Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
1. er heeft wel een hele lange tijd hier een 15m den oudsten gereden. met Qliner opschriften...
2. Dit was een schoolbus van een school stukje verderop(gebruikt voor schoolzwemmen). Ik ken de volvos die nu Qliner doen.
Correctie: sorry heb me verkeken op de lengte, das een 12M
De 2194 heeft inderdaad een behoorlijke tijd in het DAV-gebied gereden, maar is er ook al wel heel wat jaartjes weg inmiddels hoor. Was wel 'n leuke altijd met de typfout die z'n hele leven als Qliner op de film gestaan heeft, die bus ging altijd naar "YTRECHT CS"
Volgens mij heeft 'ie een tijd vast op de 389 gereden... geregeld nog een ritje mee kunnen maken want die rit sloot precies mooi op m'n werktijden aan :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Huh? Ten eerste heeft Arriva nooit 15m Den Oudstens gehad, ten tweede rijdt er geenenkele Den Oudsten meer in lijndienst bij een streekvervoerder in Nederland rond
Wel toch? Kan me Den Oudsten interliners herinneren in het noorden en die waren 15 meter.
Dat waren Berkhof's of Mercedes Integro. Alliances hadden ze wel in 12-meter uitvoering.
Er reden dan wel 15-meter Alliances op lijn 315 (Lelystad-Groningen), maar die waren van CXX
Oja, Connexxion en Arriva reden die lijn toen samen, dat was ik vergeten :)
De Google-camerawagen kwam hier al in november 2009 en nu, bijna vijf jaar later, staat het hokje er nog steeds. Maar ook ten tijde van de opname kwam er al geen bus meer...
Hoe lang geleden daar door die straat van het Luxemburgse dorpje Osweiler voor het laatst een bus reed weet eigenlijk niemand, ik heb het aan diverse buschauffeurs gevraagd, slechts eentje kon zich herinneren dat hij daar in zijn jonge jaren (deze zomer is hij met pensioen gegaan) met de bus reed en af en toe moest stoppen bij deze halte.
Bij deze halte in het dorpje Givenich komt weliswaar elk halfuur een bus voorbij, echter uitsluitend in de andere richting en mag daar niet stoppen. Vooral in de zomer willen daar nog weleens toeristen op de bus staan wachten, welke dus nooit komt/stopt.
Omstreeks het jaar 2002 is deze halte buiten gebruik geraakt doordat de bussen elkaar een paar kilometer verderop vrijwel niet konden passeren wegens de zeer smalle weg, sindsdien komen de bussen altijd van zuid naar noord voorbij gereden, lus-route.
STF schreef:Bij deze halte in het dorpje Givenich komt weliswaar elk halfuur een bus voorbij, echter uitsluitend in de andere richting en mag daar niet stoppen. Vooral in de zomer willen daar nog weleens toeristen op de bus staan wachten, welke dus nooit komt/stopt.
Maar de bus in de ander richting stopt daar dus ook niet?
Heeft die dan wel een halte in de buurt?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Deze halte bestaat eigenlijk niet meer (al heel erg lang het geval) maar elke buschauffeur stopt er gewoon keurig.
Er hangt hier doodleuk een haltevertrekstaat maar dan wel die met de naam en tijden van de volgende halte...
Bij mij in Tilburg Reeshof liggen verschillende ongebruikte betonnen stroken langs wegen in de wijk. Deze stammen volgens mij uit de periode dat de bussen nog nummers in de 40 hadden (zoals hier 47 en 48). Er liggen zulke haltes aan de Huibevendreef en de Dongewijkdreef (die laatste is volgens mij na de verlegging naar de nieuwere buurt Dalem-Zuid opgeheven, dat zal dan rond 2005 zijn geweest maar ik weet het niet precies).
Hier zie je zo'n spookhalte langs de Huibevendreef: http://goo.gl/maps/T4N9P
Deze halte wordt volgens de nieuwe dienstregeling van 2015 weer in gebruik genomen als Dalenstraat, omdat de verderopgelegen halte Drimmelenstraat wordt opgeheven omdat er vanaf 14 december nog maar één buslijn door de wijk zal slingeren.
Overduidelijk verouderd lijnennetkaart op station Tilburg Reeshof aan de noordzijde, op het pleintje tussen de fietsenstalling en spoor 1. Geen idee wie hiervoor verantwoordelijk is. Aan de andere kant vraag ik me af waarom dat het bord hier staat, want de bussen stoppen onder de viaduct.
Is niet bedoeld als lijnennetkaart, maar als plattegrond met de lijnen erbij. Dus ik kan de locatie op een pleintje net buiten het perron goed begrijpen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gemeente Enschede schreef:
Station #NS Enschede in 1950. Voor het inchecken nog een kop koffie op het perron. #stadsarchief #throwbackthursday
Het is duidelijk het nieuwe station (geopend in 1950) maar kan het de preciese plek nog niet helemaal bepalen, vooral door het gebouw op de achtergrond. Vermoed echter dat het nog een deel van het oude station SS is, gezien op de perronaanwijzer 1e perron staat.
Fraai bordje, 'Amsterdam CS, exprestrein', met onderbordjes eraan gehangen 'alleen voor houders van plaatsbewijzen verder dan Almelo'. Dat betekent dat die trein in Hengelo en Almelo alleen stopte voor instappers?
marvinkok schreef:
Het is duidelijk het nieuwe station (geopend in 1950) maar kan het de preciese plek nog niet helemaal bepalen, vooral door het gebouw op de achtergrond. Vermoed echter dat het nog een deel van het oude station SS is, gezien op de perronaanwijzer 1e perron staat.
Op stationsweb staat een grote serie foto's van rond 1950 met het nieuwe station. Maar ook foto's van het station daarvoor. Mogelijk helpen die bij het bepalen van de plek.
marvinkok schreef:
Het is duidelijk het nieuwe station (geopend in 1950) maar kan het de preciese plek nog niet helemaal bepalen, vooral door het gebouw op de achtergrond. Vermoed echter dat het nog een deel van het oude station SS is, gezien op de perronaanwijzer 1e perron staat.
Op stationsweb staat een grote serie foto's van rond 1950 met het nieuwe station. Maar ook foto's van het station daarvoor. Mogelijk helpen die bij het bepalen van de plek.
Onder de reacties staat de trap naar het oude station. Recht voor saxion, aan de parkweg.
EDIT: Doorlezen levert op dat het station dan doorgelopen heeft tot het volkspark. Het station is verwoest geweest in de oorlog. Dus lees de reacties in die link naar stationsweb even door. :)