Dat zal er vast wel ingezeten hebben. Maar wordt daar bij de opleiding op gewezen? En hoe handel je in paniek als je strandt en eigenlijk het liefst de bus uit wil? Dat komt ook terug in het door mij aangehaalde rapport.dennistd schreef: ↑di 18 okt 2022, 01:18Geen idee hoe het bij deze XLE's zit, maar in de Twentse LLE's zit links van de chauffeur gewoon een schakelaar om de halterem te overbruggen in geval van noodbuschauffeurDH schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.
https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteravond had ik de 1500 van 19:30 van Amsterdam Centraal naar Amersfoort. Deze kwam pas na vertrektijd binnen vanuit Almere, en aankomst op Amersfoort was met +10. Hierdoor was de aansluiting op de extra IC naar Zwolle niet meer te halen. Toen ik bovenaan de trap naar spoor 1/2 stond, hoorde ik de vertraagde Sprinter naar Zwolle ook net wegrijden. Dus werd het de volgende IC, die met +2,5 aankwam in Zwolle. Hierdoor heb ik +29,5 opgelopen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op treinposities zie ik hem met +3, dus je zou een GTbV kunnen proberen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zag iets in mijn ooghoek en het had mijn aandacht:
Hoe kan het dat er zoveel treinen kapot gaan tussen ‘s-Hertogenbosch en Oss?
Hoe kan het dat er zoveel treinen kapot gaan tussen ‘s-Hertogenbosch en Oss?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aardstralen?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bossche bollen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zes treinen in negen dagen tijd is best wel veel. Dat halen ze zelfs op de HSL tussen Rotterdam en Breda niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Misschien zit er toch wat in die recente NRC-artikelen over het slecht bijhouden van onderhoud.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En dat is nog geen eens alles. Afgelopen week is er minimaal dagelijks een incident daar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De stremming in Bergen op Zoom lijkt ook een nacht langer te duren dan verwacht. Tot as. vrijdag om 7.30 uur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Overweg in Nootdorp, niet die in BOZ.buschauffeurDH schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, (..)
Wel geinig om te lezen dat een voorgeprogrammeerd noodnummer kennelijk anderhalf jaar lang verkeerd geprogrammeerd blijft staan.
Overbrugging van de halterem kan wel mede door genoemd onderzoek standaard/op verzoek ingebouwd worden door de fabrikanten.
Moet je er nog wel op bedacht zijn dat de halterem het probleem kan zijn.. dus bij gas geven geen verhoging van het motortoerental. (of check controle lamp). Maar ja, dat is wel lastig te ervaren als de versnelling ingeschakeld blijft staan. Althans, eenzelfde effect heb je (ik) ook als je in Drive met de parkeerrem erop wilt wegrijden. Je voelt het voertuig iets in de veren zakken maar niet vooruit komen.. qua motortoerental gebeurt er niet veel omdat de koppeling al zo goed als tegen het vliegwiel aanzit (gaspedaal sensor) itt de Neutraal stand.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij gas geven in D met de parkeerrem erop merk je echt wel dat je meer toeren draait hoor.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8786
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege werkzaamheden bij Amsterdam Sloterdijk is de treindienst de komende dagen flink aangepast. Zo hebben we sprinters Lelystad-Hoorn, Amersfoort Vathorst-Uitgeest en intercity’s Almere Centrum-Enkhuizen en Amersfoort-Den Helder.
Doe er uw voordeel mee.
Doe er uw voordeel mee.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb zomaar het vermoeden dat Dordrecht aan de beurt is voor nieuw stationsmeubilair. Of er moet een andere reden zijn dat bijna alle bankjes zijn weggehaald en nu opgestapeld liggen op spoor 2/3b.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oh zo ging het in Hengelo ook. Al duurde dat zover ik mij kan herinneren bijna 2 maanden. En de volledig afgesloten 24/7 wachtruimtrs zijn daar toen helaas verdwenen en niet vervangen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39286
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was dat perron in Dordrecht niet ook recent verhoogd? Ik herinner me dat daar laatst opviel dat de bankjes wel erg laag boven het perron zaten na herbestrating daarvan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tsja, als je het nooit gebruikt. Bovendien was het maar de vraag of de trein dan gestopt had kunnen worden. Er zitten teveel schakels tussen voordat je bij de machinist uitkomt.Durashift schreef: ↑di 18 okt 2022, 23:08Overweg in Nootdorp, niet die in BOZ.buschauffeurDH schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, (..)
Wel geinig om te lezen dat een voorgeprogrammeerd noodnummer kennelijk anderhalf jaar lang verkeerd geprogrammeerd blijft staan.
Overbrugging van de halterem kan wel mede door genoemd onderzoek standaard/op verzoek ingebouwd worden door de fabrikanten.
Moet je er nog wel op bedacht zijn dat de halterem het probleem kan zijn.. dus bij gas geven geen verhoging van het motortoerental. (of check controle lamp). Maar ja, dat is wel lastig te ervaren als de versnelling ingeschakeld blijft staan. Althans, eenzelfde effect heb je (ik) ook als je in Drive met de parkeerrem erop wilt wegrijden. Je voelt het voertuig iets in de veren zakken maar niet vooruit komen.. qua motortoerental gebeurt er niet veel omdat de koppeling al zo goed als tegen het vliegwiel aanzit (gaspedaal sensor) itt de Neutraal stand.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En daarom trek ik altijd die loodjes uit deze schakelaars bij nieuwe bussen. Als je hem een keer echt nodig hebt wil je niet lopen kl*ten met dat kapje maar direct bij de schakelaar kunnen.dennistd schreef: ↑di 18 okt 2022, 01:18Geen idee hoe het bij deze XLE's zit, maar in de Twentse LLE's zit links van de chauffeur gewoon een schakelaar om de halterem te overbruggen in geval van noodbuschauffeurDH schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.
https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Doet me denken aan een soortgelijk ongeluk. Ik dacht 2009, toen ik nog pendelbussen reed voor festivals in Spaarnwoude.
Collega was met een gelede bus op weg naar stalling komt ook op een overweg stil te staan, iets met verkeersregelaars meen ik.
Die chauffeur is tussen cabine en voordeur op de vloer van de bus gaan liggen. Trein reed door de harmonica, bus lag in 3 delen op het spoor.
Daarna moesten we een verklaring tekenen voor ervaring met gelede bussen. Maar dat haalt weinig uit bij een technische storing in de bus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Laat me raden: kan dat de overgang bij Halfweg geweest zijn?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wellicht doen ze dat samen met Dordrecht Zuid,daar vindt vernieuwing plaats van het perron
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Intercity richting Rotterdam Centraal, vertrek vanuit Zwolle om 10:20: twee drietjes ICM, trein overvol, mensen - waaronder ik - bleven achter op het perron.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten