Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou nou nou, what a belaydiging allemol where
Maargoed, omdat de hotels een beetje eentonig begonnen te worden, en ik eigenlijk toch ook wel graag zuhause wilde slapen was het gister weer eens tijd voor een taxi op kosten van de spoorwegen En nog binnen de Neederlandje ook
Om maar weer ontopik te komen
Maargoed, omdat de hotels een beetje eentonig begonnen te worden, en ik eigenlijk toch ook wel graag zuhause wilde slapen was het gister weer eens tijd voor een taxi op kosten van de spoorwegen En nog binnen de Neederlandje ook
Om maar weer ontopik te komen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hejje da Interrail ding van vorig jaar maart nou inmiddels helemaal verbruikt? Of peer je 'm binnenkort weer naar Oostblokkistan?
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Van dit jaar maart bedoel je? wel gekocht in December vorig jaar ja
Denk je dat het de spoorwegen inmiddels gelukt is om mij zonder vertraging om mijn eindbestemming te brengen? Dan heb je daar je antwoord
Denk je dat het de spoorwegen inmiddels gelukt is om mij zonder vertraging om mijn eindbestemming te brengen? Dan heb je daar je antwoord
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oh zat er maar zo'n 365 dagen naast.
Maar goed, de een maakt gretig gebruik van de mazen in de Belastingwet en jij van de voordeeltjes in de Europese wetgeving.
Drie keer raden wat ik liever heb.
Maar goed, de een maakt gretig gebruik van de mazen in de Belastingwet en jij van de voordeeltjes in de Europese wetgeving.
Drie keer raden wat ik liever heb.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
U bedoelt te zeggen dat ik keer op keer slachtoffer ben van het falen der Europeesche Spoorweeghen? Die het sinds maart jongstleden nog geen enkele keer is gelukt om mij zonder vertraging op mijn bestemming af te leveren?
Maar ik gok dat jij liever een bus hebt, al heeft dat weinig meer met gebeurtenissen op het spoor te doen
Maar ik gok dat jij liever een bus hebt, al heeft dat weinig meer met gebeurtenissen op het spoor te doen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij Zevenbergen vond een trekker het nodig om de bovenleiding naar de filistijnen te trekken. De 5900 is aan beide kanten ingekort tot de eerste mogelijkheid om te keren, maar door de dienstregeling tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht in combinatie met de inzet van bussen en een omreisadvies rijdt de serie aan de Dordtse kant wel een beetje voor de kat z'n viool.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aangezien de 5900 zichzelf kruist tussen Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe, vermoed ik dat ze die treinen liever kwijt dan rijk waren in Dordrecht waar ze op woensdagen toch al erg krap in de perronsporen zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik kwam net de 9516 tegen, en die was wel heel geel. Is dat (weer) een nieuwe huisstijl?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is inderdaad de nieuwe huisstijl van NS, bekend als Flow. De VIRM2/3 krijgen deze als eerste bij hun revisie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
^^^ Lelijke kop gekregen, die VIRM, vind ik.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De kleuren volgen niet de vouwen in de kop, levert een heel rommelig beeld op inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6061
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat en het volledige geel op de middenbakken geeft ook een erg kale indruk. De sprinterkleurstelling vind ik er nu visueel aantrekkelijker uitzien dan de nieuwe IC-kleurstelling.
Goh.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De Mikos van de 14638 had er vrijdagochtend veel zin in: hij maakte al een controleronde voordat de trein vertrok uit Zwolle, en klopte zelfs netjes op de WC-deur alvorens deze te openen om te kijken of daar nog iemand in zat.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je in het toilet vast zit ben je toch blij als de conducteur even een kijkje komt nemen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Amf vertrok de 2067 precies toen de licht vertraagde 1565 binnen kwam rollen, dus doeidoei cross-platformaansluiting. Vervolgens kwam de 2067 binnen een minuut (met de staart nog ter hoogte van het perron) weer tot stilstand voor een rood sein omdat de vertraagde 15863 voorlangs moest kruisen, dus duurde het nog eens een minuut of drie voordat we daadwerkelijk Amf verlieten. In die tijd hadden we ook gewoon kunnen blijven staan om de overstappers uit Asd over te nemen
Is er geen regel meer tegen vertrekken op geel? Vorige week was het ook al raak, toen werden mijn 500 en een vertraagde 2000 tegelijk weggestuurd uit Ut richting Gd, waarna de 500 bijna meteen voor de rooie liep omdat de 2000 voorrang kreeg.
In ander nieuws: te Ut zag ik iets nieuws op de CTA van spoor 12.
Een zeer rudimentaire aanduiding van de treinsamenstelling. Zonder duidelijke treinlengte (in aantal bakken oid), zonder letterborden, zonder onderscheid tussen verschillende bakken, en zonder bestemmingsaanduiding per treinstel voor het geval van aftrappen. Heel veel heeft de reiziger er dus mijns inziens niet aan in deze vorm. Wellicht een kleine test als onderdeel van een groter geheel?
Op de andere perrons heb ik dit niet waargenomen, en ik heb niet gezien of het alleen om deze ene CTA van spoor 12 ging; aan de eerstvolgende CTA werd in ieder geval druk gesleuteld.
Is er geen regel meer tegen vertrekken op geel? Vorige week was het ook al raak, toen werden mijn 500 en een vertraagde 2000 tegelijk weggestuurd uit Ut richting Gd, waarna de 500 bijna meteen voor de rooie liep omdat de 2000 voorrang kreeg.
In ander nieuws: te Ut zag ik iets nieuws op de CTA van spoor 12.
Een zeer rudimentaire aanduiding van de treinsamenstelling. Zonder duidelijke treinlengte (in aantal bakken oid), zonder letterborden, zonder onderscheid tussen verschillende bakken, en zonder bestemmingsaanduiding per treinstel voor het geval van aftrappen. Heel veel heeft de reiziger er dus mijns inziens niet aan in deze vorm. Wellicht een kleine test als onderdeel van een groter geheel?
Op de andere perrons heb ik dit niet waargenomen, en ik heb niet gezien of het alleen om deze ene CTA van spoor 12 ging; aan de eerstvolgende CTA werd in ieder geval druk gesleuteld.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie 10 bakken ICM, viertje voorop, alle stellen tot Deventer?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
U gaat door voor de koelkast! Maar een leek heeft aannemelijk geen flauw benul of een kort balkje 1, 2, 3, 4 of 5 bakken betekent. Of ze zien niet eens dat er verschil is tussen de korte en de lange balkjes, dan denken ze misschien dat de trein maar 3 bakken heeft. Laat staan dat ze weten of het ICM of VIRM of SLT of SGM of wat dan ook is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alleen op dit specifieke scherm wordt er momenteel getest, ik heb beelden gezien van dat wat men voor ogen heeft. Dat komt ergens volgend jaar en ziet er nog veel beter uit. Nog even geduld
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat er verschil in die balkjes zat zag ik pas toen jullie het zeiden Dat de voorkant rechts zat was me wel duidelijk. Maar een mooi begin, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vind dat dus echt onlogisch want je leest van links naar rechts, dus je verwacht de voorkant links.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En niet consequent, want in de treinsamenstelling bij de ritinfo in de NS-app zit de voorkant juist links.
Tenzij je het bekijkt vanuit het oogpunt van iemand die met z'n gezicht naar het betreffende spoor staat, dan is bij spoor 12 rechts juist wél de voorkant en dus correct.
Tenzij je het bekijkt vanuit het oogpunt van iemand die met z'n gezicht naar het betreffende spoor staat, dan is bij spoor 12 rechts juist wél de voorkant en dus correct.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zoveel detail zit er toch niet in? In Rijden de Treinen zit de voorkant van de trein ook rechts trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zou zeggen dat als je naar het scherm kijkt, en daarna je hoofd draait naar de perronrand, dat de informatie die je op het scherm hebt gezien dan overeenkomt met de daadwerkelijke praktijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zag ze bij aankomst op Ut sleutelen aan die CTA, maar toen was ie nog niet terug in bedrijf. Is het een beetje hetzelfde idee als wat ze toen testten op spoor 18, met de drukte-indicators?
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was het specifiek die? Want de CTA-bak tussen de roltrappen in was gisteren daadwerkelijk defect, en dus is het logischer dat daaraan gesleuteld moest worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten