Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
KM46
Berichten: 13699
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door KM46 »

@julsteren: Mooie foto's en een mooie video :pos: :wink: .

Inmiddels heeft het Algemeen Dagblad er ook een artikeltje over geschreven:

https://www.ad.nl/binnenland/tadaa-dit- ... ~ac83bc8a/
Visgraatmodel
Berichten: 459
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Visgraatmodel »

De deden de Buffels weg en krijgen nu elektrische Wespen voor terug. Zou geinig zijn als NS de bijnaam laat stickeren naast het logo zoals vroeger.
Voormalig hardcore OV-know-it-all.

Overdag een verveelde tijdelijke bankmedewerker, ‘s avonds en ‘s nachts een passievolle grondsteward voor verschillende luchtvaartmaatschappijen.
cassie127
Berichten: 4582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Met daar onder de slogan: "NS laat je niet in de steek"? _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
sirvinniei
Berichten: 2755
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door sirvinniei »

Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34485
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Vind je het gek als ze nog net niet met hooivorken achterna gezeten worden om ze het station uit te jagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1160
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door TLP »

Ik weet niet of het "besmette" imago van het OV iets zou verbeteren als de steek tussen zitplaatsen verruimd zou worden? Al red je daar de 1,5 meter niet mee, ik denk dat het openbaar vervoer daardoor wel iets veiliger zal gaan voelen. De ICNG doet het op dat punt al vrij goed, ICNG16 heeft zodoende toch al 70 zitplaatsen minder dan het zelfs iets kortere ICM12. De stoelopstelling van de SLT mag echter grondig gewijzigd worden. Zouden de stoelen op vloerhoogte verplaatst kunnen worden zonder dat daarvoor het interieur vernieuwd hoeft te worden? Op podesten kun je dan de helft van de zitplaatsen weghalen, dat geeft voor de verandering ook eens beenruimte.
jelmerrr
Berichten: 1352
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door jelmerrr »

Als je de stoelen van SLT gaat veranderen in aantallen moet de trein weer opnieuw toegelaten worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Waarom is dat eigenlijk? De constructie of rij-eigenschappen veranderen toch niet?
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Bemined
Berichten: 2231
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Ik kan me voorstellen dat als het (beladen) gewicht verandert er opnieuw gekeken moet worden naar of de remmen krachtig genoeg zijn.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2710
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door marvinkok »

Er staat ook een maximaal aantal zit/staplaatsen op de toelating... Ga je daarin schuiven zal dat weer in de papieren veranderd moeten worden.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Dat snap ik op zich wel, maar TLP wil het aantal stoelen juist verminderen. Is er dan ook een nieuwe toelating nodig?
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13687
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Aking »

Natuurlijk, want het kan maar net zo zijn dat je vanaf je anders geplaatste stoeltje ergens anders heen vliegt bij een ongeluk :Y

En daarnaast moeten de damesheren van de #veiligheidsjihad natuurlijk ook aan het werk blijven *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12811
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Wubbo »

Het gaat met name om de gewichtsverdeling volgens mij. Nou verwacht ik niet dat je bij een verwijderd stoeltje al een nieuwe toelating moet hebben (want die stoel blijft natuurlijk ook wel eens leeg enzo), maar als je een toilet gaat inbouwen moet het zeker wel omdat dat de constructie echt wijzigt.
jelmerrr
Berichten: 1352
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door jelmerrr »

Was toch bij Arriva in Limburg ook het probleem toch toen ze naar 2+2 gingen?
Bemined
Berichten: 2231
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Stoelen weghalen kan ook betekenen dat er meer staanplaatsen ontstaan, waardoor het beladen gewicht bij maximale bezetting groter wordt. Daar is bij het verder uit elkaar zetten van stoelen geen sprake van natuurlijk (iemand moet wel heel brutaal zijn om jouw beenruimte als staanplaats te gaan benutten) maar probeer maar eens een wet te maken die op een begrijpelijke manier uitlegt in welke situaties je wel en in welke situaties je geen nieuwe toelating nodig hebt, zonder ruimte voor discussie en zonder mogelijkheid tot misbruik.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 7659
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

Dat is inderdaad lastig, zo niet onmogelijk. Aan de andere kant is het fascinerend dat er niemand in de keten zich bedenkt dat de wetgeving er is om een veiligheidsniveau te handhaven, en dat herkeuring alleen nodig is als dat in het geding is. Waar dat niet het geval is, zou er zomaar een keuringsbewijs danwel een ontheffing afgegeven kunnen worden, zonder eindeloze procedures. Maar inderdaad, dat is evengoed een utopie.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3673
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lijn 45 »

De tweede ICNG, 3103, is vannacht in Nederland aangekomen.
dennistd
Berichten: 3786
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door dennistd »

En om 2.18u vannacht al in Bentheim:
Afbeelding
NS ICNG 3103 by Dennis te D, on Flickr
Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 889
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Stadsbus »

Filmpje van het interieur van de 3103:
umbusko
Berichten: 2106
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door umbusko »

Middenarmleuningen :D *O*
Marrick
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 22:33

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Marrick »

Misschien ligt het aan de rijtuigen die gefilmd zijn, maar wat een overload aan 4-zits plaatsen (ofwel plaatsen waar werken vrijwel onmogelijk is en zelden alle 4 plaatsen gebruikt zullen worden).

Man man man, wat ga ik de ICM missen.
Vaste reiziger in Friesland, Amsterdam en Den Bosch (en daartussen)
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 9270
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Z2N »

Er zitten meer vierzits-plekken in ICNG ja, de tweezits zijn vooral te vinden in de stiltecoupés achter de cabinedeuren. Daarentegen komen er wel veel meer plekken voor fietsen (12 in een ICNG-V), wat zeker op de routes naar het noorden in de zomer geen overbodige luxe is.
Acla da Fontauna, fermada sin dumonda.
Flickr!
Daan!
Berichten: 109
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Er zijn toen ook plattegronden gedeeld. Vast ergens te vinden.
VIRM
Berichten: 5277
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

umbusko schreef:Middenarmleuningen :D *O*
Oeh, wat fijn! Ik vind dat ook wel prettig aan de huidige tweede klas van de ICM.
Beul van de blindegeleidelijn
Pim-AllianceB95
Berichten: 992
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Marrick schreef:Misschien ligt het aan de rijtuigen die gefilmd zijn, maar wat een overload aan 4-zits plaatsen (ofwel plaatsen waar werken vrijwel onmogelijk is en zelden alle 4 plaatsen gebruikt zullen worden).

Man man man, wat ga ik de ICM missen.
De tafels bij die vierzitters zien er wel werkvriendelijker uit dan de vierzitstafels van ICM
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 50 gasten