Korte vragen

Plaats een reactie

Smilies
:) :( ;) :o :s :D :p :cry: :| :') :6 :lol: :oops: :@ (A) :X :shock: 8-) :x :evil: :twisted: :roll: :mrgreen: :Y :N :pos: :neg: :!: :?: :arrow: :idea: *O* -0- _O_ _O- :trein: *bus* :geek: :ugeek:
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Korte vragen

Re: Korte vragen

door DDietzen » ma 29 nov 2021, 14:15

umbusko schreef: ma 29 nov 2021, 12:56 Volgens de vergoedingentabel zit het zo:
De vergoeding wordt gebaseerd op de enkele ritprijs van het afgelegde NS-traject. Voor NS Flex-kortingsabonnementen geldt de ritprijs inclusief eventuele verrekening van korting buiten de spits. Tijdens vrije reisperiodes (100% korting) vindt berekening plaats op basis van de vol tarief enkele ritprijs .
Hè, dus als je gratis reist krijg je meer geld terug dan wanneer je met korting reist? :lol:

Re: Korte vragen

door PHS » ma 29 nov 2021, 13:15

umbusko schreef: ma 29 nov 2021, 11:30
PHS schreef: ma 29 nov 2021, 09:27 Weet iemand hoe het zit met geld terug bij vertraging bij Arriva Limburg als je een NS Flex-abonnement hebt met 100% korting? Hoeveel geld terug krijg je dan? En kunnen ze bij Arriva wel omgaan met een reisproduct van de NS?
Je krijgt GTBV vanaf 15 minuten vertraging en je krijgt hetzelfde bedrag wat je bij NS zou krijgen: 50% van de ritprijs vol tarief vanaf 15 minuten vertraging, 100% vanaf 60 minuten vertraging. :) Gewoon in het contactformulier erbij zetten met welk abonnement je reist.
Dat is dan kassa voor mij, voltarief 1e klas tikt hard aan :mrgreen:

Dank voor je antwoorden :pos:

Re: Korte vragen

door umbusko » ma 29 nov 2021, 12:56

Volgens de vergoedingentabel zit het zo:
De vergoeding wordt gebaseerd op de enkele ritprijs van het afgelegde NS-traject. Voor NS Flex-kortingsabonnementen geldt de ritprijs inclusief eventuele verrekening van korting buiten de spits. Tijdens vrije reisperiodes (100% korting) vindt berekening plaats op basis van de vol tarief enkele ritprijs .
Dat klopt dus: jij had 40% korting en kreeg dus GTbV met korting. Maar had je 100% korting gehad, dan zou je GTbV met vol tarief krijgen. :')

Re: Korte vragen

door Suus » ma 29 nov 2021, 12:44

Dat is bij NS zelf niet meer het geval, ik kreeg laatst voor een 45 minuten vertraagde reis Rotterdam Centraal - Alkmaar met de ICD en 40% korting € 13,94 terug. Een enkele reis met korting zonder toeslag is € 11,34, dus met de korting was rekening gehouden.

Re: Korte vragen

door umbusko » ma 29 nov 2021, 12:32

Jazeker. Dat is standaard bij NS Flex, vraag me niet waarom. Verdient wel goed als je een paar keer pech hebt onderweg. :mrgreen:

Re: Korte vragen

door Meltrain » ma 29 nov 2021, 12:11

Maar je krijgt dan 50% of 100% van de ritprijs vol tarief? Ook als je met (100%) korting reist?

Re: Korte vragen

door umbusko » ma 29 nov 2021, 11:30

PHS schreef: ma 29 nov 2021, 09:27 Weet iemand hoe het zit met geld terug bij vertraging bij Arriva Limburg als je een NS Flex-abonnement hebt met 100% korting? Hoeveel geld terug krijg je dan? En kunnen ze bij Arriva wel omgaan met een reisproduct van de NS?
Je krijgt GTBV vanaf 15 minuten vertraging en je krijgt hetzelfde bedrag wat je bij NS zou krijgen: 50% van de ritprijs vol tarief vanaf 15 minuten vertraging, 100% vanaf 60 minuten vertraging. :) Gewoon in het contactformulier erbij zetten met welk abonnement je reist.

Al moest ik vorige keer even aandringen, want in eerste instantie kreeg ik slechts €0,59. Toen ik aangaf dat dat niet klopte, gaven ze meteen toe dat ik recht had op €8,87 en gaven ze me er €8,26 bij. De resterende €0,02 heb ik maar laten zitten. ;)

Re: Korte vragen

door Z2N » ma 29 nov 2021, 09:37

Michael schreef: ma 29 nov 2021, 09:20 De Ah to go's vallen in de categorie supermarkten dus die zijn gewoon tot 20:00 open. Hoe het met de rest van de stationswinkels zit durf ik niet te zeggen.
De Kiosken/Stationshuiskamers zijn tot 20:00 open, net als de Julia's en Smullers. De Ako's en Rituals zijn wel om 17:00 dicht, want die zijn "niet-essentiëel". Op Utrecht Centraal is na 20:00 wel de Döner Company nog open, alleen om af te halen.

