Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
BasGeluk schreef: ↑di 03 jun 2025, 20:53
Inmiddels heeft Precilla van de web care van GVB gemaild dat RET over de R-Net site gaat. Na enige uitleg van mij dat RET en R-Net andere zaken zijn gaan ze het nog een keer "intern bespreken met me leiding gevende".
In het NOS-journaal van 20:00 informatie over de staking. Het item begint met het ding-dong-dong dat volgens mij al een paar jaar niet meer gebruikt wordt
Volgens mij beginnen alle omroepen nu met "Beste reizigers ..." zonder jingle voorafgaand. Omroepen voor internationale treinen hebben nog wel een jingle.
Aanstaande vrijdag krijg je in de NS app voor de reis Leeuwarden- Amsterdam C bij selectie "alle reisopties" reizen van 7 uur via Leer en Rheine te zien. Haal je de trein er uit, dan pas komt de busreis van twee en een halfuur via de Afsluitdijk naar voren.
Als ik nu een reis plan op 9292, dan gooit deze af en toe een reis met trein als optie er in, waarin die trein dan rood doorgestreept is en de hele reis dus niet mogelijk.
Als ik een reis plan voor een later tijdstip vandaag, toont die gewoon opties per trein alsof er niets aan de hand is, ik moet echt de trein als optie uitschakelen.
Google toont zelfs voor nu vertrekken opties per trein met een heel klein oranje driehoekje met Strike erbij.
Geen misser, maar juist een supergoed in de reisinformatie. Ik stond gisteren omstreeks 18:35 op Rotterdam Noord op de bus/tramhalte richting het noorden, en de DRIS gaf geen informatie behalve de tijd. Ik heb drismelding.nl ingevuld, en een paar minuten later zag ik ineens dat de 174 op de DRIS kwam plus wat omleidingsinformatie, en toen die gepasseerd was de eerste twee ritten van de 6 en de 4. Of toeval, of iemand van DOVA heeft binnen 5 minuten van mijn mailtje de DRIS gereset!
Bemined schreef: ↑do 12 jun 2025, 20:22
Lijkt me toeval, de DRIS van de RET vallen volgens mij continu kortstondig uit waarna ze het opeens weer doen.
Dit zie ik ook vaak in Amsterdam. Soms met een melding onderin dat er geen reisinfo is, maar soms ook niet. Dus ik meld dingen altijd als ik meerdere keren/dagen langs ben geweest.
Automatisch omroepbericht in een trein vanuit Amsterdam RAI: "Het volgende station is Duivendrecht. U kunt hier overstappen voor Gouda Goverwelle en Rotterdam Centraal via Schiphol Airport. "
Al de hele avond is er uitval tussen Leiden Centraal en Amsterdam Centraal en tussen Leiden Centraal en Schiphol Airport. Veel intercity's rijden met 5-10 minuten vertraging en rijden niet verder dan Leiden Centraal. De storingspagina van NS toont echter geen verstoringen.
Reden de treinen echt niet verder dan Leiden Centraal of trek je die conclusie op basis van de reisinformatie? De reisinformatie gaf gisteren namelijk de hele dag aan dat (onder andere) de 3500 geknipt was te Leiden Centraal, maar in de praktijk was het een doorgaande trein.
Zelf reisde ik gisteravond van Asb naar Dt en wij liepen onderweg ook enkele minuten vertraging op omdat we tuasen Shl en Ledn achter een vertraagde Sprinter zaten, maar ik heb niets meegekregen van uitval.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
trolly schreef: ↑do 12 jun 2025, 20:45
Niet meteen gaat zitten frummelen aan meneers geluksmomentje, ongelovige!
Precies!
Wubbo schreef: ↑do 12 jun 2025, 21:27
Automatisch omroepbericht in een trein vanuit Amsterdam RAI: "Het volgende station is Duivendrecht. U kunt hier overstappen voor Gouda Goverwelle en Rotterdam Centraal via Schiphol Airport. "
Dat klopte gister toch volgens de reisinfo? De sprinterseries 4000 was gister geknipt op gdg.
Volgens dezelfde logica zou je op een normale dag moeten horen "U kunt hier overstappen op Rotterdam Centraal via Schiphol Èrport en Rotterdam Centraal via Stroopwafelland"