Korte vragen #20
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #20
Het nieuwe proefttaject met instapzones is Amsterdam -Eindhoven.
Die borden bestonden inderdaad tussen Utrecht en Geldermalsen, maar dat was de vorige proef. In Houten (en ik neem aan ook andere stations) zijn die borden weer weggehaald.
De nieuwe instapzones komen niet op dezelfde plaatsen.
Die borden bestonden inderdaad tussen Utrecht en Geldermalsen, maar dat was de vorige proef. In Houten (en ik neem aan ook andere stations) zijn die borden weer weggehaald.
De nieuwe instapzones komen niet op dezelfde plaatsen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #20
@ reisthijs en Zugführer: Bedankt voor de antwoorden .
@JWM: Met jou antwoordt was mijn vraag niet beantwoordt.
@JWM: Met jou antwoordt was mijn vraag niet beantwoordt.
Re: Korte vragen #20
Het viel me net ook op bij Ut dat bij spoor 5 rode pijltjes in krijt stonden getekend op het perron, gek genoeg die voor treinen vanuit Ah tegenover het spoor voor die uit Ht: de deuren stonden op de juiste plek: een voorbode?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #20
De instapzones komen alleen op sprinterstations, dus ik denk dat dit wat anders is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #20
En wat is dan het doel van die instapzones op de sprinterstations?
Re: Korte vragen #20
Reizigers beter laten spreiden in de treinen en sneller laten in- & uitstappen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen #20
Op intercitystations zie ik ander ook nog wel vaak problemen met uit en instappen (Rotterdam Alexander) :? .
Waarom worden de instapzones daar niet ingevoerd?
Waarom worden de instapzones daar niet ingevoerd?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #20
Omdat de treinen dan nog later vertrekken doordat iedereen op een kluitje gaat staan instappen i.p.v. verspreid over de trein. Maar er was toch sprake van dat er ook van die LED-balken zoals in Den Bosch gingen komen op de A2-corridor? Allicht dat het daarvoor is dan zodat afgestemd kan worden dat de stopplaatsborden op de juiste plek staan.
In Den Bosch zag ik een paar weken terug namelijk al dat men daar bij die instapbalk van de blauwe lampen is afgestapt en in plaats daarvan voor elke mogelijke lengte bakbordjes heeft opgehangen (dus werkelijk een bordje 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12), lijkt me dat men op alle stations dan dezelfde aanpak gaat gebruiken.
In Den Bosch zag ik een paar weken terug namelijk al dat men daar bij die instapbalk van de blauwe lampen is afgestapt en in plaats daarvan voor elke mogelijke lengte bakbordjes heeft opgehangen (dus werkelijk een bordje 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12), lijkt me dat men op alle stations dan dezelfde aanpak gaat gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #20
KM46 schreef:En wat is dan het doel van die instapzones op de sprinterstations?
cassie127 schreef:Reizigers beter laten spreiden in de treinen en sneller laten in- & uitstappen.
KM46 schreef:Op intercitystations zie ik ander ook nog wel vaak problemen met uit en instappen (Rotterdam Alexander) :? .
Waarom worden de instapzones daar niet ingevoerd?
Dus op de Sprinter-stations worden instapzones ingevoerd om ervoor te zorgen dat reizigers zich beter spreiden, maar Daniel beweert nu dat dat op Intercity-stations niet gebeurt omdat reizigers zich anders juist niet verspreiden? :?Daniel schreef:Omdat de treinen dan nog later vertrekken doordat iedereen op een kluitje gaat staan instappen i.p.v. verspreid over de trein.
Ik ben verward.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #20
Eigenlijk verspreiden reizigers zich op Sprinterstations zich natuurlijk ook niet door de instapzones. Je verdeelt alleen de reizigers over de trein, maar je versnelt het instapproces zelf niet echt doordat reizigers in die instapzone juist meer op een kluitje staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #20
Jaja. Dus de reizigers worden wél meer over de trein verdeeld? Maar toch duurt het instappen langer, vanwege het staan op een kluitje?
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #20
Die instapzones hebben dus geen enkel effect :? ?
Re: Korte vragen #20
De reizigers worden waarschijnlijk meer over de trein verdeeld, doordat de instapzones niet op elk station bij hetzelfde deel van de trein uitkomen.Karl schreef:Jaja. Dus de reizigers worden wél meer over de trein verdeeld? Maar toch duurt het instappen langer, vanwege het staan op een kluitje?
Re: Korte vragen #20
Ik ga morgen naar londen, mag ik daar met een travelcard gebruik maken van al het OV of enkel van de underground?
Re: Korte vragen #20
Alles, maar let op de zones. De Croydon tramlink is misschien wel een probleempje momenteel.
Re: Korte vragen #20
Mocht je een Oyster Card gebruiken, let dan op dat je in bus en tram alleen incheckt. Dus bij het verlaten van de bus (of tram) moet je niet nogmaals je kaart voor de lezer houden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen #20
Wat gebeurd er bij een trein als je een deur opent net voordat het sluitsignaal afgaat? Sluit de deur zich dan direct of gaat hij eerst helemaal open waarna hij dan pas sluit?
Re: Korte vragen #20
Zodra de conducteur de sleutel omdraait, zal 'ie onmiddellijk gaan sluiten. Maar tot die tijd gedraagt 'ie zich gewoon als een deur.
Re: Korte vragen #20
Verschilt ook per vervoerder/trein. Bij een gtw gaat de der na het fluiten nog gewoon open als de sensor merkt dateert iemand instapt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen #20
Even een snel vraagje; moet je voor Hamburg-Kopenhagen via de ferry Puttgarden-Rodby en speciaal kaartje voor de boot kopen of zit dit bij het trein ticket in?
Re: Korte vragen #20
Is in het ticket inbegrepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Korte vragen #20
Tijdens de bootreis moet je wel de trein uit trouwens. (tenminste, dat was 2,5 jaar geleden zo)
Goh.
Re: Korte vragen #20
Heeft Volans in Brabant een hoger kilometertarief zoals de Qliners?
Re: Korte vragen #20
Dat moet omdat als er lekkage ontstaat, ze delen van het ruim gecontroleerd kunnen laten vollopen met water om zo te voorkomen dat de boot direct kantelt. Daarom zijn de auto/treindekken verboden toegang zodra wordt uitgevaren totdat bijna de veerhaven binnengevaren is.Ronaldussen schreef:Tijdens de bootreis moet je wel de trein uit trouwens. (tenminste, dat was 2,5 jaar geleden zo)
Ik vond de overigens wel een goede manier om nog van mijn laatste Deense Kronen af te komen, gewoon alles uitgegeven in het restaurant op het schip
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten