Vergane glorie in het OV

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door DrechtBlub »

1. er heeft wel een hele lange tijd hier een 15m den oudsten gereden. met Qliner opschriften...
2. Dit was een schoolbus van een school stukje verderop(gebruikt voor schoolzwemmen). Ik ken de volvos die nu Qliner doen.

Correctie: sorry heb me verkeken op de lengte, das een 12M :oops:
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Daniel »

De 2194 heeft inderdaad een behoorlijke tijd in het DAV-gebied gereden, maar is er ook al wel heel wat jaartjes weg inmiddels hoor. Was wel 'n leuke altijd met de typfout die z'n hele leven als Qliner op de film gestaan heeft, die bus ging altijd naar "YTRECHT CS" :P
Volgens mij heeft 'ie een tijd vast op de 389 gereden... geregeld nog een ritje mee kunnen maken want die rit sloot precies mooi op m'n werktijden aan :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door marlies »

MdJ schreef:
marlies schreef:
Daniel schreef:Huh? Ten eerste heeft Arriva nooit 15m Den Oudstens gehad, ten tweede rijdt er geenenkele Den Oudsten meer in lijndienst bij een streekvervoerder in Nederland rond :wink:
Wel toch? Kan me Den Oudsten interliners herinneren in het noorden en die waren 15 meter.
Dat waren Berkhof's of Mercedes Integro. Alliances hadden ze wel in 12-meter uitvoering.

Er reden dan wel 15-meter Alliances op lijn 315 (Lelystad-Groningen), maar die waren van CXX :wink:
Oja, Connexxion en Arriva reden die lijn toen samen, dat was ik vergeten :)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door nvdw »

Boerenstraat, Culemborg. STREETVIEW

De Google-camerawagen kwam hier al in november 2009 en nu, bijna vijf jaar later, staat het hokje er nog steeds. Maar ook ten tijde van de opname kwam er al geen bus meer...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Srananbloke »

*Bump* vond deze bij een Arnhemse halte. Voor internet, GPS, spoor/busboekjes en apps was er....

Afbeelding

Bevond zich omgekeerd in het haltebordzuiltje.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Etienne »

Dit mag er ook wel zijn in Zierikzee.

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Somoht »

In Lelystad staan er ook nog steeds 2 Interliner zuilen bij halte Lelycentre ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door STF »

Hoewel ik er gisteren nog langs kwam gereden met de auto, heb ik er nog altijd geen foto van gemaakt, daarom even via Streetview:

https://www.google.nl/maps/place/Osweil ... 0814?hl=nl

Hoe lang geleden daar door die straat van het Luxemburgse dorpje Osweiler voor het laatst een bus reed weet eigenlijk niemand, ik heb het aan diverse buschauffeurs gevraagd, slechts eentje kon zich herinneren dat hij daar in zijn jonge jaren (deze zomer is hij met pensioen gegaan) met de bus reed en af en toe moest stoppen bij deze halte.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door STF »

Bij deze halte in het dorpje Givenich komt weliswaar elk halfuur een bus voorbij, echter uitsluitend in de andere richting en mag daar niet stoppen. Vooral in de zomer willen daar nog weleens toeristen op de bus staan wachten, welke dus nooit komt/stopt.
Omstreeks het jaar 2002 is deze halte buiten gebruik geraakt doordat de bussen elkaar een paar kilometer verderop vrijwel niet konden passeren wegens de zeer smalle weg, sindsdien komen de bussen altijd van zuid naar noord voorbij gereden, lus-route.

https://www.google.nl/maps/@49.7492146, ... !2e0?hl=nl

Aan de andere kant van dat dorp precies hetzelfde verhaal; de buslijn is al zo'n twaalf jaar daar weg maar de halte is er nog gewoon:

https://www.google.nl/maps/@49.7469486, ... !2e0?hl=nl
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Meltrain »

STF schreef:Bij deze halte in het dorpje Givenich komt weliswaar elk halfuur een bus voorbij, echter uitsluitend in de andere richting en mag daar niet stoppen. Vooral in de zomer willen daar nog weleens toeristen op de bus staan wachten, welke dus nooit komt/stopt.
Maar de bus in de ander richting stopt daar dus ook niet?
Heeft die dan wel een halte in de buurt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door STF »

Het dorp heeft drie haltes, waarvan er tegenwoordig maar eentje in gebruik is:

Groene pijl = rijrichting bus (voor zowel naar Echternach als naar Grevenmacher)
Blauwe halte = in gebruik
Rode haltes = buiten gebruik

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Meltrain »

Aha, duidelijk. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door STF »

Dit is ook wel een geval apart:

Deze halte bestaat eigenlijk niet meer (al heel erg lang het geval) maar elke buschauffeur stopt er gewoon keurig.
Er hangt hier doodleuk een haltevertrekstaat maar dan wel die met de naam en tijden van de volgende halte...

https://www.google.nl/maps/@49.7737679, ... !1e1?hl=nl
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door huibf »

Is er eigenlijk een lijnenkaart. Ik krijg 'm niet gevonden, alleen een van Luxemburg stad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Meltrain »

Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door SLToilet »

Bij mij in Tilburg Reeshof liggen verschillende ongebruikte betonnen stroken langs wegen in de wijk. Deze stammen volgens mij uit de periode dat de bussen nog nummers in de 40 hadden (zoals hier 47 en 48). Er liggen zulke haltes aan de Huibevendreef en de Dongewijkdreef (die laatste is volgens mij na de verlegging naar de nieuwere buurt Dalem-Zuid opgeheven, dat zal dan rond 2005 zijn geweest maar ik weet het niet precies).

Hier zie je zo'n spookhalte langs de Huibevendreef:
http://goo.gl/maps/T4N9P
Deze halte wordt volgens de nieuwe dienstregeling van 2015 weer in gebruik genomen als Dalenstraat, omdat de verderopgelegen halte Drimmelenstraat wordt opgeheven omdat er vanaf 14 december nog maar één buslijn door de wijk zal slingeren.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door ODRAIL »

Somoht schreef:In Lelystad staan er ook nog steeds 2 Interliner zuilen bij halte Lelycentre ;)
In het dorp Gieten (drenthe) op de Brink staan er ook nog 2 (In September nog gezien helaas geen foto gemaakt).
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door SLToilet »

Afbeelding

Overduidelijk verouderd lijnennetkaart op station Tilburg Reeshof aan de noordzijde, op het pleintje tussen de fietsenstalling en spoor 1. Geen idee wie hiervoor verantwoordelijk is. Aan de andere kant vraag ik me af waarom dat het bord hier staat, want de bussen stoppen onder de viaduct.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door huibe »

Is niet bedoeld als lijnennetkaart, maar als plattegrond met de lijnen erbij. Dus ik kan de locatie op een pleintje net buiten het perron goed begrijpen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door marvinkok »

Plaatje via het stadsarchief van Enschede.
Gemeente Enschede schreef: Station #NS Enschede in 1950. Voor het inchecken nog een kop koffie op het perron. #stadsarchief #throwbackthursday
Afbeelding
Het is duidelijk het nieuwe station (geopend in 1950) maar kan het de preciese plek nog niet helemaal bepalen, vooral door het gebouw op de achtergrond. Vermoed echter dat het nog een deel van het oude station SS is, gezien op de perronaanwijzer 1e perron staat.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door dennistd »

Het oude station lag volgens mij veel meer richting Saxion (andere kant Prinsessetunnel dus)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door marvinkok »

Het liep sowieso door over de tunnel. Andere optie is dat dit gebouw op de plek van het stadskantoor staat...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Ardan »

Fraai bordje, 'Amsterdam CS, exprestrein', met onderbordjes eraan gehangen 'alleen voor houders van plaatsbewijzen verder dan Almelo'. Dat betekent dat die trein in Hengelo en Almelo alleen stopte voor instappers?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Anne »

marvinkok schreef: Het is duidelijk het nieuwe station (geopend in 1950) maar kan het de preciese plek nog niet helemaal bepalen, vooral door het gebouw op de achtergrond. Vermoed echter dat het nog een deel van het oude station SS is, gezien op de perronaanwijzer 1e perron staat.
Op stationsweb staat een grote serie foto's van rond 1950 met het nieuwe station. Maar ook foto's van het station daarvoor. Mogelijk helpen die bij het bepalen van de plek.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door chemie »

avl schreef:
marvinkok schreef: Het is duidelijk het nieuwe station (geopend in 1950) maar kan het de preciese plek nog niet helemaal bepalen, vooral door het gebouw op de achtergrond. Vermoed echter dat het nog een deel van het oude station SS is, gezien op de perronaanwijzer 1e perron staat.
Op stationsweb staat een grote serie foto's van rond 1950 met het nieuwe station. Maar ook foto's van het station daarvoor. Mogelijk helpen die bij het bepalen van de plek.
Onder de reacties staat de trap naar het oude station. Recht voor saxion, aan de parkweg.

EDIT: Doorlezen levert op dat het station dan doorgelopen heeft tot het volkspark. Het station is verwoest geweest in de oorlog. Dus lees de reacties in die link naar stationsweb even door. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten