Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 765 had bij Lelystad nog een lichte vertraging vanwege de Schiphol sneeuwbal. Bij Lelystad leverde de personeelswissel ook nog een lichte vertraging op: ik hoorde via een langslopende portofoon dat de spullen van de HC nog in de achterste cabine lagen. Oeps! Even later kwam de nieuwe HC vragen of zijn collega had gecontroleerd.

Deze week een controlekans van 50%. Dat is echt ontzettend goed voor NS. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51000
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik zit nu in de 9568, en het valt mij op dat de OBIS nu de informatieregels heeft die voorheen alleen in DDZ voorkwamen. Blijkbaar gaat de uitrol nu verder met VIRM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39288
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

umbusko schreef: za 25 nov 2023, 22:16 Pics or it didn't happen. ;)
Nou vooruit, alstu...
Afbeelding
NMBS 624 - Aachen Hbf by Daniël Bleumink, on Flickr

En in Pepinster nog even een kort filmpje van het vertrek gemaakt...
umbusko schreef: za 25 nov 2023, 22:16 Je kunt gewoon via de tunnel naar spoor 20 hoor. Of nou ja, niet rechtstreeks: waar je eigenlijk naar rechts een trap op zou willen moet je naar links de trap op richting spoor 1b om eenmaal boven een draai van 180º te maken en richting spoor 1a en 20 te lopen. Of je moet doorlopen richting het busstation en dan buitenom rechtsaf, maar dan passeer je 2x poortjes geloof ik.
Dan heb ik 'm inderdaad over het hoofd gezien. Ik had nu een soort van onzinnige combi van omchecken op het perron, door het poortje naar buiten en bij spoor 20 weer door het poortje het perron op :p Dat omchecken had ik net zo goed bij de poortjes kunnen doen dus.

De hindernissen hielden trouwens nog niet op bij de heenreis... op de terugweg zag ik in Eindhoven opeens de TBP naast m'n IC uit Maastricht op "Niet instappen" springen en even later kwam een omroep van de HC dat de trein opeens opgeheven werd en zij ook niet wist waarom. Er waren ook nergens verstoringen bekend op dat moment, was alleen afwijkend dat bij binnenkomst van Eindhoven even op een kruisende trein gewacht moest worden.
Nouja, daarna maar gauw de tunnel door naar een perron verder waar een IC naar Schiphol elk moment kon vertrekken en dat met een kleine vertraging uiteindelijk ook deed.
Pas toen ik daarmee al even onderweg was bleek er een sein- en wisselstoring tussen Eindhoven en Den Bosch te zijn. Al heb ik daar eigenlijk helemaal niets van gemerkt met die IC.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 956
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik werd vanmorgen om 6:40 wakker en bedacht me dat ik wel naar Visé wilde om te wandelen, maar een opgeheven metro van GVB om 7:20hield dat tegen. Mijn alternatieve route was dan bus 66 naar Bijlmer te nemen en daar de IC naar Venlo, maar zowel die 66 was opgeheven als zag ik dat die IC naar Venlo vanaf 10:00 een sein- en wisselstoring zou hebben ten zuiden van Den Bosch, waardoor "minder treinen". Wellicht was dit een voortzettingverhelpingspoging van de storing die jij daar tegenkwam.

Dan maar vanuit huis een wandelingetje gemaakt, waar ik bij Baambrugge heel mooi een 2-stellige VIRM met swoosh- en hangbuiken-huisstijl zag, die kruiste met een VIRM met de oude huisstijl, waardoor ik - als er niet net een hoosbui was geweest - de 3 huisstijlen mooi in één foto had kunnen vangen. Nu moeten jullie het met mijn omschrijving doen ;-)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10652
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Kijk nou toch. Ik was niet op weg naar Wezet, maar wel in Baambrugge. Gisteren dan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

IIVQ schreef: zo 26 nov 2023, 21:24 Ik werd vanmorgen om 6:40 wakker en bedacht me dat ik wel naar Visé wilde om te wandelen, maar een opgeheven metro van GVB om 7:20 hield dat tegen.
Met stomme pech door GVB, geen kans op sjans in Visé. :cry:
Etienne
Donateur
Berichten: 7993
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Deze week weer een aantal mooie koppelingen in Rotterdam; de 4000 rijdt door naar Dordrecht, de 2800 (die schijnbaar ook in de daluren rijdt) is gekoppeld aan de 2200 naar Vlissingen en de 500/600 rijden door naar Eindhoven.

