Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)
- Suus
- Contacteer:
Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)
In het onderwijs van de Franse Gemeenschap is Nederlands een behoorlijk lange tijd geen verplicht schoolvak geweest, waardoor een kwart van de bevolking nooit ook maar een les Nederlands heeft gehad. Dat gaat het binnenkort wel weer verplicht worden, maar er blijft een verloren generatie achter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Absoluut merkbaar, zo zonde!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Oh jee, ik wist niet dat de boel rond Rotterdam als los zand uit elkaar valt!sneltrein schreef: ↑wo 18 dec 2024, 14:50 https://www.prorail.nl/nieuws/eerste-ke ... ht-gemaaktProRail schreef: Helga Cuijpers, regiodirecteur Randzand Zuid: “Bij twaalf sprinters per uur zijn er ‘vrije kruisingen’ nodig.

-
- Donateur
Dit is een bewussie, toch?WTF schreef: ↑vr 20 dec 2024, 11:28 de enige ster in ons zonnenstelsel
Toch?
-
Dat had natuurlijk moeten zijn:

De enige sterren in ons zonnenstelstel.

-
Dat kan ik me haast niet voorstelselen.
-
Het moet natuurlijk zonnestelsel zijn, stop de tijd 

Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Donateur
Want zoals een oude Rotterdamse wijsheid luidt: op één diakritisch teken ken je niet staanSúús schreef: ↑za 21 dec 2024, 16:52 überhaupt een gotspé

-
- Donateur
Niet zozeer fout, maar het naar voren trekken van voorzetselvoorwerpen waarbij het voorzetsel zelf blijft staan, of überhaupt het plaatsen van een voorzetselvoorwerp vóór een lijdend voorwerp in een bijzin, is meer spreek- dan schrijftaal. Idem voor het laten vallen van het onderwerp 'het'. Ik zou hier toch prefereren:ikbendiehollandsegap schreef: ↑za 21 dec 2024, 18:56 Qliner 300 in GD heb je ook Netabonnement voor nodig. Dus zo uniek is dat niet. Kan inderdaad maar zo dat je voor sommige Zeeuwse verbindingen naar Rotterdam deze ook nodig hebt.
Maar dit is wel mierenneuken.Voor Qliner 300 in GD heb je ook (een) Netabonnement nodig. Dus zo uniek is dat niet. Het kan inderdaad maar zo (zijn) dat je deze voor sommige Zeeuwse verbindingen naar Rotterdam ook nodig hebt.
-
deze? (de Qliner) Of toch dit? (het abonnement)
- Meltrain
- Donateur
"Maanden gekocht, maanden geleden": het is net poëzie.Hutspoteter schreef: ↑di 24 dec 2024, 18:09 Waarom hebben ze die in hemelsnaam gekocht maanden gekocht maanden geleden.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Donateur
Vanaf welke post ben je hier dan onserieus gaan doen?An O'Rexia schreef: ↑wo 25 dec 2024, 01:47 Ik ben denk ik geen goed voorbeeld voor een "doorsnee" gebruiker sinds ik zo onserieus doe hier.

- Z2N
- Donateur
Het verbaast mij meer dat zulke dt-fouten dan niet de aandacht krijgen.Niet ein -(goed)- report schreef: Het verbaasd mij altijd dat de NS op Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag nog altijd een volledige zondagsdienstregeling rijdt.

-
Of de fout die het bericht opeens logisch maakt

Nietniet-schrappen schreef: ↑wo 25 dec 2024, 15:25 Veel personeel wil graag thuis zijn met deze dagen en zou het niet gek vinden als bijvoorbeeld [de treinseries] niet geschrapt worden op Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Dubbele ontkenningen blijven lastig inderdaad. 

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Ik heb er nooit geen moeite mee hoor 

zij/haar/hen/hun
-
-
Ik heb al meermaals aangegeven niet in deze thread genoemd te worden.
Laatst gewijzigd door IIVQ op zo 29 dec 2024, 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
- trolly
Maar je leest wel mee?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Daar had ik geen weet van. Waarschijnlijk waren je berichten van voordat ik hier echt actief werd. Ik ga dat ook niet onthouden, maar ik denk er hopelijk aan om in de toekomst namen te verwijderen.
-
Ik krijg notificaties dat ik geciteerd wordt. Dat mijn forumnaam dan in "naam" veranderd wordt maakt voor de software niets uit.
En nee, ik ga niet betogen dat deze thread een vorm van cyberpesten en tegen regels 2 en 4 van de forumregels is en dan stiekem meegenieten hoe anderen nog weer anderen zitten af te zeiken en/of uitlachen.
Ook snap ik niet wat er mis is met mijn rendier, maar dat boeit me verder niet.
En nee, ik ga niet betogen dat deze thread een vorm van cyberpesten en tegen regels 2 en 4 van de forumregels is en dan stiekem meegenieten hoe anderen nog weer anderen zitten af te zeiken en/of uitlachen.
Ook snap ik niet wat er mis is met mijn rendier, maar dat boeit me verder niet.
- trolly
Maar voor de andere lezers wel. En of je in redelijkheid van elke gebruiker hier kan verwachten dat hij of zij weet dat jij er zenuwachtig van wordt genoemd te worden is wellicht ook iets waar je je over achter je oren zou kunnen krabben.
Overigens is het volgens mij ook mogelijk dat je ID verwijderd wordt. Dan krijg jij dus geen bericht, maar blijft de link naar je bericht bestaan. Of je wordt geciteerd zonder bron of link, dat kan ook.
Dat eerste is dan ook complete flauwekul. En als je niet van plan bent het tweede te doen, zou ik vooral geen linkjes naar dit topic openen als ik jou was. Want stel je toch eens voor dat iemands mondhoeken omhoog zouden gaan van jouw onhandigheidje...En nee, ik ga niet betogen dat deze thread een vorm van cyberpesten en tegen regels 2 en 4 van de forumregels is en dan stiekem meegenieten hoe anderen nog weer anderen zitten af te zeiken en/of uitlachen.
Tja.Ook snap ik niet wat er mis is met mijn rendier, maar dat boeit me verder niet.
Non oltrepassare la linea gialla
-
-
- Donateur
Het is het rendier, en in het verlengde daarvan moet het betrekkelijk voornaamwoord dat zijn.
En nog een goedbedoelde tip: rapporteer berichten in dit topic waarin je met notificatie geciteerd wordt voortaan en laat het beheer het oplossen achter de schermen (hebben die ook nog wat te doen). Voorkomt ook weer dat deze discussie zich steeds weer herhaalt

-
Forumregels:trolly schreef: ↑ma 30 dec 2024, 00:01Dat eerste is dan ook complete flauwekul.En nee, ik ga niet betogen dat deze thread een vorm van cyberpesten en tegen regels 2 en 4 van de forumregels is en dan stiekem meegenieten hoe anderen nog weer anderen zitten af te zeiken en/of uitlachen.
Regel 2 en 4 worden door zowel alle posts in deze draad overtreden. Mensen kunnen het kwetsend vinden als er -achter die persoon om- over zijn of haar taalfouten geroddeld wordt. Ik vind het kwetsend, ik heb er last van. Waarom, ga ik hier niet publiek uitleggen, dat is privé.2. Respecteer anderen, en de mening van anderen. Discussieer over de inhoud, niet over de persoon.
3. Wees kritisch op je eigen berichten. Zowel op de inhoud en relevantie als op de leesbaarheid en de lay-out. Bedenk of je bericht, bewerking of foto toegevoegde waarde heeft voor OVNL.
4. Plaats geen bijdragen waarmee je anderen schade toe kan brengen, op welke manier dan ook.
En als dat nou nog in een besloten discussie gebeurt en ik er niet achterkom, okee, maar dit is op een publiek leesbaar forum dat over OV gaat. Als dit een taalforum zou zijn, dan snap ik dat je aan mijn bekwaamheid gaat twijfelen. Of als het zonder énige link naar de persoon (dus ook niet naar de oorspronkelijke post) zou zijn, ook okee.
Regel 3 is overgens ook van belang. Er staat niet "Wees kritisch op andermans berichten".
P.s. Ik heb het over een rendier, niet de/die/dat en verderop, buiten de quote, over het.