Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:Opvallend dat ze aangepaste touringcars gaan inzetten. Was die dubbeldeks-Citea exclusief voor het BVG?
Kan me niet voorstellen dat VDL "nee" zegt tegen andere partijen waaraan ze zo'n dubbeldeks Citea kunnen slijten. Op de huidige lijn 346 rijden al wagens rond die meer overeenkomsten vertonen met touringcars dan OV-bussen dus wat dat betreft veranderd er weinig.
Bij OV-Magazine is volgens mij iemand aan het fotoshoppen geslagen, boven dit eerder geciteerde artikel staat nu deze foto:
En om een nieuwe 'tunnelgate' te voorkomen heb ik gelijk geprobeerd een duidelijke foto te maken van het 'tunneltje' onder het VUmc door. Het is echter moeilijk te zeggen hoe hoog het exact is, aangezien het hoogste wat er nu onderdoor gaat de 12G-trams zijn en daar zit nog steeds minimaal 30cm tussen. Doorgang onder VUmc by D!ngeZ, on Flickr
Als ik op de laatste pagina van het document kijk, komen er dus ook Capacity's op de lijnen 300 en 310. We krijgen dus gelede Citea's (want dat is op dit moment het enige materieel dat elektrisch geleed geleverd kan worden, toch?), dubbeldekker Futura's en Capacity's. *O*
Ezra schreef:Als ik op de laatste pagina van het document kijk, komen er dus ook Capacity's op de lijnen 300 en 310. We krijgen dus gelede Citea's (want dat is op dit moment het enige materieel dat elektrisch geleed geleverd kan worden, toch?), dubbeldekker Futura's en Capacity's. *O*
En ik neem aan ook nog standaard materieel voor de lijnen die niet geleed gaan rijden? Elektrisch of anderzins...
Ezra schreef:Als ik op de laatste pagina van het document kijk, komen er dus ook Capacity's op de lijnen 300 en 310. We krijgen dus gelede Citea's (want dat is op dit moment het enige materieel dat elektrisch geleed geleverd kan worden, toch?), dubbeldekker Futura's en Capacity's. *O*
En ik neem aan ook nog standaard materieel voor de lijnen die niet geleed gaan rijden? Elektrisch of anderzins...
tuurlijk, alleen dat is niet interessant om te vermelden
De VDL Futura heeft maar weinig plaatsen voor een 3 asser. Als Flixbus zijn dit de minst fijne voertuigen. (Enkeldeks van Staf Cars) en hopelijk hebben ze net zoals de Scania/Van Hool Astromega en de Setra s 432 DT een low entry instap.
De capacitys zijn wel nodig met de groei op de 300/310.
Vinny schreef:Kappen met die onzin en gewone bussen laten rijden in een iets hogere frequentie. :Y
Jij bent toch degene die altijd zegt dat de loonkosten het grootste gedeelte van de totale kosten zijn en dat de loonkosten steeds meer worden?
Ik vind dit juist een creatieve oplossing om met evenveel personeel meer reizigers te vervoeren.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Leuk die dubbeldekkers op lijndiensten maar is er wel gedacht aan der lange mensen.
In de meeste dubbeldekkers kan je geeneens fatsoenlijk staan als je lang bent.
En .... de NS besteld geen dubbeldekkers meer ....
Kunnen we hier geen dubbelgelede bussen inzetten.
De afstand is beperkt.
Meltrain schreef:Jij bent toch degene die altijd zegt dat de loonkosten het grootste gedeelte van de totale kosten zijn en dat de loonkosten steeds meer worden?
Ik vind dit juist een creatieve oplossing om met evenveel personeel meer reizigers te vervoeren.
Mee eens. :pos: Al vraag ik me wel af waarom een dubbeldekker de voorkeur geniet boven reguliere gelede bussen die nu ook al sporadisch rijden op lijn 346.
Het is in ieder geval een verademing om te zien dat in ieder geval één vervoerder die Amsterdam aandoet het licht heeft gezien en gaat investeren in langer/ruimer materieel. Misschien weet Connexxion GVB nog eens te inspireren hetzelfde te doen met hun trams en bussen.
CamilleKreemers schreef:een dubbelgelede bus en Mercedes Capacity hebben ongeveer evenveel capaciteit, alleen is de Capacity goedkoper te onderhouden.
Alleen moet je die Capacity L wel inrichten als streekbus, want met 45 zitplaatsen kom je nog nergens.
En ik weet niet of 63 zitplaatsen als max ook goed genoeg is.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Je kan als vervoerder zijnde zo'n bus grotendeels laten inrichten zoals je wil. Een demobus is puur wat de fabrikant voor ogen heeft als concept, dat hoef je als koper niet per se over te nemen.
Vinny schreef:Kappen met die onzin en gewone bussen laten rijden in een iets hogere frequentie. :Y
Jij bent toch degene die altijd zegt dat de loonkosten het grootste gedeelte van de totale kosten zijn en dat de loonkosten steeds meer worden?
Ik vind dit juist een creatieve oplossing om met evenveel personeel meer reizigers te vervoeren.
Je bespaart vrijwel niets en je creeert een logistieke puinhoop.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wijzigingen lijnvoering R-net (op basis van huidige/vroegere lijnnummers):
- 300/356 omgeruild in A'veen, dus 300 weer via Oranjebaan i.p.v. Ouderkerkerlaan.
- 310 naar Elandsgracht
- 340 vanuit Uithoorn door naar Mijdrecht, voorlopig nog via Hortensiaplein
- 346 ongewijzigd qua lijnvoering
- 168 via Schiphol P30 naar Amsterdam Zuid
- 170/172 voorlopig nog naar Amsterdam CS
- nieuwe lijn vanaf Schiphol Plaza naar Uithoorn, niet via Hortensiaplein
Het meestal was al ongeveer bekend, maar nu vollediger en bevestigd.
Wievank schreef:Wijzigingen lijnvoering R-net (op basis van huidige/vroegere lijnnummers):
- 300/356 omgeruild in A'veen, dus 300 weer via Oranjebaan i.p.v. Ouderkerkerlaan.
- 310 naar Elandsgracht
- 340 vanuit Uithoorn door naar Mijdrecht, voorlopig nog via Hortensiaplein
- 346 ongewijzigd qua lijnvoering
- 168 via Schiphol P30 naar Amsterdam Zuid
- 170/172 voorlopig nog naar Amsterdam CS
- nieuwe lijn vanaf Schiphol Plaza naar Uithoorn, niet via Hortensiaplein
Het meestal was al ongeveer bekend, maar nu vollediger en bevestigd.
Dank hiervoor, ik ga er van uit dat 170/172 wel R net lijnnummers krijgen?
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 03 mar 2017, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.