Alleen bleek dat de 1011 te zijn, terwijl de 909 doodleuk van spoor 14 vertrok.

Het zal ook eens niet he? Wordt de stop niet vergeten in te plannen door de NS, dan vergeet de mcn er wel te stoppen ......Suus schreef: ↑di 11 okt 2022, 22:42 De trein die de 3072 moest worden kwam na vertrektijd aan in Nijmegen en vertrok dus ook te laat, maar nog wel voor de 7671 die met +20 reed ofzoiets. De kering in Arnhem ging vrij snel, en in Ede-Wageningen was de vertraging nog +2. Toen sloeg de trein per ongeluk Veenendaal-De Klomp over en waren we keurig op tijd in Driebergen-Zeist![]()
Een beroepschauffeur parkeert echt zijn bus niet met opzet op een overweg waar treinen rijden. Onderzoek moet uitwijzen wat de oorzaak is van het ongeval. Speculeren heeft geen zin. Direct naar de chauffeur wijzen en roepen om inlevering van zijn rijbewijs al helemaal niet.PHS schreef: ↑ma 17 okt 2022, 10:49 Heftig. Je moet er niet aan denken dat dit met een volle bus in de spits was gebeurd, dat hadden er veel doden kunnen vallen. Ik vraag mij wel af of dit een fout van de chauffeur is geweest of dat de spoorbomen niet werkten. In het eerste geval mag de chauffeur zijn rijbewijs met code 95 inleveren wat mij betreft, in het tweede geval heeft ProRail heel wat uit te leggen.
En o ja: 'stadsbus in Bergen op Zoom'. Journalisten en het OV![]()
Op het tweede filmpje zie je de chauffeur van de lijnbus nog zwaaien naar de trein om te stoppen en daarna weg rennen... gelukkig zat hij niet meer in de bus.Bemined schreef: ↑ma 17 okt 2022, 11:12 Er zijn beelden opgedoken van het ongeluk, bus stond stil op de overweg:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100043768_f45906bd
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100043769_e0d51c74
Overigens, Bergen op Zoom ligt niet in Zeeland, dus is dit wel de goede plek hiervoor?
Je mag mij uitleggen waarom dat niet netjes zou zijn. In mijn ogen is er niets raars aan om na een ongeluk mogelijke oorzaken te noemen. Een menselijke fout is er daar één van.
En waar zeg ik dat de chauffeur het opzettelijk heeft gedaan?BusFreakRotterdam schreef: ↑ma 17 okt 2022, 11:28 Een beroepschauffeur parkeert echt zijn bus niet met opzet op een overweg waar treinen rijden.
Maar de bus rijdt wel voor Zeeland
dit soort suggesties heeft werkelijk niemand wat aan. bovendien is op de video's duidelijk te zien dat de slagbomen werkten.PHS schreef: ↑ma 17 okt 2022, 10:49 Heftig. Je moet er niet aan denken dat dit met een volle bus in de spits was gebeurd, dat hadden er veel doden kunnen vallen. Ik vraag mij wel af of dit een fout van de chauffeur is geweest of dat de spoorbomen niet werkten. In het eerste geval mag de chauffeur zijn rijbewijs met code 95 inleveren wat mij betreft, in het tweede geval heeft ProRail heel wat uit te leggen.
En o ja: 'stadsbus in Bergen op Zoom'. Journalisten en het OV![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten