Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
n-evo

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Daniel schreef:Opvallend dat ze aangepaste touringcars gaan inzetten. Was die dubbeldeks-Citea exclusief voor het BVG?
Kan me niet voorstellen dat VDL "nee" zegt tegen andere partijen waaraan ze zo'n dubbeldeks Citea kunnen slijten. Op de huidige lijn 346 rijden al wagens rond die meer overeenkomsten vertonen met touringcars dan OV-bussen dus wat dat betreft veranderd er weinig. :P
DingeZ

Bericht door DingeZ »

Bij OV-Magazine is volgens mij iemand aan het fotoshoppen geslagen, boven dit eerder geciteerde artikel staat nu deze foto:
Afbeelding

En om een nieuwe 'tunnelgate' te voorkomen heb ik gelijk geprobeerd een duidelijke foto te maken van het 'tunneltje' onder het VUmc door. Het is echter moeilijk te zeggen hoe hoog het exact is, aangezien het hoogste wat er nu onderdoor gaat de 12G-trams zijn en daar zit nog steeds minimaal 30cm tussen.
AfbeeldingDoorgang onder VUmc by D!ngeZ, on Flickr
Vinny

Bericht door Vinny »

Kappen met die onzin en gewone bussen laten rijden in een iets hogere frequentie. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Remco1989

Bericht door Remco1989 »

Ach het is weer eens wat anders om mee te rijden
trolly

Bericht door trolly »

Vinny schreef:Kappen met die onzin en gewone bussen laten rijden in een iets hogere frequentie. :Y
Gut, dat dacht ik nou ook. Da's bovendien ook fijn voor de reiziger.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Globetrotter

Bericht door Globetrotter »

Als ik op de laatste pagina van het document kijk, komen er dus ook Capacity's op de lijnen 300 en 310. We krijgen dus gelede Citea's (want dat is op dit moment het enige materieel dat elektrisch geleed geleverd kan worden, toch?), dubbeldekker Futura's en Capacity's. *O*
fred1954

Bericht door fred1954 »

Ezra schreef:Als ik op de laatste pagina van het document kijk, komen er dus ook Capacity's op de lijnen 300 en 310. We krijgen dus gelede Citea's (want dat is op dit moment het enige materieel dat elektrisch geleed geleverd kan worden, toch?), dubbeldekker Futura's en Capacity's. *O*
En ik neem aan ook nog standaard materieel voor de lijnen die niet geleed gaan rijden? Elektrisch of anderzins...
Mr-W

Bericht door Mr-W »

fred1954 schreef:
Ezra schreef:Als ik op de laatste pagina van het document kijk, komen er dus ook Capacity's op de lijnen 300 en 310. We krijgen dus gelede Citea's (want dat is op dit moment het enige materieel dat elektrisch geleed geleverd kan worden, toch?), dubbeldekker Futura's en Capacity's. *O*
En ik neem aan ook nog standaard materieel voor de lijnen die niet geleed gaan rijden? Elektrisch of anderzins...
tuurlijk, alleen dat is niet interessant om te vermelden :wink:
De VDL Futura heeft maar weinig plaatsen voor een 3 asser. Als Flixbus zijn dit de minst fijne voertuigen. (Enkeldeks van Staf Cars) en hopelijk hebben ze net zoals de Scania/Van Hool Astromega en de Setra s 432 DT een low entry instap.
De capacitys zijn wel nodig met de groei op de 300/310.
fred1954

Bericht door fred1954 »

De 310 gaat in december vanaf Schiphol ri. Amsterdam de route van de 197 rijden, heb ik begrepen, dus de grotere capaciteit is inderdaad wel nodig.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Ben benieuwd hoe het in Amsterdam centrum en Haarlem gaat. Want het is daar niet echt berekend op zulke grote bussen.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
fred1954

Bericht door fred1954 »

dylanwild94 schreef:Ben benieuwd hoe het in Amsterdam centrum en Haarlem gaat. Want het is daar niet echt berekend op zulke grote bussen.
Inderdaad, dat is ook nog zo een ding met die Capacity's......
Remco1989

Bericht door Remco1989 »

Met capacity kan in amsterdam centrum en haarlem dat is getest. alleen 300 moet op haarlem op ander perron.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef:Kappen met die onzin en gewone bussen laten rijden in een iets hogere frequentie. :Y
Jij bent toch degene die altijd zegt dat de loonkosten het grootste gedeelte van de totale kosten zijn en dat de loonkosten steeds meer worden?
Ik vind dit juist een creatieve oplossing om met evenveel personeel meer reizigers te vervoeren.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Zonnig

Bericht door Zonnig »

Leuk die dubbeldekkers op lijndiensten maar is er wel gedacht aan der lange mensen.
In de meeste dubbeldekkers kan je geeneens fatsoenlijk staan als je lang bent.

