Een tas vol politiek!
- Suus
- Contacteer:
Re: Een tas vol politiek!
Wilders "Het ziet er niet goed uit" 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
"We slapen er nog een nachtje over." Lijkt me een goed plan 

En blandning av sött och salt.
- trolly
Nee, waardeloos. Straks gaat ie weer verder met pappen en nathouden. Boter bij de vis graag. Niet om de twee weken een grote broek aantrekken en dan toch niet doorbijten.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- dylanwild94
- Donateur
Wat Jesse klaver al eens heeft gezegd, Wilders is een kip dat een hoop kakelt maar geen ei legt.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
-
Hij doet niks anders dan eieren leggen. Het ene na het andere.
Alleen: Geen dooier, geen eigeel, alleen maar lege schalen.
Alleen: Geen dooier, geen eigeel, alleen maar lege schalen.
-
- OVNL-beheerder
Ach, ik denk dat Wilders zijn doel wel heeft bereikt. Het gaat alweer een week lang over hem, terwijl die tijd ook besteed had kunnen worden aan zaken die burgers echt raken en waar ze wat aan hebben.
- Suus
- Contacteer:
Als er iets ondertekend moet worden, zoals Wilders graag wil, gaat Van Vroonhoven dat in ieder geval niet doen. Daarmee kan Wilders vermoedelijk bewijzen dat niet hij maar NSC de breker is, wat hij al maanden suggereert.
Ondertussen zit Wilders ook wel met problemen. Zijn bewindslieden in het kabinet zijn niet allemaal even capabel en/of gaan tegen zijn lijn in. Zijn fractie zit vol met mensen die eigenlijk geen kamerlid willen zijn en presteren daardoor niet. Zijn oude strategie “hard roepen wat niet deugt, maar geen schuld hebben” werkt niet meer, en veroorzaakt tegengas.
Als het valt, acht ik de kans zeer waarschijnlijk dat GL-PvdA in een volgend middenkabinet komt van (willekeurige volgorde) VVD, CDA, D66 en GL-PvdA en dat heeft hij dan toch echt zelf veroorzaakt.
Ondertussen zit Wilders ook wel met problemen. Zijn bewindslieden in het kabinet zijn niet allemaal even capabel en/of gaan tegen zijn lijn in. Zijn fractie zit vol met mensen die eigenlijk geen kamerlid willen zijn en presteren daardoor niet. Zijn oude strategie “hard roepen wat niet deugt, maar geen schuld hebben” werkt niet meer, en veroorzaakt tegengas.
Als het valt, acht ik de kans zeer waarschijnlijk dat GL-PvdA in een volgend middenkabinet komt van (willekeurige volgorde) VVD, CDA, D66 en GL-PvdA en dat heeft hij dan toch echt zelf veroorzaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- trolly
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een van de andere coalitiepartijen zo dom gaat zijn om iets te tekenen. Daarmee staat Wilders voor de keus om het kabinet op te blazen, of nog maar weer eens zijn keutel in te trekken. Lijkt mij allebei lastig te verkopen, maar zijn electoraat slikt het wellicht toch weer.
Een middenkabinet met PvdA/GL zie ik er eigenlijk alleen van komen als die partij de grootste wordt.
Een middenkabinet met PvdA/GL zie ik er eigenlijk alleen van komen als die partij de grootste wordt.
-
- Oud-beheerder OVNL
Wilders heeft de stekker eruit getrokken.
- Meltrain
- Donateur
Volgens een Tweet van Wilders stapt de PVV uit de coalitie:
https://nos.nl/liveblog/2569753-crisiso ... -aanpassen
https://nos.nl/liveblog/2569753-crisiso ... -aanpassen
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Ja, over en uit.
-
- Donateur
Toont-ie eindelijk eens een beetje daadkracht, valt meteen het hele kabinet.
Dat Tienpuntenplan is natuurlijk electoraal goud. Hiermee kan Wilders de verkiezingen glansrijk winnen. De vraag is wie er dan nog mee de boot in willen? Bij de plucheverslaafde VVD zal men ongetwijfeld wel weer een overgecompliceerd en voor de buitenstaander onnavolgbaar verhaal opspinnen waarom 'we deze verantwoordelijkheid moeten nemen'. Maar tenzij deze twee partijen samen een Kamermeerderheid binnenslepen, zal er nog een derde of zelfs vierde aan boord moeten.
NSC zal in rook opgaan. Het stemvolk van de BBB acht ik op zich dom genoeg om hier weer achteraan te hobbelen. Maar zo niet/als er nog een vierde partij bij moet? FvD zal zelfs voor Wilders te krankjorum zijn. De christenbroeders van de SGP? De CU, uit naastenliefde?
Of wordt er tussen nu en de verkiezingen nog een nieuwe partij opgericht die naar een eclatant electoraal succes flitst? Ik heb gehoord dat Omtzigt weinig omhanden heeft momenteel...
Dat Tienpuntenplan is natuurlijk electoraal goud. Hiermee kan Wilders de verkiezingen glansrijk winnen. De vraag is wie er dan nog mee de boot in willen? Bij de plucheverslaafde VVD zal men ongetwijfeld wel weer een overgecompliceerd en voor de buitenstaander onnavolgbaar verhaal opspinnen waarom 'we deze verantwoordelijkheid moeten nemen'. Maar tenzij deze twee partijen samen een Kamermeerderheid binnenslepen, zal er nog een derde of zelfs vierde aan boord moeten.
NSC zal in rook opgaan. Het stemvolk van de BBB acht ik op zich dom genoeg om hier weer achteraan te hobbelen. Maar zo niet/als er nog een vierde partij bij moet? FvD zal zelfs voor Wilders te krankjorum zijn. De christenbroeders van de SGP? De CU, uit naastenliefde?
Of wordt er tussen nu en de verkiezingen nog een nieuwe partij opgericht die naar een eclatant electoraal succes flitst? Ik heb gehoord dat Omtzigt weinig omhanden heeft momenteel...
-
Eh, juist ja... geen eiWIT dus.
Maar goed, Wilders pulls the plug.
Popcorn en Victoria Bitter staan klaar om van gepaste afstand te kijken hoe het met het IQ van het Nederlandse electoraat is gesteld.
Op de een of andere manier verwacht ik niet dat het Australische voorbeeld (absurd grote absolute meerderheid voor centrum-links) zal worden gevolgd. Kwenie waarom

