Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mij viel het hogere plafond wel op, maar de ICNG voelt veel drukker aan voor mij alsof alles op een hoop is gegooid. ICR/ICM oogt veel ruimer en rustiger aan voor mij.
PSA: Links gaan, rechts staan
Ik wilde ook nog gaan meten, maar je was mij al voor
De reizigers zullen zich wel afgevraagd hebben wat jij nu aan het doen was. 
Interessant wel dat het gangpad bij de ICNG breder is. We hebben nu "hard bewijs", maar toch is 4 cm niet veel. Dat er soms geen ruimte onder de stoelen zit en dat het veel losse compartimenten zijn draagt er nu niet aan bij dat het allemaal lekker ruim voelt.

Interessant wel dat het gangpad bij de ICNG breder is. We hebben nu "hard bewijs", maar toch is 4 cm niet veel. Dat er soms geen ruimte onder de stoelen zit en dat het veel losse compartimenten zijn draagt er nu niet aan bij dat het allemaal lekker ruim voelt.
Sommigen keken inderdaad toch aardig moeilijk
Al heeft de hc die me half liet schrikken toen ik in een verder lege bak ICNG stond te meten niks gezegd.
Toen het te veel spits, en dus te druk, werd, ben ik maar gestopt.
Daardoor geen kopbak ICNG kunnen meten, aangezien die naar mijn vermoeden ook nog wel iets zullen afwijken.

Al heeft de hc die me half liet schrikken toen ik in een verder lege bak ICNG stond te meten niks gezegd.
Toen het te veel spits, en dus te druk, werd, ben ik maar gestopt.
Daardoor geen kopbak ICNG kunnen meten, aangezien die naar mijn vermoeden ook nog wel iets zullen afwijken.
De ICNG maakt op mij een ruimere indruk dan oudere NS-rijtuigen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Het was mij eerder niet opgevallen, maar ik zat vandaag in de kopbak van een 8-je, en op de verhoogde vloer (waar de stoelen op staan, verhoogd t.o.v. het gangpad) zitten LED-strips met een ontzettend lage knipperfrequentie. Ik wordt daar helemaal waus van.
De wrap van sommige ICNG is van nogal lage kwaliteit. Vooral bij de verticale naden rond de deuren en rond de bestemmingsfilm zijn er vaak al hele stukken afgetrokken. Regen onder gekomen en dan niet tegen de 200km/h kunnen?
Er is helaas een verkeerde batch folie geleverd door de fabrikant die op veel treinstellen is gebruikt. Er gaat ergens in de komende periode nog wat nawerk gebeuren aan de treinstellen, en ik gok zomaar dat dit een van de dingen is die daar hersteld gaat worden.
Manmanmanman kan nu echt niemand meer normaal en fatsoenlijk werk leveren? 

Blijkbaar niet 

Niemand levert 100% perfect werk af, ook vroeger niet. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, shit happens.
Belangrijker is dat dit soort fouten hersteld worden en dat men probeert om het voortaan te voorkomen.
Belangrijker is dat dit soort fouten hersteld worden en dat men probeert om het voortaan te voorkomen.
Het maken van dit soort fouten is natuurlijk gratis. En als ik zo'n project had dan zou ik wel drie keer en nog eens controleren of ik het wel goed deed.
Dus je mag het lullig van mij vinden dat ik er wat van vind, maar nee, dit soort fouten hoor je niet te maken. Misschien dat je eerste testbeplakking het verkeerde product blijkt te zijn, maar daarna niet meer.
Zo'n houding van "maak jij nooit fouten" is waar ik een probleem mee heb. Alsof het normaal is dat je fouten maakt en dat je er niks van mag zeggen. Waar is je beroepsmatige trots gebleven dat je je godgloeiende best doet om geen fouten te maken.
Dus je mag het lullig van mij vinden dat ik er wat van vind, maar nee, dit soort fouten hoor je niet te maken. Misschien dat je eerste testbeplakking het verkeerde product blijkt te zijn, maar daarna niet meer.
Zo'n houding van "maak jij nooit fouten" is waar ik een probleem mee heb. Alsof het normaal is dat je fouten maakt en dat je er niks van mag zeggen. Waar is je beroepsmatige trots gebleven dat je je godgloeiende best doet om geen fouten te maken.
Professionals zijn niet degenen die geen fouten maken. Iedereen maakt fouten. Waar dat problematisch is, zijn er (als het goed is) mechanismen om de gevolgen ervan te voorkomen. Daarom hebben we ATB.
Professionals zijn degenen die met hun eigen fouten en die van anderen om kunnen gaan, ze oplossen en er van leren.
Mensen die zeggen dat ze geen fouten maken die geloof ik niet.
Professionals zijn degenen die met hun eigen fouten en die van anderen om kunnen gaan, ze oplossen en er van leren.
Mensen die zeggen dat ze geen fouten maken die geloof ik niet.
Bovenstaand bericht wordt medegewaardeerd door gebruiker Ivan
Fouten maken tijdens een fabricageproces kan altijd. Maar heeft een fabriek geen kwaliteitscontrolemechanisme?
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ongetwijfeld zal er kwaliteitscontrole zijn, maar bij lang niet elk product wordt 100% van de productiecharges gecontroleerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
En soms blijkt ook pas later dat er iets niet goed is.