Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
buschauffeurDH
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door buschauffeurDH »

dennistd schreef: di 18 okt 2022, 01:18
buschauffeurDH schreef: ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.

In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.

https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Geen idee hoe het bij deze XLE's zit, maar in de Twentse LLE's zit links van de chauffeur gewoon een schakelaar om de halterem te overbruggen in geval van nood
Dat zal er vast wel ingezeten hebben. Maar wordt daar bij de opleiding op gewezen? En hoe handel je in paniek als je strandt en eigenlijk het liefst de bus uit wil? Dat komt ook terug in het door mij aangehaalde rapport.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Zo uitgebreid is de opleiding bij TCR niet hoor.
🍉
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteravond had ik de 1500 van 19:30 van Amsterdam Centraal naar Amersfoort. Deze kwam pas na vertrektijd binnen vanuit Almere, en aankomst op Amersfoort was met +10. Hierdoor was de aansluiting op de extra IC naar Zwolle niet meer te halen. Toen ik bovenaan de trap naar spoor 1/2 stond, hoorde ik de vertraagde Sprinter naar Zwolle ook net wegrijden. Dus werd het de volgende IC, die met +2,5 aankwam in Zwolle. Hierdoor heb ik +29,5 opgelopen.
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Op treinposities zie ik hem met +3, dus je zou een GTbV kunnen proberen. ;)
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ah. Op rijdendetreinen stond hij met +2,5. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik zag iets in mijn ooghoek en het had mijn aandacht:

Afbeelding

Hoe kan het dat er zoveel treinen kapot gaan tussen ‘s-Hertogenbosch en Oss?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Aardstralen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Bossche bollen.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Unox rookworst.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Zes treinen in negen dagen tijd is best wel veel. Dat halen ze zelfs op de HSL tussen Rotterdam en Breda niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gpvos
Berichten: 604
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Misschien zit er toch wat in die recente NRC-artikelen over het slecht bijhouden van onderhoud.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: di 18 okt 2022, 15:53 Ik zag iets in mijn ooghoek en het had mijn aandacht:

Afbeelding

Hoe kan het dat er zoveel treinen kapot gaan tussen ‘s-Hertogenbosch en Oss?
En dat is nog geen eens alles. Afgelopen week is er minimaal dagelijks een incident daar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

De stremming in Bergen op Zoom lijkt ook een nacht langer te duren dan verwacht. Tot as. vrijdag om 7.30 uur.
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

buschauffeurDH schreef: ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.

In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, (..)
Overweg in Nootdorp, niet die in BOZ.

Wel geinig om te lezen dat een voorgeprogrammeerd noodnummer kennelijk anderhalf jaar lang verkeerd geprogrammeerd blijft staan. :')

Overbrugging van de halterem kan wel mede door genoemd onderzoek standaard/op verzoek ingebouwd worden door de fabrikanten. :?:

Moet je er nog wel op bedacht zijn dat de halterem het probleem kan zijn.. dus bij gas geven geen verhoging van het motortoerental. (of check controle lamp). Maar ja, dat is wel lastig te ervaren als de versnelling ingeschakeld blijft staan. Althans, eenzelfde effect heb je (ik) ook als je in Drive met de parkeerrem erop wilt wegrijden. Je voelt het voertuig iets in de veren zakken maar niet vooruit komen.. qua motortoerental gebeurt er niet veel omdat de koppeling al zo goed als tegen het vliegwiel aanzit (gaspedaal sensor) itt de Neutraal stand.
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Bij gas geven in D met de parkeerrem erop merk je echt wel dat je meer toeren draait hoor.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8786
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Vanwege werkzaamheden bij Amsterdam Sloterdijk is de treindienst de komende dagen flink aangepast. Zo hebben we sprinters Lelystad-Hoorn, Amersfoort Vathorst-Uitgeest en intercity’s Almere Centrum-Enkhuizen en Amersfoort-Den Helder.

Doe er uw voordeel mee. 8)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik heb zomaar het vermoeden dat Dordrecht aan de beurt is voor nieuw stationsmeubilair. Of er moet een andere reden zijn dat bijna alle bankjes zijn weggehaald en nu opgestapeld liggen op spoor 2/3b.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Oh zo ging het in Hengelo ook. Al duurde dat zover ik mij kan herinneren bijna 2 maanden. En de volledig afgesloten 24/7 wachtruimtrs zijn daar toen helaas verdwenen en niet vervangen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39285
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Was dat perron in Dordrecht niet ook recent verhoogd? Ik herinner me dat daar laatst opviel dat de bankjes wel erg laag boven het perron zaten na herbestrating daarvan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
buschauffeurDH
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door buschauffeurDH »

Durashift schreef: di 18 okt 2022, 23:08
buschauffeurDH schreef: ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.

In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, (..)
Overweg in Nootdorp, niet die in BOZ.

Wel geinig om te lezen dat een voorgeprogrammeerd noodnummer kennelijk anderhalf jaar lang verkeerd geprogrammeerd blijft staan. :')

Overbrugging van de halterem kan wel mede door genoemd onderzoek standaard/op verzoek ingebouwd worden door de fabrikanten. :?:

Moet je er nog wel op bedacht zijn dat de halterem het probleem kan zijn.. dus bij gas geven geen verhoging van het motortoerental. (of check controle lamp). Maar ja, dat is wel lastig te ervaren als de versnelling ingeschakeld blijft staan. Althans, eenzelfde effect heb je (ik) ook als je in Drive met de parkeerrem erop wilt wegrijden. Je voelt het voertuig iets in de veren zakken maar niet vooruit komen.. qua motortoerental gebeurt er niet veel omdat de koppeling al zo goed als tegen het vliegwiel aanzit (gaspedaal sensor) itt de Neutraal stand.
Tsja, als je het nooit gebruikt. Bovendien was het maar de vraag of de trein dan gestopt had kunnen worden. Er zitten teveel schakels tussen voordat je bij de machinist uitkomt.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Suus schreef: di 18 okt 2022, 15:53 Ik zag iets in mijn ooghoek en het had mijn aandacht:

Hoe kan het dat er zoveel treinen kapot gaan tussen ‘s-Hertogenbosch en Oss?
De FC Den Bosch-'supporters' zijn weer bezig hoor....
JeroenSpock
Berichten: 533
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JeroenSpock »

dennistd schreef: di 18 okt 2022, 01:18
buschauffeurDH schreef: ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.

In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.

https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Geen idee hoe het bij deze XLE's zit, maar in de Twentse LLE's zit links van de chauffeur gewoon een schakelaar om de halterem te overbruggen in geval van nood

Afbeelding
En daarom trek ik altijd die loodjes uit deze schakelaars bij nieuwe bussen. Als je hem een keer echt nodig hebt wil je niet lopen kl*ten met dat kapje maar direct bij de schakelaar kunnen.

Doet me denken aan een soortgelijk ongeluk. Ik dacht 2009, toen ik nog pendelbussen reed voor festivals in Spaarnwoude.
Collega was met een gelede bus op weg naar stalling komt ook op een overweg stil te staan, iets met verkeersregelaars meen ik.
Die chauffeur is tussen cabine en voordeur op de vloer van de bus gaan liggen. Trein reed door de harmonica, bus lag in 3 delen op het spoor.
Daarna moesten we een verklaring tekenen voor ervaring met gelede bussen. Maar dat haalt weinig uit bij een technische storing in de bus.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Laat me raden: kan dat de overgang bij Halfweg geweest zijn?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
RobertT
Berichten: 604
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Suus schreef: wo 19 okt 2022, 08:13 Ik heb zomaar het vermoeden dat Dordrecht aan de beurt is voor nieuw stationsmeubilair. Of er moet een andere reden zijn dat bijna alle bankjes zijn weggehaald en nu opgestapeld liggen op spoor 2/3b.
Wellicht doen ze dat samen met Dordrecht Zuid,daar vindt vernieuwing plaats van het perron
Commendatore
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Intercity richting Rotterdam Centraal, vertrek vanuit Zwolle om 10:20: twee drietjes ICM, trein overvol, mensen - waaronder ik - bleven achter op het perron.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten