Diverse materieelprojecten bij NS
-
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mij viel het hogere plafond wel op, maar de ICNG voelt veel drukker aan voor mij alsof alles op een hoop is gegooid. ICR/ICM oogt veel ruimer en rustiger aan voor mij.
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Ivan
-
Ik wilde ook nog gaan meten, maar je was mij al voor
De reizigers zullen zich wel afgevraagd hebben wat jij nu aan het doen was. 
Interessant wel dat het gangpad bij de ICNG breder is. We hebben nu "hard bewijs", maar toch is 4 cm niet veel. Dat er soms geen ruimte onder de stoelen zit en dat het veel losse compartimenten zijn draagt er nu niet aan bij dat het allemaal lekker ruim voelt.

Interessant wel dat het gangpad bij de ICNG breder is. We hebben nu "hard bewijs", maar toch is 4 cm niet veel. Dat er soms geen ruimte onder de stoelen zit en dat het veel losse compartimenten zijn draagt er nu niet aan bij dat het allemaal lekker ruim voelt.
- Ivan
Sommigen keken inderdaad toch aardig moeilijk
Al heeft de hc die me half liet schrikken toen ik in een verder lege bak ICNG stond te meten niks gezegd.
Toen het te veel spits, en dus te druk, werd, ben ik maar gestopt.
Daardoor geen kopbak ICNG kunnen meten, aangezien die naar mijn vermoeden ook nog wel iets zullen afwijken.

Al heeft de hc die me half liet schrikken toen ik in een verder lege bak ICNG stond te meten niks gezegd.
Toen het te veel spits, en dus te druk, werd, ben ik maar gestopt.
Daardoor geen kopbak ICNG kunnen meten, aangezien die naar mijn vermoeden ook nog wel iets zullen afwijken.
-
De ICNG maakt op mij een ruimere indruk dan oudere NS-rijtuigen.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Het was mij eerder niet opgevallen, maar ik zat vandaag in de kopbak van een 8-je, en op de verhoogde vloer (waar de stoelen op staan, verhoogd t.o.v. het gangpad) zitten LED-strips met een ontzettend lage knipperfrequentie. Ik wordt daar helemaal waus van.
-
De wrap van sommige ICNG is van nogal lage kwaliteit. Vooral bij de verticale naden rond de deuren en rond de bestemmingsfilm zijn er vaak al hele stukken afgetrokken. Regen onder gekomen en dan niet tegen de 200km/h kunnen?
-
Er is helaas een verkeerde batch folie geleverd door de fabrikant die op veel treinstellen is gebruikt. Er gaat ergens in de komende periode nog wat nawerk gebeuren aan de treinstellen, en ik gok zomaar dat dit een van de dingen is die daar hersteld gaat worden.
-
Manmanmanman kan nu echt niemand meer normaal en fatsoenlijk werk leveren? 