Re: Korte vragen

door PHS » ma 29 nov 2021, 09:27

Weet iemand hoe het zit met geld terug bij vertraging bij Arriva Limburg als je een NS Flex-abonnement hebt met 100% korting? Hoeveel geld terug krijg je dan? En kunnen ze bij Arriva wel omgaan met een reisproduct van de NS?

Re: Korte vragen

door Michael » ma 29 nov 2021, 09:20

De Ah to go's vallen in de categorie supermarkten dus die zijn gewoon tot 20:00 open. Hoe het met de rest van de stationswinkels zit durf ik niet te zeggen.

Re: Korte vragen

door Kalil Nieuw » vr 26 nov 2021, 13:51

Om 20:00 zijn alle winkels op de stations dicht.

Re: Korte vragen

door Suus » vr 26 nov 2021, 13:49

Nu zijn om 20:00 alle winkels op de stations dicht.

Re: Korte vragen

door Milco » vr 26 nov 2021, 13:36

Als de horeca en veel/alle winkels eerder dicht moeten, zoals nu al het geval, hoe zit dat eigenlijk met de winkels op stations? Sluiten deze nu en straks ook eerder of geldt daar een uitzondering voor?

Re: Korte vragen

door Lijn 45 » zo 21 nov 2021, 13:44

Ja, maar hoe precies kan ik niet vinden.

Re: Korte vragen

door Meltrain » zo 21 nov 2021, 13:00

Is er een NMBS 11.8 bewaard voor museumdoeleinden?
Volgens Wikipedia is de 1187 als enige (nog) niet gesloopt, maar is het de bedoeling om die (rijvaardig of statisch) te bewaren?

Re: Korte vragen

door Suus » do 18 nov 2021, 15:58

Ik dacht even dat dit als proefmodel ook was gebruikt door de RET, maar die is weer anders. Zuid-Holland heeft ook nog een ander model bij heel veel bushaltes.

Afbeelding

Re: Korte vragen

door nvdw » do 18 nov 2021, 15:18

In Odijk (route 43) staan er ook een paar.

Re: Korte vragen

door Daniel » do 18 nov 2021, 12:08

Heb die dingen nog nooit gezien in de provincie Utrecht eerlijk gezegd.

Re: Korte vragen

door umbusko » do 18 nov 2021, 10:18

Geen idee, maar het zijn op het oog inderdaad dezelfde als in Limburg. Mocht iemand trouwens weten hoe je geluid uit die dingen krijgt (of ook licht? Want er staat een vinger met een lampje op), hoor ik het graag. Ik heb dus een paar keer meegemaakt dat zo'n ding vanuit het niets de eerstvolgende bussen begon om te roepen (bij de halte aan de overkant van de weg, zonder persoon in de buurt...), maar zelf heb ik dat omroepen nog nooit kunnen triggeren.

Re: Korte vragen

door omaylie » do 18 nov 2021, 10:08

Zijn er in de provincie Utrecht meer van dit soort mini-DRISsen (zoals bij halte Hoefslag in Hagestein)?

Dit is van het type die ik voor zover ik weet alleen in Limburg heb gezien.

Re: Korte vragen

door reisthijs » di 16 nov 2021, 13:21

Alle info over wijzigingen in Arnhem staat op https://www.breng.nl/nl/nieuws/dienstregeling-2022

Re: Korte vragen

door Gast » di 16 nov 2021, 11:56

Vervalt lijn 8 in Arnhem ?

Re: Korte vragen

door hauptbahnhof » zo 14 nov 2021, 16:22

Dat laatste was me idd wel duidelijk, toen ik ooit begreep dat de 2009-stock echt alleen op Victoria-Line kan rijden vanwege de lengtes en de breedte (en daardoor uitsteek) van de wagenbakken.

Re: Korte vragen

door Bemined » zo 14 nov 2021, 15:02

Er is hele primitieve snelheidsbewaking, sommige trainstops zitten namelijk op een timer waardoor ze precies op tijd zakken als de trein met de juiste snelheid rijdt :p Maar dit wordt in principe alleen op de gevaarlijkste punten zoals kopeindpunten toegepast waar te hard rijden grote gevolgen kan hebben. Overigens gebruikt Londen niet één systeem voor alle lijnen, het mag dan tegenwoordig wel allemaal de London Underground zijn, de lijnen kennen een totaal andere geschiedenis en zijn niet gestandaardiseerd. Zelfs de tunneldiameters verschillen, en dan heb ik het niet over de sub-surface en deep-level lijnen maar over deep-level lijnen die onderling verschillen en dus niet allemaal meer uitwisselbaar zijn.

Re: Korte vragen

door hauptbahnhof » zo 14 nov 2021, 14:14

Of een wat uigebreidere uitleg.

Het is nou eenmaal een verouderde metronet die ze nu aan het upgraden zijn. Volgens mij is er ook geen snelheidsbewaking op die lijnen die nog gebruik maken van tripcocks (Barkerloo, Piccadilly). De sub-surfacelijnen worden wel op dit moment omgebouwd naar CBTC dus vraag me af of ze datzelfde systeem in gebruik houden of dat het nu allemaal via CBTC wordt geregeld. Is wel merkbaar dat als er trajectdelen op CBTC over zijn dat het optrekken en afremmen veel sneller gaat dan eerder.

Omhoog