Een tas vol politiek!
- trolly
Re: Een tas vol politiek!
Dit kabinet haalt kerst pasen pinksteren niet 

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- ArrivaBas
- Contacteer:
Elf maanden en één dag hebben ze gezeten. Hebben we een record voor het kortst zittende kabinet niet zijnde een rompkabinet te pakken? 

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- trolly
-
Balkenende 1 viel al binnen 3 maanden.
- AppleMoose
Slechts één kabinet in de afgelopen 25 jaar dat de volledige rit van vier jaar heeft uitgezeten. Drie kabinetten zijn gevallen met een link met het asielbeleid en de laatste twee kabinetten zijn puur en alleen gevallen om electoraal gewin. Te triest voor woorden eigenlijk 

En blandning av sött och salt.
-
En dokters en tandartsen ook, niet uit de grond uiteraard. Pimmerfrans haalt ze wel op met de gouden koets.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
- AppleMoose
De campagne is ook op dit forum weer begonnen 

-
en de banners van politieke partijen zijn ook weer terug op internet.
- Suus
- Contacteer:
Minister Faber tegen de verzamelde pers: "Ik was beleid!" 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
-
-
Het kan nog gekker dan in Nederland:
https://www.nytimes.com/2025/06/01/us/p ... heory.html
https://www.nytimes.com/2025/06/01/us/p ... heory.html
- trolly
Als ze al iets was, dan was ze een wassen neus.
-
Madame Tussaud heeft vast nog wel een plekje in een vitrine voor die neus 

- dylanwild94
- Donateur
-
- Donateur
Wa'n beleid! - zoals we in Brabant zouden zeggen 

- trolly
Denk je dat ze 'm daarvoor gaan ophalen?
-
Dat dus. Ik volg de politiek al sinds mijn tienerjaren, en was toen ook verbaasd dat ik ineens meemaakte dat een kabinet de rit ineens uitzat. Of het goed is voor het land? Als je iets wil veranderen, duurt het altijd even voordat een wet is geschreven en ingevoerd. Ook valt het mij op dat weinig politici een langetermijnvisie hebben. Van een partij met geen landelijke bestuurservaring viel mij het optreden van Ingrid Coenradie gisteravond bij Eva Extra op: die weet hoe het werkt en lijkt vaak pragmatisch in de discussie te staan.AppleMoose schreef: ↑di 03 jun 2025, 18:19 Slechts één kabinet in de afgelopen 25 jaar dat de volledige rit van vier jaar heeft uitgezeten. Drie kabinetten zijn gevallen met een link met het asielbeleid en de laatste twee kabinetten zijn puur en alleen gevallen om electoraal gewin. Te triest voor woorden eigenlijk![]()
Beul van de blindegeleidelijn
- Suus
- Contacteer:
Maar Coenradie is gepokt en gemazeld binnen Leefbaar Rotterdam. En hoewel absoluut niet mijn partij is de politiek in Rotterdam er wel een van “wij zien het probleem, wij onderzoeken de oplossing, we leggen de oplossing uit en vast en we gaan ermee aan de slag, ook als de oplossing niet helemaal zint, want wij willen de beste mooiste Rotstad die er is zijn”. Zo werkt overigens de gehele Rotterdamse politiek, daardoor is er best veel doorstroom, zie ook Hugo de Jonge en Vincent Karremans.
Coenradie zag een probleem met de gevangenissen, werkte voorstellen uit en presenteerde ze. En kreeg daarna meteen Wilders op haar dak omdat het niet in zijn straatje lag. Dat waren eigenlijk vanaf het begin al bloedgroepen die niet matchen.
Coenradie zag een probleem met de gevangenissen, werkte voorstellen uit en presenteerde ze. En kreeg daarna meteen Wilders op haar dak omdat het niet in zijn straatje lag. Dat waren eigenlijk vanaf het begin al bloedgroepen die niet matchen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- trolly
Wilders heeft geen belang bij het oplossen van problemen. Hij laat het liever bij benoemen.
-
Mijn gevoel zegt dat in november (ik ga ervan uit dat op 19 november verkiezingen zijn) het CDA heel groot gaat worden, aangezien het CDA zich gaat profileren als het redelijke midden en dat er dan een traditioneel CDA-VVD(-D66)-kabinet uitrolt. PVV wordt na tweemaal weglopen (2012 en 2025) uitgesloten van regeringsdeelname en zolang er geen nieuwe rechtse Messias opstaat dan gaan de kiezers hopelijk ook weer richting het midden. Ik vraag mij wel af of de competentere ministers zoals Caspar Veldkamp straks met het nieuwe kabinet dan ook weer een ministerspost kunnen bekleden namens het CDA.
-
- trolly
Hè ja, nog een paar jaar stagnatie met de VVD 

- ArrivaBas
- Contacteer:
In het kamerdebat over de kabinetsval is het onderwerp binnen drie kwartier overgeslagen naar persoonlijke aanvallen over de oorlog in Israël en Gaza. 

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- AppleMoose
Dat wakkeren we als stemmers ook wel aan door heel makkelijk van de ene naar de andere partij te hobbelen, niet zelden geleid door een of andere charlatan die ons gouden bergen belooft. Het lerend vermogen bij veel kiezers is vrij laag, helaas.
Complexe problemen kennen geen simpele oplossingen en al helemaal geen oplossingen waarbij niemand een centje pijn door lijdt. Als we ons dat nu eens realiseren en een kabinet eens de tijd geven om met oplossingen te komen, in plaats van bij de eerste de beste hobbel gelijk de stekker uit te trekken of roepen om een val van een kabinet, komen we misschien eens ergens. Ja, ook als het kabinet niet helemaal jouw kleur heeft. De politiek is nu eenmaal geen supermarkt waar je zelf kunt kiezen en kopen wat alleen jij lekker vindt. Je zult soms ook eens gekookte aardappels moeten eten in plaats van pasta.
Van links tot rechts is er consensus over dat er iets moet gebeuren rondom asiel en (arbeids)migratie. De VVD had twee jaar geleden bijna haar zin gekregen maar trok de stekker uit het kabinet om er goede sier mee te maken naar de achterban. Dat hele vraagstuk heeft nu twee jaar stil gelegen. Niet door tegenwerking van anderen, maar door eigen gepruts door onder andere in zee te gaan met een onbetrouwbare en onkundige charlatan als Geert Wilders die Prutser Faber op dit dossier heeft gezet. En Grote Geert heeft nu precies om dezelfde reden als de VVD twee jaar terug, de stekker uit het kabinet getrokken, dus dit hele dossier ligt met een beetje pech wéér een jaar stil. En zo gaat het met alle belangrijke dossiers: stikstof, woningmarkt, bestaanszekerheid. Nergens komt een oplossing voor omdat ze bang zijn hun achterban te verliezen aan een andere partij.
Ze zeuren dat ze dit nooit mogen benoemen, maar ik hoor al 25 jaar bijna niks anders zoveel 'benoemd' worden als problemen rondom asiel en migratie. Oplossingen hoor je inderdaad nooit bij dit soort figuren, want dan kunnen ze daarna hun partij wel opheffen. En 'het volk' blijft er maar intrappen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Daarbij helpt de versplintering en overvloed aan partijen die allemaal steeds meer op elkaar lijken ook niet echt.AppleMoose schreef: ↑wo 04 jun 2025, 11:05 Dat wakkeren we als stemmers ook wel aan door heel makkelijk van de ene naar de andere partij te hobbelen, niet zelden geleid door een of andere charlatan die ons gouden bergen belooft. Het lerend vermogen bij veel kiezers is vrij laag, helaas.
Ik zie het bij mezelf ook: de afgelopen jaren zwabber ik alle kanten op qua stemgedrag, niet bepaald geholpen door stemwijzers waarin ik doorgaans 66% overeenkomst met de hele top 10 heb. Of in een kwadrant zonder partijen uit kom (bij het Kieskompas)
En dat is niet altijd zo geweest: ik was altijd behoorlijk overtuigend links en had een aantal jaar terug dan ook nog een duidelijke match met partijen in die hoek.
De linkse partijen zijn echter in de laatste jaren behoorlijk naar het progressieve doorgeslagen, terwijl ikzelf standaard wat conservatiever ben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/