-
Blijkbaar niet 

-
Niemand levert 100% perfect werk af, ook vroeger niet. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, shit happens.
Belangrijker is dat dit soort fouten hersteld worden en dat men probeert om het voortaan te voorkomen.
Belangrijker is dat dit soort fouten hersteld worden en dat men probeert om het voortaan te voorkomen.
-
- Contacteer:
-
Het maken van dit soort fouten is natuurlijk gratis. En als ik zo'n project had dan zou ik wel drie keer en nog eens controleren of ik het wel goed deed.
Dus je mag het lullig van mij vinden dat ik er wat van vind, maar nee, dit soort fouten hoor je niet te maken. Misschien dat je eerste testbeplakking het verkeerde product blijkt te zijn, maar daarna niet meer.
Zo'n houding van "maak jij nooit fouten" is waar ik een probleem mee heb. Alsof het normaal is dat je fouten maakt en dat je er niks van mag zeggen. Waar is je beroepsmatige trots gebleven dat je je godgloeiende best doet om geen fouten te maken.
Dus je mag het lullig van mij vinden dat ik er wat van vind, maar nee, dit soort fouten hoor je niet te maken. Misschien dat je eerste testbeplakking het verkeerde product blijkt te zijn, maar daarna niet meer.
Zo'n houding van "maak jij nooit fouten" is waar ik een probleem mee heb. Alsof het normaal is dat je fouten maakt en dat je er niks van mag zeggen. Waar is je beroepsmatige trots gebleven dat je je godgloeiende best doet om geen fouten te maken.
-
Professionals zijn niet degenen die geen fouten maken. Iedereen maakt fouten. Waar dat problematisch is, zijn er (als het goed is) mechanismen om de gevolgen ervan te voorkomen. Daarom hebben we ATB.
Professionals zijn degenen die met hun eigen fouten en die van anderen om kunnen gaan, ze oplossen en er van leren.
Mensen die zeggen dat ze geen fouten maken die geloof ik niet.
Professionals zijn degenen die met hun eigen fouten en die van anderen om kunnen gaan, ze oplossen en er van leren.
Mensen die zeggen dat ze geen fouten maken die geloof ik niet.
-
- Ivan
Bovenstaand bericht wordt medegewaardeerd door gebruiker Ivan
-
Fouten maken tijdens een fabricageproces kan altijd. Maar heeft een fabriek geen kwaliteitscontrolemechanisme?
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ongetwijfeld zal er kwaliteitscontrole zijn, maar bij lang niet elk product wordt 100% van de productiecharges gecontroleerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
-
En soms blijkt ook pas later dat er iets niet goed is.
-
Mede hierdoor denk ik trouwens ook dat NS nog wel een vervolgorder doet, anders ben je vrij beperkt met de uitlopers van de hsl-trajecten. Ook verwacht ik dat de IC uit Venlo weer naar Den Haag gaat over een paar jaar. Stiekem hoop ik ook dat ze dan ook gaan experimenteren met een doortrekking naar Duitsland met de ICNG-D. Terwijl de ICNG-D eigenlijk werd aangeschaft om aan de concessie-eis te voldoen om voorbereid te zijn voor een IC Eindhoven - Aken, waarover ik twijfel of dit wel niet te veel van het goede is. Nu is er ook al een frequente grensoverschrijdende verbinding uitgevoerd door Arriva.Bemined schreef: ↑za 02 nov 2024, 21:41 Als de getallen in dit bericht kloppen dan is ICNG wel een vrij dure trein als je de investering deelt door het aantal stoelen. Op basis daarvan zou je eerder een vervolgorder DDNG verwachten als het om capaciteit gaat. Een vervolgorder ICNG lijkt dan alleen voor de hand liggend als verwacht wordt dat er in de toekomst meer materieel nodig is voor de HSL diensten, of als men meer ambities heeft voor ICNG-B en/of ICNG-D.
Voorlopig lijkt de huidige ICNG bestelling voldoende. Voor de dienstregeling van 2025 heb je overdag zo snel geteld 27 composities nodig voor de HSL (waarvan in het begin een derde nog met TRAXX+ICR zal rijden), met Groningen/Leeuwarden/Enschede erbij en de ICD verlengd van Breda tot Eindhoven loopt dat op tot 42 à 44 (afhankelijk van of men lang of kort keren). Dat is nog goed haalbaar met alleen de NL en BE stellen. Het eindbeeld van de concessie vraagt echter om nog twee extra ICD's tussen Schiphol en Rotterdam en één tussen Rotterdam en Breda. Daarmee kan je al boven de 50 composities uitkomen in 2033. Tenzij je een kwart van de spitsritten met solo ICNG8 denkt te kunnen uitvoeren wordt dat krap met de huidige bestelling.
Maar gezien de huidige problemen weet ik niet of NS zin heeft om meer te gaan bestellen bij Alstom.
-
Dat eindbeeld van de concessie is echter alles behalve zeker, in de concessie staat dat er in 2027 een actualisatie plaats zal vinden voor het volume na 2030. Ik weet niet wat er in het uiteindelijke contract is vastgelegd maar in de aanbesteding werd gesproken over vervolgorders tot 2030. Ik kan me dus voorstellen dat men wacht met een besluit over die opties tot na 2027.
-
https://nieuws.ns.nl/ns-presenteert-nie ... beldekker/
NS presenteert de dubbeldekker nieuwe generatie.
- Toegankelijkheid is belangrijk geweest bij het ontwikkelen van deze trein: de uiteinden van de trein zijn enkeldeks met een gelijkvloerse instap. Hier kunnen bijvoorbeeld mensen in een rolstoel of met een kinderwagen zelfstandig de trein in komen. Deze combinatie van rijtuigen is nieuw in Nederland.
- Om te zorgen voor zoveel mogelijk zitplaatsen is er in de eerste klas gekozen voor twee zitplaatsen aan beide kanten van het gangpad.
- Introductie van nieuwe zitjes: een hoge bartafel langs het raam met zicht naar buiten, waar reizigers hun laptop open kunnen klappen en een verhoogd zitje voor vier personen met ruimte voor extra bagage.
- Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van hernieuwbaar, gebruikt en gerecycled materiaal.
- 60 treinen (30 bestaande uit vier rijtuigen en 30 uit zes rijtuigen), circa 30.000 zitplaatsen.
- De trein heeft een topsnelheid van 160 km/uur.
-
Mooi nieuws! Als de productie al eind dit jaar start, wanneer beginnen de eerste testritten in Nederland?
Is de exacte stoelindeling al bekend, en hoe verhoudt dit zich tot de huidige DDZ?
Wel jammer dat de eerste klas 2 bij 2 stoelen krijgt.
Is de exacte stoelindeling al bekend, en hoe verhoudt dit zich tot de huidige DDZ?
Wel jammer dat de eerste klas 2 bij 2 stoelen krijgt.
Beul van de blindegeleidelijn