En .... de NS besteld geen dubbeldekkers meer ....

Kunnen we hier geen dubbelgelede bussen inzetten.
De afstand is beperkt.
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

een dubbelgelede bus en Mercedes Capacity hebben ongeveer evenveel capaciteit, alleen is de Capacity goedkoper te onderhouden.
n-evo

Bericht door n-evo »

Meltrain schreef:Jij bent toch degene die altijd zegt dat de loonkosten het grootste gedeelte van de totale kosten zijn en dat de loonkosten steeds meer worden?
Ik vind dit juist een creatieve oplossing om met evenveel personeel meer reizigers te vervoeren.
Mee eens. :pos: Al vraag ik me wel af waarom een dubbeldekker de voorkeur geniet boven reguliere gelede bussen die nu ook al sporadisch rijden op lijn 346.

Het is in ieder geval een verademing om te zien dat in ieder geval één vervoerder die Amsterdam aandoet het licht heeft gezien en gaat investeren in langer/ruimer materieel. Misschien weet Connexxion GVB nog eens te inspireren hetzelfde te doen met hun trams en bussen. :roll:
OmniLezer

Bericht door OmniLezer »

CamilleKreemers schreef:een dubbelgelede bus en Mercedes Capacity hebben ongeveer evenveel capaciteit, alleen is de Capacity goedkoper te onderhouden.
Alleen moet je die Capacity L wel inrichten als streekbus, want met 45 zitplaatsen kom je nog nergens.
En ik weet niet of 63 zitplaatsen als max ook goed genoeg is.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
n-evo

Bericht door n-evo »

Je kan als vervoerder zijnde zo'n bus grotendeels laten inrichten zoals je wil. Een demobus is puur wat de fabrikant voor ogen heeft als concept, dat hoef je als koper niet per se over te nemen.
Vinny

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef:
Jij bent toch degene die altijd zegt dat de loonkosten het grootste gedeelte van de totale kosten zijn en dat de loonkosten steeds meer worden?
Je bespaart vrijwel niets en je creeert een logistieke puinhoop.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wievank

Bericht door Wievank »

Wijzigingen lijnvoering R-net (op basis van huidige/vroegere lijnnummers):
- 300/356 omgeruild in A'veen, dus 300 weer via Oranjebaan i.p.v. Ouderkerkerlaan.
- 310 naar Elandsgracht
- 340 vanuit Uithoorn door naar Mijdrecht, voorlopig nog via Hortensiaplein
- 346 ongewijzigd qua lijnvoering
- 168 via Schiphol P30 naar Amsterdam Zuid
- 170/172 voorlopig nog naar Amsterdam CS
- nieuwe lijn vanaf Schiphol Plaza naar Uithoorn, niet via Hortensiaplein

Het meestal was al ongeveer bekend, maar nu vollediger en bevestigd.
fred1954

Bericht door fred1954 »

Wievank schreef:Wijzigingen lijnvoering R-net (op basis van huidige/vroegere lijnnummers):
- 300/356 omgeruild in A'veen, dus 300 weer via Oranjebaan i.p.v. Ouderkerkerlaan.
- 310 naar Elandsgracht
- 340 vanuit Uithoorn door naar Mijdrecht, voorlopig nog via Hortensiaplein
- 346 ongewijzigd qua lijnvoering
- 168 via Schiphol P30 naar Amsterdam Zuid
- 170/172 voorlopig nog naar Amsterdam CS
- nieuwe lijn vanaf Schiphol Plaza naar Uithoorn, niet via Hortensiaplein

Het meestal was al ongeveer bekend, maar nu vollediger en bevestigd.
Dank hiervoor, ik ga er van uit dat 170/172 wel R net lijnnummers krijgen?
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 03 mar 2017, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vinny

Bericht door Vinny »

Ze zullen er mee wachten tot ze EINDELIJK eens dat nieuwe busstation in Aalsmeer af hebben denk ik...
fred1954

Bericht door fred1954 »

Vinny schreef:Ze zullen er mee wachten tot ze EINDELIJK eens dat nieuwe busstation in Aalsmeer af hebben denk ik...
Kan ik me niet voorstellen Vinny, de in gebruikname van busstation wordt pas voorzien voor 2020. Pagina 7 2e alinea te lezen in dit document:
https://vervoerregio.nl/document/578066 ... ec8f8ce890

Overigens interessant leesvoer, voor degenen die dit document niet kennen. :Y
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik ga er niet van uit dat 170 en 172 R-NET nummers krijgen. Als die lijnen iets niet zijn, dan is het wel R-NET waardig...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wievank

Bericht door Wievank »

Lijnnummers weet ik niet. Ik heb slechts een onscherpe foto van een presentatie van CXX.
Plaats reactie