- AppleMoose
Ik verwacht niet dat VVD weer in zee zal gaan met de PVV. Het was al een fout in de vorige verkiezingen om de deur open te zetten voor de PVV. Ze moesten wel, maar het heeft ze ook zetels gekost en de winst. Die zetels hebben ze nog niet echt teruggevonden. Door de deur dicht te gooien voor de PVV kunnen ze weer zetels terugwinnen van de PVV. Veel kiezers stemden eerder al VVD omdat de PVV doorgaans kansloos was bij formaties. Nu dat weer dreigt, zullen mensen toch weer VVD stemmen om toch nog iets voor elkaar te krijgen op asielbeleid. Bovendien zal ook de VVD wel inzien dat er geen fatsoenlijke partijen zijn die bij die coalitie kunnen aansluiten voor een meerderheid. VVD wil vast weer gaan klitten met het CDA, die ook op flinke winst staat. CDA gaat niet met de PVV in zee en andere partijen zullen te klein zijn om bij VVD en PVV aan te sluiten, voor zover ze dat al willen.TffpaA schreef: ↑di 03 jun 2025, 09:28 Toont-ie eindelijk eens een beetje daadkracht, valt meteen het hele kabinet.
-
Is het electoraal goud? Minister Faber was met afstand de minst populaire minister van Nederland, en liep al fors achter bij het invoeren van de oorspronkelijke maatregelen uit het hoofdlijnen akkoord. Nieuwe afspraken eisen terwijl je eigen minister er nog niet eens in geslaagd is de oorspronkelijke maatregelen in te voeren, lijkt me ook voor de buitenstaander redelijk te volgen. Op het migratieverhaal verliest de PVV het denk ik van de VVD deze verkiezingen.TffpaA schreef: ↑di 03 jun 2025, 09:28 Toont-ie eindelijk eens een beetje daadkracht, valt meteen het hele kabinet.
Wie gaat er dan winnen? De PVV is denk ik kansloos, en zelfs als ze de grootste worden, is de kans op regeringsdeelname nihil. De VVD zal vol inzetten op migratie en toch de strenge koers van dit kabinet vasthouden, GL-PvdA zal vol inzetten op geopolitieke spanningen en de ervaring van Timmermans. Maar in een Nederlandse tweestrijd gaat er vaak een derde met het been vandoor (denk recentelijk aan PVV, BBB, FvD, en zelfs PvdA bij de Europese verkiezingen 2019). De logische kandidaat is dan natuurlijk Bontenbal met het CDA.
Ben er zelf totaal geen fan van, puur een voorspelling:-)
-
- Donateur
Je laatste zin snap ik niet, maar los daarvan is iedereen het gepruts van Faber natuurlijk alweer vergeten als ze in het stemhokje staan. Dan wint de onderbuik het, en zolang Wilders zich steeds weer succesvol in de schijnwerpers weet te zetten met zijn antimigratieverhaal (nu in de vorm van een concreet Tienpuntenplan), zal dat de onderbuik aansturen. De PVV werd bij de vorige verkiezingen zo groot omdat Wilders het antimigratieverhaal optimaal wist uit te buiten. Ik zie niet in hoe andere partijen dat gaan uitbuiten, zeker niet nu de grootste kanshebbers zich eigenlijk tegen dit plan - en daarmee streng antimigratiebeleid - hebben gekeerd door hun handtekening niet onder Wilders' Tienpuntenplan te zetten.Jonkervoort schreef: ↑di 03 jun 2025, 10:46 Is het electoraal goud? Minister Faber was met afstand de minst populaire minister van Nederland, en liep al fors achter bij het invoeren van de oorspronkelijke maatregelen uit het hoofdlijnen akkoord. Nieuwe afspraken eisen terwijl je eigen minister er nog niet eens in geslaagd is de oorspronkelijke maatregelen in te voeren, lijkt me ook voor de buitenstaander redelijk te volgen.
Voor het antimigratie-electoraat dat Wilders en de zijnen te volks vindt is er altijd nog de VVD, die zich met het laten klappen van Rutte IV en het instappen bij Wilders al ruimschoots heeft bewezen als meer salonfähige antimigratiepartij. Domme boertjes voor wie dreigende strengere stikstofmaatregelen het grootste probleem vormen zullen heus wel weer achter de BBB aan hobbelen. Dus tja, dan kom ik toch weer uit op een kabinet van PVV-VVD-BBB, met eventueel nog wat christelijk garnituur.
Toevoeging: de overgebleven dames lijken nog niet helemaal aan nieuwe verkiezingen te willen, en zien mogelijkheden voor een doorstart van Schoof-I zonder PVV...
Toevoeging 2: de fantasie van de dames lijkt niet uit te komen, nu Timmermans 'geen stabiel bestuur' verwacht van dit rompkabinet. Nieuwe verkiezingen lijken daarmee onvermijdelijk.
- trolly
Dat zou leuk zijn. Nog lekker een maandje doorknoeien voordat de stekker er definitief uit gaat 
Toevoeging 1: altijd maar weer die Timmermans die 't verpest

Toevoeging 1: altijd maar weer die Timmermans die 't verpest

-
- Donateur
Aldus de NOS. En als ze hun medewerking aan een minderheidskabinet willen verlenen, zal de stap naar een 'Schoof II' of 'Wilders I' vast ook niet op fundamentele bezwaren stuiten.Een aantal oppositiepartijen heeft wel laten weten daar [een minderheidskabinet] oren naar te hebben. ChristenUnie-leider Bikker zegt dat wat haar betreft nieuwe verkiezingen "niet direct nodig" zijn. SGP-leider Stoffer zegt dat zijn partij bereid is "verantwoordelijkheid te pakken". Volgens hem is het tijd om zaken te regelen voor Nederlanders, bijvoorbeeld op het gebied van stikstof en asiel.
- AppleMoose
CU en SGP hebben samen noch alleen genoeg zetels om de overgebleven coalitie aan een meerderheid te helpen. CU heeft de PVV al uitgesloten, dus Wilders I is sowieso een utopie en Schoof II lijkt me ook vrij kansloos.
- AppleMoose
Geen Schoof II. Nieuwe verkiezingen in aantocht 

-
- Oud-beheerder OVNL
Op naar Plasterk-I 

- trolly
Wilders wil de volgende premier worden. Mijn buurvrouw ook. Hier misschien nog iemand?
-
Als iemand op dit forum premier wordt, komen de busbanen als paddenstoelen uit de grond. 

Beul van de blindegeleidelijn
- Cora