Korte vragen #20

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 5204
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #20

Bericht door reisthijs »

Het nieuwe proefttaject met instapzones is Amsterdam -Eindhoven.

Die borden bestonden inderdaad tussen Utrecht en Geldermalsen, maar dat was de vorige proef. In Houten (en ik neem aan ook andere stations) zijn die borden weer weggehaald.
De nieuwe instapzones komen niet op dezelfde plaatsen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 13984
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door ODRAIL »

@ reisthijs en Zugführer: Bedankt voor de antwoorden :wink: .

@JWM: Met jou antwoordt was mijn vraag niet beantwoordt.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Korte vragen #20

Bericht door SLToilet »

Het viel me net ook op bij Ut dat bij spoor 5 rode pijltjes in krijt stonden getekend op het perron, gek genoeg die voor treinen vanuit Ah tegenover het spoor voor die uit Ht: de deuren stonden op de juiste plek: een voorbode?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 5204
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #20

Bericht door reisthijs »

De instapzones komen alleen op sprinterstations, dus ik denk dat dit wat anders is.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 13984
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door ODRAIL »

En wat is dan het doel van die instapzones op de sprinterstations?
cassie127
Berichten: 4791
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Bericht door cassie127 »

Reizigers beter laten spreiden in de treinen en sneller laten in- & uitstappen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 13984
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door ODRAIL »

Op intercitystations zie ik ander ook nog wel vaak problemen met uit en instappen (Rotterdam Alexander) :? .

Waarom worden de instapzones daar niet ingevoerd?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34938
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Bericht door Daniel »

Omdat de treinen dan nog later vertrekken doordat iedereen op een kluitje gaat staan instappen i.p.v. verspreid over de trein. Maar er was toch sprake van dat er ook van die LED-balken zoals in Den Bosch gingen komen op de A2-corridor? Allicht dat het daarvoor is dan zodat afgestemd kan worden dat de stopplaatsborden op de juiste plek staan.

In Den Bosch zag ik een paar weken terug namelijk al dat men daar bij die instapbalk van de blauwe lampen is afgestapt en in plaats daarvan voor elke mogelijke lengte bakbordjes heeft opgehangen (dus werkelijk een bordje 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12), lijkt me dat men op alle stations dan dezelfde aanpak gaat gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16407
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #20

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:En wat is dan het doel van die instapzones op de sprinterstations?
cassie127 schreef:Reizigers beter laten spreiden in de treinen en sneller laten in- & uitstappen.
KM46 schreef:Op intercitystations zie ik ander ook nog wel vaak problemen met uit en instappen (Rotterdam Alexander) :? .

Waarom worden de instapzones daar niet ingevoerd?
Daniel schreef:Omdat de treinen dan nog later vertrekken doordat iedereen op een kluitje gaat staan instappen i.p.v. verspreid over de trein.
Dus op de Sprinter-stations worden instapzones ingevoerd om ervoor te zorgen dat reizigers zich beter spreiden, maar Daniel beweert nu dat dat op Intercity-stations niet gebeurt omdat reizigers zich anders juist niet verspreiden? :?
Ik ben verward. :|
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34938
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Bericht door Daniel »

Eigenlijk verspreiden reizigers zich op Sprinterstations zich natuurlijk ook niet door de instapzones. Je verdeelt alleen de reizigers over de trein, maar je versnelt het instapproces zelf niet echt doordat reizigers in die instapzone juist meer op een kluitje staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 3999
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door Karl »

Jaja. Dus de reizigers worden wél meer over de trein verdeeld? Maar toch duurt het instappen langer, vanwege het staan op een kluitje? :|
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 13984
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door ODRAIL »

Die instapzones hebben dus geen enkel effect :? :wink: ?
Hendrik
Berichten: 2176
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Hendrik »

Karl schreef:Jaja. Dus de reizigers worden wél meer over de trein verdeeld? Maar toch duurt het instappen langer, vanwege het staan op een kluitje? :|
De reizigers worden waarschijnlijk meer over de trein verdeeld, doordat de instapzones niet op elk station bij hetzelfde deel van de trein uitkomen.
PatrickM
Berichten: 1766
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Korte vragen #20

Bericht door PatrickM »

Ik ga morgen naar londen, mag ik daar met een travelcard gebruik maken van al het OV of enkel van de underground?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #20

Bericht door JWM »

Alles, maar let op de zones. De Croydon tramlink is misschien wel een probleempje momenteel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16407
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #20

Bericht door Meltrain »

Mocht je een Oyster Card gebruiken, let dan op dat je in bus en tram alleen incheckt. Dus bij het verlaten van de bus (of tram) moet je niet nogmaals je kaart voor de lezer houden.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen #20

Bericht door Visgraatmodel »

Wat gebeurd er bij een trein als je een deur opent net voordat het sluitsignaal afgaat? Sluit de deur zich dan direct of gaat hij eerst helemaal open waarna hij dan pas sluit?
Ik reis per OV naar werk waar ik mensen in vliegtuigen plaats.
Ik heb een oog voor handbagage koffers en dat oog ziet ze het liefst allemaal met een bagagelabel het ruim in gaan.
microshit
Berichten: 1108
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Bericht door microshit »

Zodra de conducteur de sleutel omdraait, zal 'ie onmiddellijk gaan sluiten. Maar tot die tijd gedraagt 'ie zich gewoon als een deur.
cassie127
Berichten: 4791
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Bericht door cassie127 »

Verschilt ook per vervoerder/trein. Bij een gtw gaat de der na het fluiten nog gewoon open als de sensor merkt dateert iemand instapt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00
Locatie: Aadorp

Re: Korte vragen #20

Bericht door Niek »

Even een snel vraagje; moet je voor Hamburg-Kopenhagen via de ferry Puttgarden-Rodby en speciaal kaartje voor de boot kopen of zit dit bij het trein ticket in?
Frequente fietser tussen Aadorp en Almelo
Mijn foto's
(verwacht er niet te veel van)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 45416
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #20

Bericht door Suus »

Is in het ticket inbegrepen.
Rame à l'approche
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00
Locatie: Aadorp

Re: Korte vragen #20

Bericht door Niek »

:pos:
Frequente fietser tussen Aadorp en Almelo
Mijn foto's
(verwacht er niet te veel van)
Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 5373
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21

Re: Korte vragen #20

Bericht door Ronaldussen »

Tijdens de bootreis moet je wel de trein uit trouwens. (tenminste, dat was 2,5 jaar geleden zo)
*Kabbelkabbel*
*Je zit nooit op een droogje in het nat*
Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 6462
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Chrysa »

Heeft Volans in Brabant een hoger kilometertarief zoals de Qliners?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 45416
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #20

Bericht door Suus »

Ronaldussen schreef:Tijdens de bootreis moet je wel de trein uit trouwens. (tenminste, dat was 2,5 jaar geleden zo)
Dat moet omdat als er lekkage ontstaat, ze delen van het ruim gecontroleerd kunnen laten vollopen met water om zo te voorkomen dat de boot direct kantelt. Daarom zijn de auto/treindekken verboden toegang zodra wordt uitgevaren totdat bijna de veerhaven binnengevaren is.

Ik vond de overigens wel een goede manier om nog van mijn laatste Deense Kronen af te komen, gewoon alles uitgegeven in het restaurant op het schip :P
Rame à l'approche
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 6 gasten