Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Op spoor 12 van Rotterdam Centraal stond een defecte trein, dus werden alle reizigers verwezen naar de ICD die gereed stond op spoor 11.
Alleen bleek dat de 1011 te zijn, terwijl de 909 doodleuk van spoor 14 vertrok. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
henrivanderweijden
Berichten: 757
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Suus schreef: di 11 okt 2022, 22:42 De trein die de 3072 moest worden kwam na vertrektijd aan in Nijmegen en vertrok dus ook te laat, maar nog wel voor de 7671 die met +20 reed ofzoiets. De kering in Arnhem ging vrij snel, en in Ede-Wageningen was de vertraging nog +2. Toen sloeg de trein per ongeluk Veenendaal-De Klomp over en waren we keurig op tijd in Driebergen-Zeist :')
Het zal ook eens niet he? Wordt de stop niet vergeten in te plannen door de NS, dan vergeet de mcn er wel te stoppen ......
T-hijs
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Trein 6952 wordt verzorgd door een SNG-duo, meldt mijn zoon. Blijkt een setje te zijn, bestaande uit 3002 + 2718. Weet niet of het gepland is, maar het is weer eens wat anders dan SLT.
F.k.a. Bollenstad
Etienne
Donateur
Berichten: 7991
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Die zit er al de hele dag in; ik zag hem vanochtend al om 06:35 in Gouda richting Den Haag rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ik zag net de 7700 gewoon rijden :o lang geleden volgens mij dat deze op een vrijdag reed.
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Ook de 2000, 2800 en 6800 rijden zowaar.

Maar dat wordt morgen weer terugebetaald, waarin diverse treinen extra zijn opgeheven, bovenop de al uitgespaarde treinseries:
2200 1x/uur Ddr-Vs
2900/3900 1x/uur Ekz-Hn
3000 1x/uur Hdr-Amr
3600 1x/uur Rsd-Ht
4600 1x/uur Asd-Lls
6300 1x/uur
7300 1x/uur Db-Rhn
8100 1x/uur
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Vanmiddag wel weer wat willekeurig opgeheven treinen vanwege logistieke problemen. De 657 kwam op volle vaart door Rotterdam Alexander heen dus die miste waarschijnlijk een (tweede) HC waardoor deze maar leeg naar Utrecht reed, en ook de 7759 van een paar minuten later was opgeheven.
en-es
Berichten: 4566
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Vandaag op pad geweest in Veenendaal en Ede. De sprinter van Baarn naar Utrecht van 9.54 was na Soest Zuid behoorlijk goed bezet en na Bilthoven waren zo'n beetje alle zitplaatsen bezet. De aansluitende sprinter van Utrecht naar Rhenen van 11.44 was ook goed bezet. Er zat o.a. een man die druk aan het telefoneren was en zijn schoenen uit had gedaan met stinksokken als gevolg. Een stel die bij hem gingen zitten sprak hem er op aan en hij deed zijn schoenen weer aan. In Driebergen-Zeist en Maarn stapten veel mensen uit. In Veenendaal in de stad rondgekeken en daarna een lange wandeling gemaakt naar Ede. De Valleilijntrein van 16.27 uit Ede Centrum naar Amersfoort was zeer matig bezet en had wifi. In Amersfoort zag ik een jongeman die een boete kreeg van twee V&S-ers. Hij leek zich van geen kwaad bewust. Ik zag ook dat IC's naar Zwolle van spoor 5 vertrokken.
Etienne
Donateur
Berichten: 7991
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Trein doorboort stadsbus in Bergen op Zoom: ‘Godzijdank geen passagiers in bus’

BERGEN OP ZOOM - Een trein is tegen een bus gebotst bij station Bergen op Zoom op de spoorovergang bij de Marconilaan. Tussen Roosendaal en Vlissingen rijden er tijdelijk geen treinen.

De bus is rond 09.50 uur door de aanrijding helemaal doormidden gebroken. De ravage is enorm. De buschauffeur overgebracht naar het ziekenhuis. De Veiligheidsregio liet in eerste instantie weten dat hij gewond raakte bij de botsing. Bij een controle in het ziekenhuis blijkt hij toch ongedeerd.

Lees meer + foto's

Betrokken bus is de TCR 760 (5781) die leeg onderweg weg was naar de stalling. :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

PHS

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Heftig. Je moet er niet aan denken dat dit met een volle bus in de spits was gebeurd, dat hadden er veel doden kunnen vallen. Ik vraag mij wel af of dit een fout van de chauffeur is geweest of dat de spoorbomen niet werkten. In het eerste geval mag de chauffeur zijn rijbewijs met code 95 inleveren wat mij betreft, in het tweede geval heeft ProRail heel wat uit te leggen.

En o ja: 'stadsbus in Bergen op Zoom'. Journalisten en het OV :')
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Of de bus was stilgevallen op de overweg, niet echt netjes om direct te gaan speculeren over of de chauffeur fout zat.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Dat moet een beste klap geweest zijn :X
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Er zijn beelden opgedoken van het ongeluk, bus stond stil op de overweg:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100043768_f45906bd
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100043769_e0d51c74

Overigens, Bergen op Zoom ligt niet in Zeeland, dus is dit wel de goede plek hiervoor?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Ik denk eerlijk gezegd dat dat best mee kan vallen, is toch grotendeels kunststof.

Wel benieuwd hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Wel zo prettig dat er geen passagiers waren.
BusFreakRotterdam
Berichten: 963
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

PHS schreef: ma 17 okt 2022, 10:49 Heftig. Je moet er niet aan denken dat dit met een volle bus in de spits was gebeurd, dat hadden er veel doden kunnen vallen. Ik vraag mij wel af of dit een fout van de chauffeur is geweest of dat de spoorbomen niet werkten. In het eerste geval mag de chauffeur zijn rijbewijs met code 95 inleveren wat mij betreft, in het tweede geval heeft ProRail heel wat uit te leggen.

En o ja: 'stadsbus in Bergen op Zoom'. Journalisten en het OV :')
Een beroepschauffeur parkeert echt zijn bus niet met opzet op een overweg waar treinen rijden. Onderzoek moet uitwijzen wat de oorzaak is van het ongeval. Speculeren heeft geen zin. Direct naar de chauffeur wijzen en roepen om inlevering van zijn rijbewijs al helemaal niet.
BusFreakRotterdam
Berichten: 963
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bemined schreef: ma 17 okt 2022, 11:12 Er zijn beelden opgedoken van het ongeluk, bus stond stil op de overweg:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100043768_f45906bd
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100043769_e0d51c74

Overigens, Bergen op Zoom ligt niet in Zeeland, dus is dit wel de goede plek hiervoor?
Op het tweede filmpje zie je de chauffeur van de lijnbus nog zwaaien naar de trein om te stoppen en daarna weg rennen... gelukkig zat hij niet meer in de bus.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Met hier en hier bewegend beeld van de crash.

In de onderste foto bij het artikel van Omroep Brabant is een verkeerslicht naast de overweginstallatie te zien, wat suggereert dat deze overweg direct aan een kruisingsvlak grenst. Hoogstwaarschijnlijk is dit weer typisch zo'n gevalletje van gebrek aan verkeersinzicht geweest, waarbij de bus weliswaar door het groene licht is gereden, maar dat door file eigenlijk beter niet had kunnen doen, omdat die midden op de overweg is komen te staan. Negen van de tien keer gaat het goed, omdat de doorstroming dan ineens op gang komt of er geen trein aankomt, maar in dit geval was er duidelijk geen sprake van een van beide geluksfactoren.

In Dordrecht hebben we een vergelijkbare situatie vlak bij mijn oude middelbare school aan het Halmaheiraplein. Daar liggen een rotonde en een met verkeerslichten geregelde kruising direct aan een spoorlijn. Op het stuk weg tussen deze kruisingen waren dan ook regelmatig net-nietmomenten met voertuigen op de gesloten overweg, terwijl er een trein aan kwam stormen, zoals in maart 2020 met een vuilniswagen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

De bus kan wel een defect hebben gehad, laten we de analyse van de ongevallendienst en CXX zelf afwachten.
PHS

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Bemined schreef: ma 17 okt 2022, 10:59 Of de bus was stilgevallen op de overweg, niet echt netjes om direct te gaan speculeren over of de chauffeur fout zat.
Je mag mij uitleggen waarom dat niet netjes zou zijn. In mijn ogen is er niets raars aan om na een ongeluk mogelijke oorzaken te noemen. Een menselijke fout is er daar één van.
BusFreakRotterdam schreef: ma 17 okt 2022, 11:28 Een beroepschauffeur parkeert echt zijn bus niet met opzet op een overweg waar treinen rijden.
En waar zeg ik dat de chauffeur het opzettelijk heeft gedaan? :X
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ziet er hoe dan ook uit als een gevaarlijke overweg, ligt in een bocht met verkanting dus kruising is niet vlak maar in een helling. Daarnaast slecht zicht en een wegkruising direct naast de overweg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7991
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Bemined schreef: ma 17 okt 2022, 11:12 Overigens, Bergen op Zoom ligt niet in Zeeland, dus is dit wel de goede plek hiervoor?
Maar de bus rijdt wel voor Zeeland ;)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
zone2000
Berichten: 537
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door zone2000 »

PHS schreef: ma 17 okt 2022, 10:49 Heftig. Je moet er niet aan denken dat dit met een volle bus in de spits was gebeurd, dat hadden er veel doden kunnen vallen. Ik vraag mij wel af of dit een fout van de chauffeur is geweest of dat de spoorbomen niet werkten. In het eerste geval mag de chauffeur zijn rijbewijs met code 95 inleveren wat mij betreft, in het tweede geval heeft ProRail heel wat uit te leggen.

En o ja: 'stadsbus in Bergen op Zoom'. Journalisten en het OV :')
dit soort suggesties heeft werkelijk niemand wat aan. bovendien is op de video's duidelijk te zien dat de slagbomen werkten.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daan! »

Dit is de bewuste overweg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten