Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

rvdborgt schreef: di 06 aug 2024, 13:54
umbusko schreef: di 06 aug 2024, 13:20 Denk je dat dat enige kans maakt? Dan moet ik eerst nog klagen bij ScotRail (want ik had in eerste instantie alleen een vraag gesteld), ondertussen verloopt waarschijnlijk de periode waarin ik kan claimen, dan naar de Rail Ombudsman (waar mij van bijstaat dat men er in het VK niet zo gelukkig mee was omdat hij niet zoveel bereikt, al weet ik dat niet meer 100% zeker), ... en dan moet ik mijn argument maken op basis van Britse wetgeving die ik niet ken waar dan uit zou moeten blijken dat ze meer terugbetaalmethodes moeten aanbieden.
Geen idee hoeveel kans je maakt, maar als je niet klaagt, heb je in ieder geval geen kans. Aangezien het VK nog steeds deel van de SEPA uitmaakt, is het op zijn minst vreemd te noemen dat ze geen SEPA-overschrijving aanbieden. De bank van Scotrail zal die mogelijkheid zeker hebben (verplicht zelfs denk ik).
Je hoeft zelf geen juridische argumenten te bedenken, maar stel gewoon dat ze op zijn minst een standaardmanier van uitbetalen zouden moeten aanbieden die voor iedereen bruikbaar is, zoals een gewone SEPA-overschrijving. De juridische argumenten zal de ombudsman wel bedenken.
Scotrail heeft een online formulier voor klachten en de Ombudsman ook, dus een klacht indienen kost niet veel tijd of moeite.
Even een terugkoppeling op dit issue.

Ik heb destijds nog een klacht ingediend bij ScotRail, waar een nietszeggend antwoord op kwam. ("Het spijt ons dat u ontevreden bent met onze methode om internationale klanten terug te betalen, maar PayPal is op dit moment de enige methode die we bieden. Als u toch nog PayPal-gegevens wilt doorgeven, laat het ons dan weten.") Daarna heb ik het laten liggen...

... totdat ik in januari dacht, toch maar iets indienen bij die Rail Ombudsman. Je kunt daar alleen een Brits telefoonnummer invullen om door het formulier heen te komen (grmpf), dus heb ik er een verzonnen, en de zaak voorgelegd. Zij hebben de zaak in behandeling genomen en koppelden na een paar weken terug dat ScotRail bereid was bij wijze van uitzondering toch een SEPA-betaling uit te voeren, en of ik dat aanbod wilde accepteren. Vervolgens werd ik gecontacteerd door iemand van ScotRail of ik mijn bankgegevens door wilde geven en vorige week stond er €20,83 op mijn rekening. (Minus de €6 die ING schijnbaar voor een wereldbetaling inhoudt.)
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Kijk, dat heeft dan toch nog iets opgeleverd.
Voor dit soort overschrijvingen gebruik je beter een rekening met lage wisselkosten, zoals Revolut of Wise. Maar dat bedacht ik me onlangs ook pas te laat, nadat ik het formulier al had verstuurd :/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Een factuur van de veiligheidsregio Waals-Brabant in de brievenbus. Nuja, dat is dan maar een mooi aandenken aan deze hele enkelsaga.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: di 11 mar 2025, 08:20
Nitein-Repart schreef: di 11 mar 2025, 08:13 Op WhatsApp heb ik 61 contacten
Wat, zo weinig :shock:

(Ik kom op 489, dus van overstappen is voorlopig geen sprake)
Hoeveel van die contacten gebruik je frequent?

Ik zou privé misschien best kunnen uitstappen uit WhatsApp. Ik gebruik die applicatie eigenlijk het meest tijdens werktijd. Ik zie mijn werkgever niet snel overstappen.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: wo 12 mar 2025, 10:21 Een factuur van de veiligheidsregio Waals-Brabant in de brievenbus. Nuja, dat is dan maar een mooi aandenken aan deze hele enkelsaga.
Kun je deze factuur doorsturen naar je zorgverzekeraar of moet je hem zelf betalen?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik moet zelf betalen maar de zorgverzekering zal waarschijnlijk wel iets terugbetalen. Een ambulancerit kost in België blijkbaar maar 71 euro, een taxi bellen was waarschijnlijk duurder geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM

Bericht door VIRM »

Ik dacht dat zorgverzekeraars bij ongelukken binnen Europa alles standaard tot en met Nederlands tarief vergoeden. Ik hoorde ooit wel eens dat een ambulanceritje in Nederland ietsjepietsje duurder is dan 71 euro. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Vgs mij ben je dan ineens door je eigen risico heen :')
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
isadora

Bericht door isadora »

Het ligt natuurlijk aan mijn interpretatie van klimaatbescherming, ik heb er een tijdlang over nagedacht, maar ik begrijp het gewoon niet klaarblijkelijk.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/12 ... -klimaatt/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es

Bericht door en-es »

Heerlijk die hypocriete klimaat-aktievistun.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Volgens mij gaan er geen 'aktievistun' naar deze top. Verder vraag ik me af wat er 'hypocriet' aan is. Je kunt natuurlijk je vraagtekens bij deze snelweg zetten, maar dat geldt voor iedere snelweg of ieder bouwproject, meer in het algemeen. Dat tast altijd natuur aan.

We ontkomen er nu eenmaal niet aan onderdeel te zijn van een systeem dat inherent de natuur en het klimaat aantast. Vanuit datzelfde systeem kunnen we echter zoeken naar oplossingen om die aantasting te verminderen. Hard nodig; niet alleen voor die natuur, maar uiteindelijk ook voor onszelf - we zijn immers onderdeel van diezelfde natuur en hebben er dus ook een afhankelijkheid mee.

Maar het 'argument' "jij maakt je zorgen om het klimaat maar stapt ondertussen wel in een vliegtuig/rijdt wel auto/ademt wel CO2 uit" wordt maar al te makkelijk gedeponeerd door wat vaak toch klimaatontkenners zijn of mensen die zich anderszins graag contrair opstellen tegen mensen die zich wél zorgen maken om het klimaat. Van die roepers hoeven we de verbeteringen in ieder geval niet te verwachten.
VIRM

Bericht door VIRM »

Waarom moeten er in vredesnaam 50.000 mensen voor afreizen?
April064

Bericht door April064 »

Overigens lijkt het mij voornamelijk slechte timing. In het artikel staat namelijk dat de bouw al sinds 2012 gepland staat.
zij/haar/hen/hun
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

VIRM schreef: do 13 mar 2025, 12:44 Waarom moeten er in vredesnaam 50.000 mensen voor afreizen?
"Klimaatverandering" is best een groot dingetje, dat de hele wereld raakt. Ik kan me voorstellen dat er van alles rondloopt: politici, beleidsmakers, wetenschappers, lobbyisten...

En dat voor alle landen van de wereld. Dan heb je al snel een ArenA vol.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Dan hadden ze die klimaattop beter in de ArenA kunnen houden: die staat er al en heeft een goede OV-verbinding met Schiphol.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ja.

Maar goed.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

De hypocrisie zit niet zozeer in dat de genodigden van dit topoverleg/toboverleg (sic, doorhalen wat niet van toepassing is) er allemaal met colonnes aan zwaar beveiligde auto's op fossiele brandstoffen heen komen, maar vooral in het feit dat het laaghangend fruit van klimaatbescherming volgens diezelfde hotemetoten bestaat uit het stoppen met rücksichtlos bomen kappen. Het is al helemaal een klucht dat de plannen voor deze snelweg dwars door het Amazonewoud moet gaan lopen juist in aanloop naar een klimaattop in een stroomversnelling komen, terwijl dat regenwoud hét natuurgebied is, dat al tientallen jaren schoolvoorbeeld is van waarom ontbossing zo slecht is voor onze aardkloot.

Dat gezegd hebbende, Had die linkse opvolger van ons aller vriend Bolsonaro niet wetgeving op touw gezet om de ontbossing van het Amazonewoud helemaal stop te zetten en te verbieden?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM

Bericht door VIRM »

TffpaA schreef: do 13 mar 2025, 12:51
VIRM schreef: do 13 mar 2025, 12:44 Waarom moeten er in vredesnaam 50.000 mensen voor afreizen?
"Klimaatverandering" is best een groot dingetje, dat de hele wereld raakt. Ik kan me voorstellen dat er van alles rondloopt: politici, beleidsmakers, wetenschappers, lobbyisten...

En dat voor alle landen van de wereld. Dan heb je al snel een ArenA vol.
Tja, je verplaatst wel voor elke top een middelgrote Nederlandse stad....
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Niet dat ik het er mee eens ben, maar zie op openstreetmap het traject van die weg. Dat kun je nauwelijks "midden door het Amazone-regenwoud" noemen. En niet dat ik claim dat OSM data 100% correct is, maar er zijn beschermde gebieden ingetekend op andere plaatsen als waar die weg loopt.
Op deze luchtfoto loopt het trace parallel aan de bestaande hoogspanningsleiding.

Nogmaals, ik ben het niet noodzakelijk eens met bomen kappen vanwege wegen, maar het wordt wel erg dik aangezet.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

De eerste plannen voor de snelweg dateren al vanaf 2012, toen was er nog helemaal geen sprake van een klimaattop in Brazilië. Beetje stemmingmakerij dit.
En blandning av sött och salt.
Plaats reactie