In
Amf vertrok de
2067 precies toen de licht vertraagde
1565 binnen kwam rollen, dus doeidoei cross-platformaansluiting. Vervolgens kwam de
2067 binnen een minuut (met de staart nog ter hoogte van het perron) weer tot stilstand voor een rood sein omdat de vertraagde
15863 voorlangs moest kruisen, dus duurde het nog eens een minuut of drie voordat we daadwerkelijk
Amf verlieten. In die tijd hadden we ook gewoon kunnen blijven staan om de overstappers uit
Asd over te nemen
Is er geen regel meer tegen vertrekken op geel? Vorige week was het ook al raak, toen werden mijn
500 en een vertraagde
2000 tegelijk weggestuurd uit
Ut richting
Gd, waarna de
500 bijna meteen voor de rooie liep omdat de
2000 voorrang kreeg.
In ander nieuws: te
Ut zag ik iets nieuws op de CTA van spoor 12.

Een zeer rudimentaire aanduiding van de treinsamenstelling. Zonder duidelijke treinlengte (in aantal bakken oid), zonder letterborden, zonder onderscheid tussen verschillende bakken, en zonder bestemmingsaanduiding per treinstel voor het geval van aftrappen. Heel veel heeft de reiziger er dus mijns inziens niet aan in deze vorm. Wellicht een kleine test als onderdeel van een groter geheel?
Op de andere perrons heb ik dit niet waargenomen, en ik heb niet gezien of het alleen om deze ene CTA van spoor 12 ging; aan de eerstvolgende CTA werd in ieder geval druk gesleuteld.