Dit is dus een hele belangrijke trein. Het wegvallen daarvan is echt een aderlating.henrivanderweijden schreef: ↑di 21 mar 2023, 08:37 Naar mijn idee valt die drukte wel mee, ook als ik bijv kijk naar volgende week dinsdag. Dan zijn de tickets naar bv Köln voor de 121 en 123 duurder dan voor de 105. Dat geeft aan dat er tot nog toe minder tickets zijn verkocht voor de 105.
Ook als ik de 105 heb dan krijg ik niet het idee dat ie erg druk is, maar misschien reis ik juist op de goede momenten en puilt ie zomers op sommige dagen wel uit.
Tsja, en dat ie met 2 stellen rijdt, als er 7 treinen naar NL komen en 6 terug gaan dan zal er eentje met 2 stellen moeten rijden (of leeg terug).
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Ik kan de latere ICEs aanbevelen. Dan kan je uitslapen en heb je altijd zitplaats.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten