Doorgeefluik
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Mijn vakantie zit er op, het Doorgeefluik wordt weer geopend. Nog even een herhaling van de 'voorwaarden' voor het kunnen doorspelen van jullie meldingen:
Materieeltechnische zaken moeten hieraan voldoen: Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is. Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub. Heeft alleen zin op de dag zelf, niet later.
Fouten in de reisinformatie moeten hieraan voldoen: Het moet een chronische fout zijn (niet een eenmalig dingetje), station, tijd én duidelijke omschrijving van de fout (indien mogelijk is een foto het gemakkelijkst). Als het gaat om reisinformatieschermen is ook het vijfcijferige getal dat onder het scherm is aangebracht nodig. Om het te kunnen zien moet je er echt onder gaan staan en omhoog kijken, dan is er maar één vijfcijferig getal te vinden. Geef ook het station, het perron en de locatie op het perron of station door. Bij voorkeur met een foto van het scherm.
Meldingen van bedelaars mogen ook in dit topic gemaakt worden, daarvoor is het volgende nodig: Treinnummer of vertrektijd van de trein, treinstelnummer, traject. Dergelijke meldingen ook graag maken via Twitter naar @NS_Online; zij kunnen vaak direct het dienstdoend personeel inseinen, maar voor de statistiek is het ook handig als het hier gemeld wordt.
Meldingen van overvolle treinen kunnen ook hier gemaakt worden, daarvoor is het volgende nodig: Treinnummer of vertrektijd van de trein, aantal ingezette bakken en het traject waarop de trein overvol is. Let op: Dit gaat alleen op voor treinen die gepland te klein rijden. Na een verstoring kan de materieelomloop in de soep raken, waardoor er ongepland een kleinere trein kan rijden, die treinen alsjeblieft niet hier melden; daar kan ik niks mee. Niet zeker? Meld het dan niet.
Is het een probleem dat acuut opgelost dient te worden? Meld het dan alsjeblieft niet hier, maar maak gebruik van Twitter (@NS_Online), bel de Klantenservice (030 751 51 55, gratis en 24/7 bereikbaar) of stuur ze een mail als het gaat om een zaak van persoonlijke orde. Het melden in dit topic gaat trager dan al het andere, maar vindt wel een directere weg naar het juiste doel.
Terugkoppeling is vaak een dingetje, problemen kunnen niet weggetoverd worden, maar het is het proberen waard. Het blijft een probeersel. Gebruik je gezonde verstand; je kunt zelf vaak wel raden of iets zin heeft om te melden of niet.
Materieeltechnische zaken moeten hieraan voldoen: Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is. Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub. Heeft alleen zin op de dag zelf, niet later.
Fouten in de reisinformatie moeten hieraan voldoen: Het moet een chronische fout zijn (niet een eenmalig dingetje), station, tijd én duidelijke omschrijving van de fout (indien mogelijk is een foto het gemakkelijkst). Als het gaat om reisinformatieschermen is ook het vijfcijferige getal dat onder het scherm is aangebracht nodig. Om het te kunnen zien moet je er echt onder gaan staan en omhoog kijken, dan is er maar één vijfcijferig getal te vinden. Geef ook het station, het perron en de locatie op het perron of station door. Bij voorkeur met een foto van het scherm.
Meldingen van bedelaars mogen ook in dit topic gemaakt worden, daarvoor is het volgende nodig: Treinnummer of vertrektijd van de trein, treinstelnummer, traject. Dergelijke meldingen ook graag maken via Twitter naar @NS_Online; zij kunnen vaak direct het dienstdoend personeel inseinen, maar voor de statistiek is het ook handig als het hier gemeld wordt.
Meldingen van overvolle treinen kunnen ook hier gemaakt worden, daarvoor is het volgende nodig: Treinnummer of vertrektijd van de trein, aantal ingezette bakken en het traject waarop de trein overvol is. Let op: Dit gaat alleen op voor treinen die gepland te klein rijden. Na een verstoring kan de materieelomloop in de soep raken, waardoor er ongepland een kleinere trein kan rijden, die treinen alsjeblieft niet hier melden; daar kan ik niks mee. Niet zeker? Meld het dan niet.
Is het een probleem dat acuut opgelost dient te worden? Meld het dan alsjeblieft niet hier, maar maak gebruik van Twitter (@NS_Online), bel de Klantenservice (030 751 51 55, gratis en 24/7 bereikbaar) of stuur ze een mail als het gaat om een zaak van persoonlijke orde. Het melden in dit topic gaat trager dan al het andere, maar vindt wel een directere weg naar het juiste doel.
Terugkoppeling is vaak een dingetje, problemen kunnen niet weggetoverd worden, maar het is het proberen waard. Het blijft een probeersel. Gebruik je gezonde verstand; je kunt zelf vaak wel raden of iets zin heeft om te melden of niet.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 15597
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
- Locatie: --
Re: Doorgeefluik
Een 030-nummer is per definitie niet gratis (A) wel is het lokaal tarief en dus vaak inbegrepen in je belminuten/bundel. Anders betaal je het lokale tariefMikos schreef:bel de Klantenservice (030 751 51 55, gratis en 24/7 bereikbaar)
-
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
- Locatie: Bruinisse
Re: Doorgeefluik
In treinstel 4095 (ICM-3) heeft de stoel aan raamzijde van eersteklassecoupétje 2 geen beugel meer om de stoel te verstellen.
Ik heb helaas geen deurnummer, maar wel een tekening met welke stoel het om gaat:
Ik heb helaas geen deurnummer, maar wel een tekening met welke stoel het om gaat:
- Spoiler: show
-
- Berichten: 15597
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
- Locatie: --
Re: Doorgeefluik
Oh en ik weet niet hoeveel je hiermee kan, maar ik zit momenteel in stel 7548, en dit is het 2e stel (NID) deze week waarbij vrijwel overal bij de vierzitters de bekleding van de zitting van de stoelen bij het raam versleten is...
Ik gok dat de stoelen van de vierzitters bij het raam de meest gebruikte zijn en het daarom (vooralsnog) alleen deze stoelen betreft.
Ik gok dat de stoelen van de vierzitters bij het raam de meest gebruikte zijn en het daarom (vooralsnog) alleen deze stoelen betreft.
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
4095 ga ik doorspelen. Problemen met de zittingen van DDZ zijn intern bekend en daar wordt een programma op los gelaten om dat tegen te gaan. Zo is men begonnen bij ICM om alle stoelzittingen te vervangen door andere, schoongemaakte stoelzittingen om het er weer zo goed uit te laten zien als toen ICMm werd geïntroduceerd. Dat gaat allemaal alleen wel een tijdje duren.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 15597
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
- Locatie: --
Re: Doorgeefluik
:pos: fijn om te horen dat men er in ieder geval mee bezig is, al zal schoonmaken hier niet helpen vrees ik (al kun je natuurlijk wel de bekleding vervangen).
Ik hoop dan ook dat dat laatste het geval is, of zijn er andere manieren om het "tegen te gaan"?
Ik hoop dan ook dat dat laatste het geval is, of zijn er andere manieren om het "tegen te gaan"?
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Geen idee, ik zit niet zo in de materie momenteel. Men is een proef begonnen om per stel alles te vervangen, het vervolgens te reinigen of vervangen (er gaat een hoop langs me heen op het moment). Hoe of wat precies zou ik na moeten zoeken.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 15597
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
- Locatie: --
Re: Doorgeefluik
Mjah scheuren kun je niet reinigen (of tenminste, dat kan wel, maar daarmee verdwijnt de scheur niet :') ) maar ik mag hopen dat ze dat bij NS ook snappen (A)
Zolang ze de scheuren maar niet blauw verven ofzo, daar zie ik die werkgever van je ook nog wel voor aan :X (A)
Zolang ze de scheuren maar niet blauw verven ofzo, daar zie ik die werkgever van je ook nog wel voor aan :X (A)
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Ik heb het nog even nagevraagd: de zittingen in de ICM worden eruit gehaald en in een speciaal ingerichte ruimte gereinigd. Daarna worden ze terug geplaatst. Momenteel is het nog een proef, binnen twee weken zou er gestart moeten worden met een landelijke reinigingsactie.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 494
- Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07
Re: Doorgeefluik
De wc in de mB van stel 4212 (naast deur 14) kan niet meer op slot. De deur sluit moeilijk en als die eenmaal dicht zit krijg je de knop van het slot niet meer omgedraaid.
Hij stinkt overigens ook behoorlijk.
Hij stinkt overigens ook behoorlijk.
