Mag ik even kwijt
- Suus
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ik heb wel Signal geïnstalleerd en een account aangemaakt, maar het feit dat het Amerikaans is staat mij toch een beetje tegen dus ik ben nog niet serieus bezig met overstappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
Ooit, lang geleden, hadden we iets typisch Hollands: Hyves. Maar ja, het netwerkeffect...
Enfin, ook deze ideologische stichting zal op den duur wel weer ten prooi vallen aan de lokroep van het grootkapitaal, want het blijven inderdaad wel Amerikanen. En er is als alternatief altijd nog Telegram als de Amerikanskii je tegenstaan, natuurlijk.
Enfin, ook deze ideologische stichting zal op den duur wel weer ten prooi vallen aan de lokroep van het grootkapitaal, want het blijven inderdaad wel Amerikanen. En er is als alternatief altijd nog Telegram als de Amerikanskii je tegenstaan, natuurlijk.
-
Je hebt ook nog Threema, dat is Zwitsers. Alleen ben ik bang dat vrijwel niemand het gebruikt. Op WhatsApp heb ik 61 contacten, op Signal 6 contacten. Ben benieuwd hoeveel contacten er op Threema zitten.
@TffpaA, is Telegram niet Russisch en is het niet een nogal dubieus platform omdat het veel door criminelen gebruikt wordt?
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op di 11 mar 2025, 08:15, 3 keer totaal gewijzigd.
-
-
- Donateur
Wat, zoveel

Nitein-Repart schreef: ↑di 11 mar 2025, 08:13 @TffpaA, is Telegram niet Russisch en is het niet een nogal dubieus platform omdat het veel door criminelen gebruikt wordt?

Het eerste zou toch niet zo'n probleem moeten zijn

Laatst gewijzigd door TffpaA op di 11 mar 2025, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Z2N
- Donateur
Wat, zo weinig

(Ik kom op 489, dus van overstappen is voorlopig geen sprake)
-
- Donateur
- isadora
Is ondertussen wel beantwoord in de berichten, die volgden.Heb je Telegram nog overwogen, zie ik ook erg veel in mijn omgeving.
Laatst gewijzigd door isadora op di 11 mar 2025, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Als je appt, heb je vrienden.
Rijen dik, echte vrienden.
Als je appt, nooit meer eenzaam.
Als je appt...
Rijen dik, echte vrienden.
Als je appt, nooit meer eenzaam.
Als je appt...
-
- Donateur
-
Russische software is tegenwoordig toch wel een echte no-go. Kaspersky hebben wij in 2022 al vervangen door het Slowaakse ESET en GeoTracker om mijn fietstochten te registreren door Strava. Telegram is dan toch wel echt een harde nee.TffpaA schreef: ↑di 11 mar 2025, 08:14Wat, zoveel
Nitein-Repart schreef: ↑di 11 mar 2025, 08:13 @TffpaA, is Telegram niet Russisch en is het niet een nogal dubieus platform omdat het veel door criminelen gebruikt wordt?![]()
Het eerste zou toch niet zo'n probleem moeten zijn- en wat betreft het tweede: ik moet natuurlijk érgens mijn ketamine vandaan halen.
-
- isadora

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Van mijn 108 contacten zijn er 12 op Signal (dat zijn niet eens mijn echt actieve contacten). Ik heb niet per se de behoefte om over te stappen en ga dat dan voorlopig ook niet doen. 

Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
-
- Donateur
Je bedoelt dat het voor dat handjevol mensen opvallender is als er eentje uit hun contactenlijst verdwijnt dan wanneer dat er bij die 489 gebeurt?
Je woont dan wel in Australië; toch klopt die omgekeerde logica daar volgens mij ook niet.
Je woont dan wel in Australië; toch klopt die omgekeerde logica daar volgens mij ook niet.
-
Threema kost ook nog eens €5,99. Dat haalt sowieso weinig mensen over de streep. € 5,99 voor een chatapp waarbij er gratis alternatieven voor bestaan is voor teveel mensen een drempel.
-
-
- Donateur
De meeste mensen geven inderdaad liever gratis hun data weg aan een platform dat dat voor dik geld doorverkoopt aan allerlei twijfelachtige partijen, dan (eenmalig?) 5,99 te betalen zodat dat niet gebeurt.
Het tekent de kortzichtigheid van onze soort.
Het tekent de kortzichtigheid van onze soort.
- trolly
Lijkt mij vooral de logica van iemand die geen berichtenapp gebruikt. Heerlijke boomerdiscussie dit

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- ODRAIL
Ja ... ik heb een smartphone. In combinatie met een prepaid pakket.
En ... ik hoor van steeds meer mensen in mijn omgeving die geen sociale media hebben of willen.

-
Waarom?
Achter signal zit een nonprofit foundation, en alle code is opensource. Dat betekent dat iedereen kan inzien wat de app en server doen, en ook het recht heeft om dat (gratis) te hergebruiken, te wijzigen, of te verspreiden. Voor een rug pull, of andere verslechtering van de dienst zoals invasieve privacyvoorwaarden, hoef je dus niet bang te zijn. Daarnaast is Signal end-to-end encrypted, wat betekent dat je niet zomaar afgeluisterd kan worden - zelfs als je je berichten stuurt via een corrupte server.
- trolly
trolly waardeert dit bericht, en zit ook steeds meer op signal
- Suus
- Contacteer:
Dat zal allemaal wel, maar ik diensten wil afnemen waar Amerikaanse wetgeving niet op de een of andere manier invloed op kan hebben, ookal is het op dit moment zo ingericht is dat Amerikaanse wetgeving er geen invloed op kan hebben. En ja, dit is totaal nieuw want tot enkele maanden geleden dacht ik nog dat de VS een enigszins betrouwbaar land was.Dionysusnu schreef: ↑di 11 mar 2025, 13:19Waarom?
Achter signal zit een nonprofit foundation, en alle code is opensource. Dat betekent dat iedereen kan inzien wat de app en server doen, en ook het recht heeft om dat (gratis) te hergebruiken, te wijzigen, of te verspreiden. Voor een rug pull, of andere verslechtering van de dienst zoals invasieve privacyvoorwaarden, hoef je dus niet bang te zijn. Daarnaast is Signal end-to-end encrypted, wat betekent dat je niet zomaar afgeluisterd kan worden - zelfs als je je berichten stuurt via een corrupte server.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- trolly
Tja, wie niet?
-
- Donateur
Dat is met softwarediensten heden ten dage helaas vrijwel onontkoombaar. Want alternatieven die niet onder Amerikaanse of de wetgeving van een andere dictatuur vallen zijn er wel, maar schieten schromelijk tekort qua netwerk - met andere woorden: daar zijn de mensen niet.Suus schreef: ↑di 11 mar 2025, 19:26 Dat zal allemaal wel, maar ik diensten wil afnemen waar Amerikaanse wetgeving niet op de een of andere manier invloed op kan hebben, ookal is het op dit moment zo ingericht is dat Amerikaanse wetgeving er geen invloed op kan hebben. En ja, dit is totaal nieuw want tot enkele maanden geleden dacht ik nog dat de VS een enigszins betrouwbaar land was.
Het beste zou natuurlijk zijn dat toch maar dat vliegtuigongeluk plaatsvond waar ik eerder over fantaseerde, en dat meteen ook alle rechtse mensen een enkeltje naar Mars zouden krijgen; reëler is het echter als Europa eens wakker wordt en ook qua software de ontwikkeling én het gebruik van alternatieven gaat aansporen.
Geen van beiden zie ik echter (op korte termijn) gebeuren, dus zullen we nog wel even aan Amerikaanse software vast blijven zitten.
-
Vliegtuigongeluk?! Zou je dit even kunnen uitleggen?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Donateur
Natuurlijk 

TffpaA schreef: ↑di 07 jan 2025, 14:23 Nja, met 96 jaren was die al lang geen gevaar meer. Eerder valt het te hopen dat Trump de extreemrechtse Europese kopstukken (Wilders, Farage, Meloni, Marine Le Pen, Orbán, Poetin en wat AfD-gespuis) eens samen met Musk, Zuckerberg, Altman en Bezos uitnodigt voor een diner op Mar-a-Lago, en dat het Israëlische regeringsvliegtuig met Netanyahu aan boord er dan op neerstort ofzo.