Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Mijn vakantie zit er op, het Doorgeefluik wordt weer geopend. Nog even een herhaling van de 'voorwaarden' voor het kunnen doorspelen van jullie meldingen:

Materieeltechnische zaken moeten hieraan voldoen: Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is. Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub. Heeft alleen zin op de dag zelf, niet later.

Fouten in de reisinformatie moeten hieraan voldoen: Het moet een chronische fout zijn (niet een eenmalig dingetje), station, tijd én duidelijke omschrijving van de fout (indien mogelijk is een foto het gemakkelijkst). Als het gaat om reisinformatieschermen is ook het vijfcijferige getal dat onder het scherm is aangebracht nodig. Om het te kunnen zien moet je er echt onder gaan staan en omhoog kijken, dan is er maar één vijfcijferig getal te vinden. Geef ook het station, het perron en de locatie op het perron of station door. Bij voorkeur met een foto van het scherm.

Meldingen van bedelaars mogen ook in dit topic gemaakt worden, daarvoor is het volgende nodig: Treinnummer of vertrektijd van de trein, treinstelnummer, traject. Dergelijke meldingen ook graag maken via Twitter naar @NS_Online; zij kunnen vaak direct het dienstdoend personeel inseinen, maar voor de statistiek is het ook handig als het hier gemeld wordt.

Meldingen van overvolle treinen kunnen ook hier gemaakt worden, daarvoor is het volgende nodig: Treinnummer of vertrektijd van de trein, aantal ingezette bakken en het traject waarop de trein overvol is. Let op: Dit gaat alleen op voor treinen die gepland te klein rijden. Na een verstoring kan de materieelomloop in de soep raken, waardoor er ongepland een kleinere trein kan rijden, die treinen alsjeblieft niet hier melden; daar kan ik niks mee. Niet zeker? Meld het dan niet.

Is het een probleem dat acuut opgelost dient te worden? Meld het dan alsjeblieft niet hier, maar maak gebruik van Twitter (@NS_Online), bel de Klantenservice (030 751 51 55, gratis en 24/7 bereikbaar) of stuur ze een mail als het gaat om een zaak van persoonlijke orde. Het melden in dit topic gaat trager dan al het andere, maar vindt wel een directere weg naar het juiste doel.

Terugkoppeling is vaak een dingetje, problemen kunnen niet weggetoverd worden, maar het is het proberen waard. Het blijft een probeersel. Gebruik je gezonde verstand; je kunt zelf vaak wel raden of iets zin heeft om te melden of niet.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef:bel de Klantenservice (030 751 51 55, gratis en 24/7 bereikbaar)
Een 030-nummer is per definitie niet gratis (A) wel is het lokaal tarief en dus vaak inbegrepen in je belminuten/bundel. Anders betaal je het lokale tarief :wink:
PatrickM
Berichten: 1981
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Doorgeefluik

Bericht door PatrickM »

In treinstel 4095 (ICM-3) heeft de stoel aan raamzijde van eersteklassecoupétje 2 geen beugel meer om de stoel te verstellen.

Ik heb helaas geen deurnummer, maar wel een tekening met welke stoel het om gaat:
Spoiler: show
Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Oh en ik weet niet hoeveel je hiermee kan, maar ik zit momenteel in stel 7548, en dit is het 2e stel (NID) deze week waarbij vrijwel overal bij de vierzitters de bekleding van de zitting van de stoelen bij het raam versleten is...

Ik gok dat de stoelen van de vierzitters bij het raam de meest gebruikte zijn en het daarom (vooralsnog) alleen deze stoelen betreft.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

4095 ga ik doorspelen. Problemen met de zittingen van DDZ zijn intern bekend en daar wordt een programma op los gelaten om dat tegen te gaan. Zo is men begonnen bij ICM om alle stoelzittingen te vervangen door andere, schoongemaakte stoelzittingen om het er weer zo goed uit te laten zien als toen ICMm werd geïntroduceerd. Dat gaat allemaal alleen wel een tijdje duren.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

:pos: fijn om te horen dat men er in ieder geval mee bezig is, al zal schoonmaken hier niet helpen vrees ik (al kun je natuurlijk wel de bekleding vervangen).

Ik hoop dan ook dat dat laatste het geval is, of zijn er andere manieren om het "tegen te gaan"?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Geen idee, ik zit niet zo in de materie momenteel. Men is een proef begonnen om per stel alles te vervangen, het vervolgens te reinigen of vervangen (er gaat een hoop langs me heen op het moment). Hoe of wat precies zou ik na moeten zoeken.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mjah scheuren kun je niet reinigen (of tenminste, dat kan wel, maar daarmee verdwijnt de scheur niet :') ) maar ik mag hopen dat ze dat bij NS ook snappen (A)

Zolang ze de scheuren maar niet blauw verven ofzo, daar zie ik die werkgever van je ook nog wel voor aan :X (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb het nog even nagevraagd: de zittingen in de ICM worden eruit gehaald en in een speciaal ingerichte ruimte gereinigd. Daarna worden ze terug geplaatst. Momenteel is het nog een proef, binnen twee weken zou er gestart moeten worden met een landelijke reinigingsactie.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
DingeZ
Berichten: 460
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Doorgeefluik

Bericht door DingeZ »

De wc in de mB van stel 4212 (naast deur 14) kan niet meer op slot. De deur sluit moeilijk en als die eenmaal dicht zit krijg je de knop van het slot niet meer omgedraaid.
Hij stinkt overigens ook behoorlijk.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

Van TBP-scherm 11110 op spoor 9 van Utrecht Centraal is de kant aan de zuidzijde nog steeds defect. Het scherm is zwart als er een trein aangekondigd wordt.
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

#kanweereensnietgoedlezen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 01 mei 2017, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Hendrik
Berichten: 2551
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hendrik »

Dat nummer staat er toch bij?!
dylanwild94
Berichten: 6193
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Een dingetje voor de afdeling internationaal. In België kan je stations in walonie die zowel een Franse als Nederlandse naam hebben niet vinden op de Nederlandse naam in de reisplanner.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

TBP 11110 nogmaals doorgegeven, echter heeft herhaaldelijk melden over het algemeen geen nut. De melding is bekend, vaak is het wachten op onderdelen.

Ik moet even zien waar ik de reisplanner precies weg kan zetten, maar ook dat geef ik door.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Dennenboom
Berichten: 1685
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Doorgeefluik

Bericht door Dennenboom »

dylanwild94 schreef:Een dingetje voor de afdeling internationaal. In België kan je stations in walonie die zowel een Franse als Nederlandse naam hebben niet vinden op de Nederlandse naam in de reisplanner.
Bedenk wel dat in Nederland in tegenstelling tot Vlaanderen het gebruik van de Nederlandstalige variant van een Waals plaats veel minder gebruikelijk is.

Dit zegt de taalunie er over:
Het aantal Nederlandse namen voor plaatsen in Wallonië en Frans-Vlaanderen dat in Nederland gangbaar is, is veel kleiner dan het aantal dat in België gebruikelijk is. Volgens de Lijst Buitenlandse aardrijkskundige namen in het Nederlands zijn in Nederland de volgende Nederlandse namen voor geografische entiteiten in Wallonië in gebruik: Ardennen, Belgisch-Lotharingen, Doornik, Haspengouw, Henegouwen, Hoge Venen, Land van Herve, Limburg (stad), Luik (stad en provincie), Luxemburg (provincie), Moeskroen, Namen (stad en provincie), Nijvel, Waals-Brabant.

In Vlaanderen zijn tal van andere Nederlandse namen voor plaatsen in Wallonië en Frans-Vlaanderen gangbaar. Enkele voorbeelden: Aarlen (Arlon), Bastenaken (Bastogne), Eigenbrakel (Braine-l'Alleud), Gembloers (Gembloux), Hoei (Huy), Nudorp (Wihogne), Samber (Sambre), Ternaaien (Lanaye), Wezet (Visé), Zinnik (Soignies).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Trein 1767 vertrok uit Den Haag met op alle balkons staanplaatsen en her en der ook wat mensen in de gangpaden. Trein reed met 2x ICM-IV, ik weet niet precies waar hij mee gepland is want ik heb alles er al wel eens zien rijden tussen ICM-6 en ICM-9, maar ik verwacht dat ook met ICM-9 niet iedereen een zitplaats zou hebben.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Vandaag gepland met 8 bakken, dus volgens standaard. Ik ga hem doorgeven :pos:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Als je zin hebt in een bakkie Senseo, dan kun je terecht op het traject tussen Leiden C. en Leiden Lanmenschans. Daar staat bij hectometerpaaltje(?) met nummer 30 een Senseo-apparaat langs het spoor.

Mocht doorgeven via Twitter handiger zijn dan hoor ik dat graag.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Via twitter hoeft niet, hoor Hainje; zo gaat het ook prima. Doe mij maar een bakkie :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat is er wel een voor Twitter, ja :wink:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Levert een Senseio-apparaat langs het spoor dan gevaar op dat het op Twitter moet? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

'tis levensgevaarlijk voor de reisinformatie, daar zit vast geen storingsoorzaak "Wegens een aanrijding met een koffiezetapparaat" in :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Ja voor je het weet heb je een pop-up Senseo-store waar mensen voor in de rij gaan staan. Moejje nie hebb'n. :N
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten