Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door Suus »

In het onderwijs van de Franse Gemeenschap is Nederlands een behoorlijk lange tijd geen verplicht schoolvak geweest, waardoor een kwart van de bevolking nooit ook maar een les Nederlands heeft gehad. Dat gaat het binnenkort wel weer verplicht worden, maar er blijft een verloren generatie achter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Absoluut merkbaar, zo zonde!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
TLP

Bericht door TLP »

sneltrein schreef: wo 18 dec 2024, 14:50 https://www.prorail.nl/nieuws/eerste-ke ... ht-gemaakt
ProRail schreef: Helga Cuijpers, regiodirecteur Randzand Zuid: “Bij twaalf sprinters per uur zijn er ‘vrije kruisingen’ nodig.
Oh jee, ik wist niet dat de boel rond Rotterdam als los zand uit elkaar valt! :shock:
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

WTF schreef: vr 20 dec 2024, 11:28 de enige ster in ons zonnenstelsel
Dit is een bewussie, toch?

Toch?
Matt

Bericht door Matt »

Dat had natuurlijk moeten zijn:
De enige sterren in ons zonnenstelstel.
:P
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Dat kan ik me haast niet voorstelselen.
ITF

Bericht door ITF »

Het moet natuurlijk zonnestelsel zijn, stop de tijd :lol:
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Súús schreef: za 21 dec 2024, 16:52 überhaupt een gotspé
Want zoals een oude Rotterdamse wijsheid luidt: op één diakritisch teken ken je niet staan (A)
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

ikbendiehollandsegap schreef: za 21 dec 2024, 18:56 Qliner 300 in GD heb je ook Netabonnement voor nodig. Dus zo uniek is dat niet. Kan inderdaad maar zo dat je voor sommige Zeeuwse verbindingen naar Rotterdam deze ook nodig hebt.
Niet zozeer fout, maar het naar voren trekken van voorzetselvoorwerpen waarbij het voorzetsel zelf blijft staan, of überhaupt het plaatsen van een voorzetselvoorwerp vóór een lijdend voorwerp in een bijzin, is meer spreek- dan schrijftaal. Idem voor het laten vallen van het onderwerp 'het'. Ik zou hier toch prefereren:
Voor Qliner 300 in GD heb je ook (een) Netabonnement nodig. Dus zo uniek is dat niet. Het kan inderdaad maar zo (zijn) dat je deze voor sommige Zeeuwse verbindingen naar Rotterdam ook nodig hebt.
Maar dit is wel mierenneuken.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

TffpaA schreef: za 21 dec 2024, 19:01 Ik zou hier toch prefereren:
Voor Qliner 300 in GD heb je ook (een) Netabonnement nodig. Dus zo uniek is dat niet. Het kan inderdaad maar zo (zijn) dat je deze voor sommige Zeeuwse verbindingen naar Rotterdam ook nodig hebt.
deze? (de Qliner) Of toch dit? (het abonnement)
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Hutspoteter schreef: di 24 dec 2024, 18:09 Waarom hebben ze die in hemelsnaam gekocht maanden gekocht maanden geleden.
"Maanden gekocht, maanden geleden": het is net poëzie. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

An O'Rexia schreef: wo 25 dec 2024, 01:47 Ik ben denk ik geen goed voorbeeld voor een "doorsnee" gebruiker sinds ik zo onserieus doe hier.
Vanaf welke post ben je hier dan onserieus gaan doen?

(A)
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Niet ein -(goed)- report schreef: Het verbaasd mij altijd dat de NS op Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag nog altijd een volledige zondagsdienstregeling rijdt.
Het verbaast mij meer dat zulke dt-fouten dan niet de aandacht krijgen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Of de fout die het bericht opeens logisch maakt (A)
Nietniet-schrappen schreef: wo 25 dec 2024, 15:25 Veel personeel wil graag thuis zijn met deze dagen en zou het niet gek vinden als bijvoorbeeld [de treinseries] niet geschrapt worden op Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Dubbele ontkenningen blijven lastig inderdaad. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
April064

Bericht door April064 »

Ik heb er nooit geen moeite mee hoor (A)
zij/haar/hen/hun
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

naam schreef: wo 25 dec 2024, 14:44 De Kerst-TBP's zijn terrug, nu met sneeuw die veel subtieler is dan voorgaande jaren én een rendier die de trein trekt.
De rendier?
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik heb al meermaals aangegeven niet in deze thread genoemd te worden.
Laatst gewijzigd door IIVQ op zo 29 dec 2024, 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
trolly

Bericht door trolly »

Maar je leest wel mee?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

IIVQ schreef: zo 29 dec 2024, 21:08 Ik heb al meermaals aangegeven niet in deze thread genoemd te worden.
Daar had ik geen weet van. Waarschijnlijk waren je berichten van voordat ik hier echt actief werd. Ik ga dat ook niet onthouden, maar ik denk er hopelijk aan om in de toekomst namen te verwijderen.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik krijg notificaties dat ik geciteerd wordt. Dat mijn forumnaam dan in "naam" veranderd wordt maakt voor de software niets uit.

En nee, ik ga niet betogen dat deze thread een vorm van cyberpesten en tegen regels 2 en 4 van de forumregels is en dan stiekem meegenieten hoe anderen nog weer anderen zitten af te zeiken en/of uitlachen.

Ook snap ik niet wat er mis is met mijn rendier, maar dat boeit me verder niet.
trolly

Bericht door trolly »

IIVQ schreef: zo 29 dec 2024, 23:05Ik krijg notificaties dat ik geciteerd wordt. Dat mijn forumnaam dan in "naam" veranderd wordt maakt voor de software niets uit.
Maar voor de andere lezers wel. En of je in redelijkheid van elke gebruiker hier kan verwachten dat hij of zij weet dat jij er zenuwachtig van wordt genoemd te worden is wellicht ook iets waar je je over achter je oren zou kunnen krabben.

Overigens is het volgens mij ook mogelijk dat je ID verwijderd wordt. Dan krijg jij dus geen bericht, maar blijft de link naar je bericht bestaan. Of je wordt geciteerd zonder bron of link, dat kan ook.
En nee, ik ga niet betogen dat deze thread een vorm van cyberpesten en tegen regels 2 en 4 van de forumregels is en dan stiekem meegenieten hoe anderen nog weer anderen zitten af te zeiken en/of uitlachen.
Dat eerste is dan ook complete flauwekul. En als je niet van plan bent het tweede te doen, zou ik vooral geen linkjes naar dit topic openen als ik jou was. Want stel je toch eens voor dat iemands mondhoeken omhoog zouden gaan van jouw onhandigheidje...
Ook snap ik niet wat er mis is met mijn rendier, maar dat boeit me verder niet.
Tja.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79

Bericht door waldo79 »

Amen, ja :')
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

IIVQ schreef: zo 29 dec 2024, 23:05 Ook snap ik niet wat er mis is met mijn rendier, maar dat boeit me verder niet.
Het is het rendier, en in het verlengde daarvan moet het betrekkelijk voornaamwoord dat zijn.

En nog een goedbedoelde tip: rapporteer berichten in dit topic waarin je met notificatie geciteerd wordt voortaan en laat het beheer het oplossen achter de schermen (hebben die ook nog wat te doen). Voorkomt ook weer dat deze discussie zich steeds weer herhaalt (A)
IIVQ

Bericht door IIVQ »

trolly schreef: ma 30 dec 2024, 00:01
Dat eerste is dan ook complete flauwekul.
Forumregels:
2. Respecteer anderen, en de mening van anderen. Discussieer over de inhoud, niet over de persoon.
3. Wees kritisch op je eigen berichten. Zowel op de inhoud en relevantie als op de leesbaarheid en de lay-out. Bedenk of je bericht, bewerking of foto toegevoegde waarde heeft voor OVNL.
4. Plaats geen bijdragen waarmee je anderen schade toe kan brengen, op welke manier dan ook.
Regel 2 en 4 worden door zowel alle posts in deze draad overtreden. Mensen kunnen het kwetsend vinden als er -achter die persoon om- over zijn of haar taalfouten geroddeld wordt. Ik vind het kwetsend, ik heb er last van. Waarom, ga ik hier niet publiek uitleggen, dat is privé.

En als dat nou nog in een besloten discussie gebeurt en ik er niet achterkom, okee, maar dit is op een publiek leesbaar forum dat over OV gaat. Als dit een taalforum zou zijn, dan snap ik dat je aan mijn bekwaamheid gaat twijfelen. Of als het zonder énige link naar de persoon (dus ook niet naar de oorspronkelijke post) zou zijn, ook okee.

Regel 3 is overgens ook van belang. Er staat niet "Wees kritisch op andermans berichten".

P.s. Ik heb het over een rendier, niet de/die/dat en verderop, buiten de quote, over het.
Plaats reactie