De 4023 was vanochtend met een losse SNG4 dan totaal niet leuk; ramvol na vertrek in Nieuwerkerk ad IJssel. :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Die doorgekoppelde 500/600 viel mij vanochtend in Zwolle ook al op. Best een lange route. ;) Er staat overigens geen disclaimer bij dat reizigers naar Eindhoven het beste kunnen overstappen in Utrecht.
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ
Berichten: 956
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik zie dat de platen voor de sextant in Bussum Zuid zijn verdwenen, er waren mensen binnen, het leek alsof de kiosk weer open was maar het kunnen ook werklui zijn geweest.

Wanneer sturen ze SNG eens op logopedie? Dat stotteren is nu wel irritant.

OVinfo toont een station Hilversum Mediapark, terwijl NS het Hilversum Media Park (met spatie en hoofdletter) noemt.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ook vanwege de werkzaamheden in Rotterdam keren de 900 en 1000 kort op elkaar, om dit mogelijk te maken is een deel van de treinen met 200km/u ingelegd maar er waren blijkbaar te veel ICNGs niet inzetbaar waardoor er nu toch ICR ingezet wordt met vertragingen tot gevolg.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

In deze periode van werkzaamheden in Rotterdam CS waardoor de capaciteit zo beperkt is voelde het net heel raar om over te stappen van een kerende stam ICR naar een kerende stam ICR. (9200->1000)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51000
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 9200 keert niet op Rotterdam Centraal, maar rijdt leeg naar Rotterdam Noord Goederen, keert daar, rijdt naar Schiedam Centrum. Soms wordt er vanaf daar met reizigers non-stop naar Breda gereden, soms wordt er leeg naar Rotterdam Centraal gereden en vanaf daar met reizigers weer naar Breda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51000
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vanwege te grote vertraging geen intercity’s tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum. Het is ook elke maandag weer feest bij deze werkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

En weer de Schiphol sneeuwbalfile: mijn 761 vertrok op tijd uit Leiden, maar vertrek uit Schiphol was met +9.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Suus schreef: ma 27 nov 2023, 16:44 Vanwege te grote vertraging geen intercity’s tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum.
Blijkbaar was het geplande keren van die IC's 2200/2400 in Rotterdam op spoor 2 in de praktijk niet zo handig.
Datzelfde spoor 2 waar ook de Benelux en (in beide richtingen!)
ThalysEurostar overheen moeten, en wat ook een paar keer per dag afgesloten moet worden ivm de Eurostar naar Londen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21496
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ontstaan die vertragingen door de kerende IC’s of door de doorgaande Sprinters?
Vanochtend was namelijk wederom de 5000 vertraagd, waardoor ook de 2400 vertraging opliep, die, mede door de werkzaamheden bij Schiphol, alleen maar toenam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Er zijn deze week geen doorgaande sprinters vanuit Den Haag, de 4000 rijdt door als 5200.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21496
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

O, dat wist ik nog niet. Maar rijdt er dan maar eens per half uur een Sprinter tussen Rotterdam en Dordrecht?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ja, 2x per uur een sprinter en 4x per uur een IC (waarvan 2 niet stoppend op Blaak), allemaal doorgekoppeld richting Gouda en verder.
Laatst gewijzigd door Bemined op ma 27 nov 2023, 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

4x/uur een IC toch, de 702200+s2800 en 28500+s500/600.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Klopt, ik zat te kijken bij Blaak waar de 28500 niet stopt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21496
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Dat lijken me dan erg drukke Sprinters op te leveren. :X
Waarom was 4x/uur niet mogelijk?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8787
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Mogelijk omdat er minder sporen beschikbaar zijn te Rotterdam Centraal om vier sprinters per uur per richting af te handelen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

De voornaamste beperking deze week lijkt te zijn dat je niet meer via de hoge sporen de HSL op kan. Alle treinen van en naar de HSL moeten via de sporen 2 t/m 4 wat veel druk legt op die sporen en op de Willemsspoortunnel zelf want de Eurostar richting Amsterdam moet linkerspoor door de tunnel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21496
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik zie nu dat de sporen 7 t/m 12 (klaarblijkelijk) buiten dienst zijn. Ik zie alleen ook dat er geen trein van spoor 14 vertrekt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten