Korte vragen

Plaats een reactie

Smilies
:( :) :o ;) :trein: :D :S :geek: :ugeek: :shock: 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :| :mrgreen: :arrow: :idea:
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Korte vragen

Re: Korte vragen

door Tom024 » za 24 okt 2020, 12:13

Volgens mij hebben alle Brabantse buurtbussen nieuwe busjes gekregen. Ik ben ze al tegengekomen in o.a. Zeeland en Sint Oedenrode, ook het lokale buurtbusje hier is vernieuwd.

Re: Korte vragen

door Michael » vr 23 okt 2020, 11:21

Ik heb ze in ieder geval nog niet op dienst gezien. Voor dat de coronacrisis begon reden de oude buurtbusjes gewoon nog steeds.

Re: Korte vragen

door Lijn 45 » vr 23 okt 2020, 11:09

Die nieuwe buurtbusjes zijn er al sinds eind vorig jaar.

Re: Korte vragen

door Michael » vr 23 okt 2020, 10:59

Die buurtbusjes worden daar waarschijnlijk aangepast zodat ze weer kunnen gaan rijden. Overigens zou Arriva Brabant nieuwe buurtbusjes krijgen dus kan zijn dat dat de oude daar opgeslagen worden. Zag een tijdje terug een nieuw buurtbusje proefrijden in Oosterhout.

Re: Korte vragen

door Selivio » do 22 okt 2020, 20:42

Selivio schreef: wo 30 sep 2020, 09:29 Er stond zojuist een Volvo Hybride bus in multplicity kleuren(Luxemburgse kleuren) bij Kreeft Opleidingen in Hoogeveen. Iemand enig idee wat die daar doet?
Nou, dit lijkt dus de nieuwe lesbus te zijn voor kreeft gezien de stickers van kreeft opleidingen erop.

Als iemand trouwens nog een hele sloot BRAVO/ARRIVA buurtbussen uit de 6700 serie zoekt, er staan er tientallen bij Arriva techniek in Meppel ;)

Re: Korte vragen

door Tom024 » di 20 okt 2020, 20:00

PHS schreef: di 20 okt 2020, 18:56 Je hoeft niet in quarantaine als je minder dan 48 uur in België verblijft. Bij mijn weten wordt er dan ook niet gecontroleerd.
De 48u-regel had ik even gemist, de informatie die de Belgische overheid geeft is ook niet echt eenduidig wat dat aangaat.

Re: Korte vragen

door Aking » di 20 okt 2020, 18:59

De vorige keer eindigde de Benelux in Antwerpen en kwam je daar zonder controle het perron niet af. Dus stapte je in Noorderkempen uit en pakte aldaar de bus :trein:

Hoe dat nu echter is durf ik je niet te zeggen, ben er de afgelopen weken niet meer geweest.

Re: Korte vragen

door PHS » di 20 okt 2020, 18:56

Je hoeft niet in quarantaine als je minder dan 48 uur in België verblijft. Bij mijn weten wordt er dan ook niet gecontroleerd.

Re: Korte vragen

door Tom024 » di 20 okt 2020, 18:50

De Belgen beschouwen Nederland als code rood, wat betekent dat je bij binnenkomst in België in quarantaine moet. Iemand enig idee of er in bijvoorbeeld de Benelux, de trein Mt - Liege of lijn 396 vanaf Vaals actief gecontroleerd wordt door de Belgen? Op de autosnelwegen is er in ieder geval geen controle, heb ik zelf al kunnen vaststellen.

Re: Korte vragen

door ZO6176 » di 20 okt 2020, 08:42

Inbouwen in de tijd dat ProRail wissels en dergelijke saneert?

Re: Korte vragen

door Ardan » ma 19 okt 2020, 22:33

Er ontbreekt daar vanaf spoor 1 slechts één overloopwisseltje. Dat lijkt me een stuk makkelijker in te bouwen :lol:
Maar, ik ga het eens klokken. Hoeveel tijd het scheelt als je vanaf spoor 3 gaat of vanaf spoor 1 waarbij je inderdaad heel Dvge moet overschommelen.

Re: Korte vragen

door Wubbo » ma 19 okt 2020, 22:05

Het hangt er ook erg vanaf of het hier gaat over het weghalen van spoor 2 of het weghalen van spoor 1 en het perron doortrekken tot aan spoor 2. Spoor 2 heeft als voordeel dat je dan niet eerst heel Deventer GE over moet voordat je eens op snelheid kan komen.

Re: Korte vragen

door Aking » ma 19 okt 2020, 20:32

Maar jij hep d'r niet voor gestudeert :roll:

Re: Korte vragen

door trolly » ma 19 okt 2020, 20:30

Goh. Ik zou denken dat een perron langs spoor (30)5 in Deventer niet op grote problemen zou moeten stuiten, afgezien van het opofferen van kopspoor (30)6. Middenspoor (30)2 wordt daardoor niet in zijn voortbestaan bedreigd. De mogelijkheid het nieuwe perronspoor als inhaalspoor te gebruiken neemt uiteraard wel af.

Re: Korte vragen

door teun » ma 19 okt 2020, 16:06

Ik heb gehoord via iemand die voor DB Cargo rijdt dat ProRail wel graag een vierde perronspoor op Deventer wil, en dat het andere inhaalspoor tussen de bestaande perrons in dan ook zou moeten verdwijnen.

Re: Korte vragen

door Ardan » ma 19 okt 2020, 13:16

In Deventer zou het oude zakspoor weer uitgegraven kunnen worden. Daar keerden tot 1935 de treinen naar Ommen.

Re: Korte vragen

door jelmerrr » ma 19 okt 2020, 12:35

In Zwolle spoor 11 zit je met her busstation waardoor daar niet zo veel ruimte meer is volgens mij.

Re: Korte vragen

door PHS » ma 19 okt 2020, 11:56

Zijn er ooit plannen geweest om een extra perronspoor aan te leggen aan spoor 11 in Zwolle, spoor 5 in Deventer en spoor 4 in Zutphen?

Ik probeer mij al een tijdje te verdiepen in de dienstregeling op de IJssellijn, omdat ik daar momenteel veel gebruik van maak en mij afvraag of het met behoud van de knopen mogelijk zou zijn om extra treinen in te leggen dan wel de bestaande intercity's te versnellen. 2x/u een slome intercity is een nogal magere dienstregeling, en de bediening is al tientallen jaren vrijwel hetzelfde (zij het vroeger 1x/u een sneltrein met stops in Wijhe en Olst, en 1x/u non-stop). Mijn conclusie tot zover is dat niet het enkelspoor tussen Deventer en Olst het probleem is, maar het gebrek aan perroncapaciteit, vandaar mijn vraag.

Re: Korte vragen

door Suus » ma 19 okt 2020, 09:44

He, daar staat het niet. Maar het is natuurlijk wel slim om het te doen ;)

Op antwoord van je originele vraag: Ik denk trouwens dat je met het ticket niet de Arriva-trein tussen Roermond en Maastricht mag maar wel met de sprinter van Amsterdam naar Almere.

Re: Korte vragen

door Milco » ma 19 okt 2020, 09:34

Dat is het Herfstretour, maar volgens mij had ik het over een retour naar Maastricht, genaamd “Rondvaart Maastricht”...

Re: Korte vragen

door Suus » ma 19 okt 2020, 09:10

Milco schreef: ma 19 okt 2020, 07:54 Ja, dat begrijp ik, maar mijn vraag is eigenlijk: waar staat dat het aanmelden verplicht is in combinatie met een retour naar bijvoorbeeld Maastricht uit de Spoordeelwinkel?
Staat er toch?
Het Dagretour Dal gebruik je in combinatie met een via Trein Veilig Service aangemelde reis. Onder de afbeelding lees je hier meer over.
Registreer je reis
Om inzicht te krijgen in de verwachte drukte, en om een zo goed mogelijke spreiding en een zo veilig mogelijke reis te garanderen, registreer je voor vertrek jouw reis. Dit doe je door in te loggen in de Trein Veilig Service. Hier heb je een NS-account voor nodig. Heb je geen NS-account? Maak deze dan eenvoudig aan. Je hebt hier alleen je e-mailadres en een zelf in te stellen wachtwoord voor nodig. Na het aanmaken moet je eenmalig je e-mailadres bevestigen om in te kunnen loggen. Het registreren van je reis kan vanaf twee dagen voor vertrek.
https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... actie.html

Re: Korte vragen

door en-es » ma 19 okt 2020, 08:47

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je een kwartier nodig hebt om zoiets te vinden..........................

Re: Korte vragen

door Milco » ma 19 okt 2020, 07:54

Ja, dat begrijp ik, maar mijn vraag is eigenlijk: waar staat dat het aanmelden verplicht is in combinatie met een retour naar bijvoorbeeld Maastricht uit de Spoordeelwinkel?

Re: Korte vragen

door cassie127 » ma 19 okt 2020, 02:46

Dat kun je hier doen: https://registreer-je-reis.ns.nl/index2.html

Heeft mij ook even kwartiertje zoekwerk gekost. Uiteindelijk een link gevonden op de pagina fiets mee in de trein.

Re: Korte vragen

door en-es » zo 18 okt 2020, 18:05

Ook op de NS-website zie ik daar niks van terug.

Omhoog