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
-
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Doorgeefluik
Van TBP-scherm 11110 op spoor 9 van Utrecht Centraal is de kant aan de zuidzijde nog steeds defect. Het scherm is zwart als er een trein aangekondigd wordt.
-
- Berichten: 7261
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Doorgeefluik
#kanweereensnietgoedlezen 

Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 01 mei 2017, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 2630
- Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12
Re: Doorgeefluik
Dat nummer staat er toch bij?!
- dylanwild94
- Donateur
- Berichten: 6592
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Doorgeefluik
Een dingetje voor de afdeling internationaal. In België kan je stations in walonie die zowel een Franse als Nederlandse naam hebben niet vinden op de Nederlandse naam in de reisplanner.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
TBP 11110 nogmaals doorgegeven, echter heeft herhaaldelijk melden over het algemeen geen nut. De melding is bekend, vaak is het wachten op onderdelen.
Ik moet even zien waar ik de reisplanner precies weg kan zetten, maar ook dat geef ik door.
Ik moet even zien waar ik de reisplanner precies weg kan zetten, maar ook dat geef ik door.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Doorgeefluik
Bedenk wel dat in Nederland in tegenstelling tot Vlaanderen het gebruik van de Nederlandstalige variant van een Waals plaats veel minder gebruikelijk is.dylanwild94 schreef:Een dingetje voor de afdeling internationaal. In België kan je stations in walonie die zowel een Franse als Nederlandse naam hebben niet vinden op de Nederlandse naam in de reisplanner.
Dit zegt de taalunie er over:
Het aantal Nederlandse namen voor plaatsen in Wallonië en Frans-Vlaanderen dat in Nederland gangbaar is, is veel kleiner dan het aantal dat in België gebruikelijk is. Volgens de Lijst Buitenlandse aardrijkskundige namen in het Nederlands zijn in Nederland de volgende Nederlandse namen voor geografische entiteiten in Wallonië in gebruik: Ardennen, Belgisch-Lotharingen, Doornik, Haspengouw, Henegouwen, Hoge Venen, Land van Herve, Limburg (stad), Luik (stad en provincie), Luxemburg (provincie), Moeskroen, Namen (stad en provincie), Nijvel, Waals-Brabant.
In Vlaanderen zijn tal van andere Nederlandse namen voor plaatsen in Wallonië en Frans-Vlaanderen gangbaar. Enkele voorbeelden: Aarlen (Arlon), Bastenaken (Bastogne), Eigenbrakel (Braine-l'Alleud), Gembloers (Gembloux), Hoei (Huy), Nudorp (Wihogne), Samber (Sambre), Ternaaien (Lanaye), Wezet (Visé), Zinnik (Soignies).
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Doorgeefluik
Trein 1767 vertrok uit Den Haag met op alle balkons staanplaatsen en her en der ook wat mensen in de gangpaden. Trein reed met 2x ICM-IV, ik weet niet precies waar hij mee gepland is want ik heb alles er al wel eens zien rijden tussen ICM-6 en ICM-9, maar ik verwacht dat ook met ICM-9 niet iedereen een zitplaats zou hebben.
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Vandaag gepland met 8 bakken, dus volgens standaard. Ik ga hem doorgeven :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
- Hainje
- Berichten: 13655
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Doorgeefluik
Als je zin hebt in een bakkie Senseo, dan kun je terecht op het traject tussen Leiden C. en Leiden Lanmenschans. Daar staat bij hectometerpaaltje(?) met nummer 30 een Senseo-apparaat langs het spoor.
Mocht doorgeven via Twitter handiger zijn dan hoor ik dat graag.
Mocht doorgeven via Twitter handiger zijn dan hoor ik dat graag.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- trolly
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Doorgeefluik
Via twitter hoeft niet, hoor Hainje; zo gaat het ook prima. Doe mij maar een bakkie :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Mikos
- Berichten: 5909
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Dat is er wel een voor Twitter, ja 
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Doorgeefluik
Levert een Senseio-apparaat langs het spoor dan gevaar op dat het op Twitter moet? 

Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40643
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
'tis levensgevaarlijk voor de reisinformatie, daar zit vast geen storingsoorzaak "Wegens een aanrijding met een koffiezetapparaat" in 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Hainje
- Berichten: 13655
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Doorgeefluik
Ja voor je het weet heb je een pop-up Senseo-store waar mensen voor in de rij gaan staan. Moejje nie hebb'n. :N
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten