umbusko schreef: ↑za 25 nov 2023, 22:16
Pics or it didn't happen.
Nou vooruit, alstu...
NMBS 624 - Aachen Hbf by
Daniël Bleumink, on Flickr
En in Pepinster nog even een kort filmpje van het vertrek gemaakt...
umbusko schreef: ↑za 25 nov 2023, 22:16
Je kunt gewoon via de tunnel naar spoor 20 hoor. Of nou ja, niet rechtstreeks: waar je eigenlijk naar rechts een trap op zou willen moet je naar links de trap op richting spoor 1b om eenmaal boven een draai van 180º te maken en richting spoor 1a en 20 te lopen. Of je moet doorlopen richting het busstation en dan buitenom rechtsaf, maar dan passeer je 2x poortjes geloof ik.
Dan heb ik 'm inderdaad over het hoofd gezien. Ik had nu een soort van onzinnige combi van omchecken op het perron, door het poortje naar buiten en bij spoor 20 weer door het poortje het perron op

Dat omchecken had ik net zo goed bij de poortjes kunnen doen dus.
De hindernissen hielden trouwens nog niet op bij de heenreis... op de terugweg zag ik in Eindhoven opeens de TBP naast m'n IC uit Maastricht op "Niet instappen" springen en even later kwam een omroep van de HC dat de trein opeens opgeheven werd en zij ook niet wist waarom. Er waren ook nergens verstoringen bekend op dat moment, was alleen afwijkend dat bij binnenkomst van Eindhoven even op een kruisende trein gewacht moest worden.
Nouja, daarna maar gauw de tunnel door naar een perron verder waar een IC naar Schiphol elk moment kon vertrekken en dat met een kleine vertraging uiteindelijk ook deed.
Pas toen ik daarmee al even onderweg was bleek er een sein- en wisselstoring tussen Eindhoven en Den Bosch te zijn. Al heb ik daar eigenlijk helemaal niets van gemerkt met die IC.