Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Net als je denkt dat het niet bizarder kan... Ik had vanmiddag de 80 van 15.42 uur en toen ik n.a.v. een opmerking van een passagier onderweg nog eens in de app keek bleek dus dat de vorige rit richting Amersfoort die van 12.42 uur geweest was. Een gat van drie uur dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVSpotterReko

Bericht door OVSpotterReko »

De afgelopen dagen vonden er twee opvallende ritten plaats. Zo reed buslijn 85 (Utrecht – Leerdam) op woensdag onverwachts over de A27, doordat de chauffeur een fout maakte in de route. Opmerkelijk was dat de bus via afslag Hagestein en binnendoor door Vianen reed, om vervolgens bij Vianen Lekbrug Oost dezelfde keerlus te nemen als Arriva-lijn 146 in Nieuwegein Zuid. Uiteindelijk kwam de bus uit bij Lekbrug West. Wat minder handig was, is dat de chauffeur geen toelichting gaf, wat bij meerdere reizigers tot verwarring leidde.

https://imgur.com/a/Do6mbX3

Ook vandaag vond er een opmerkelijke situatie plaats. Vanwege werkzaamheden (vermoedelijk als gevolg van een eerder ongeluk) is de volledige A2 tussen Oudenrijn en knooppunt Everdingen momenteel afgesloten. Zonder vooraf 9292 of OVinfo te raadplegen, heb ik de buslijn 85 genomen. Gelukkig werd er in de bus aangegeven dat deze niet naar Vianen zou rijden, met als advies om in plaats daarvan lijn 74 of 65 te nemen. Als alternatief wordt nu halte Clarissenhof aangedaan, die normaal gesproken alleen door nachtlijn 474 wordt bediend. De route verliep wederom via de A27, dit keer via de Stuartweg.

https://imgur.com/a/9pk8xYn
OVSpotterReko

VDL Citea's bij U-OV?!?!?

Bericht door OVSpotterReko »

Tijdens mijn rit met lijn 74 viel iets opmerkelijks op: op het terrein van de voormalige staalfabriek, waar Pouw Vervoer zijn bussen stalt, stonden meerdere witte VDL Citea-bussen (zie foto 1). Daarnaast was er ook een VDL Citea te zien in de U-OV-huisstijl (zie foto 2). Helaas was het niet mogelijk om kentekens te noteren, omdat ik snel verder moest. Bij de witte bussen leken witte kentekenplaten zichtbaar te zijn.

Is er iemand die weet waar deze bussen vandaan komen en wat de bedoeling ermee is? De nieuwsgierigheid is in ieder geval gewekt. Wellicht is er in de komende dagen nog gelegenheid om er nog eens langs te gaan voor een nadere blik.

Afbeelding Afbeelding
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Die momen uit Berlijn en gaan de laatste Citaro's die nog voor Pouw rijden aflossen, zodat die weer voor Qbuzz kunnnen gaan rijden en zij een minder groot materieeltekort hebben.
Kopri
Donateur

Bericht door Kopri »

Daniel schreef: do 12 jun 2025, 22:46
Durashift schreef: do 12 jun 2025, 22:18 Ja, dat wordt er ook niet beter op als de haltes aan de zuidzijde van het spoor komen te liggen. (of blijft de 80 dan wel aan de noordkant?).
80 (en 5 en 83) blijven wel aan de noordkant ja. 'tis echt iets van de laatste maanden dat het daar zo'n puinzooi is.
Het speelt al de afgelopen 9 maanden kan ik gerust zeggen. Lijn 50 is mijn vaste route en het is niet normaal hoe compleet vast ik heb gezeten daar tijdens de spits. Het is niet om aan te kijken. Bus loopt steeds vast in de tunnel omdat er auto's steeds in de tegengestelde richting komen. Dan is het weer elkaar raar aankijken totdat iemand het oplost. Ben heel benieuwd hoe de bushalte aan de zuidkant gaat zijn in de praktijk. Heel station De Klomp mag van mij wel een metamorfose gebruiken.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
dennistd

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: do 12 jun 2025, 21:59 Dat verkeerslicht bij De Klomp is in de spitspiek nog bizarder dan ik al eerder had meegemaakt zeg... van Veenendaal-De Klomp naar Schalm/De Hof (4 minuten volgens dienstregeling) deed ik vanmiddag 20 minuten over :shock: Om het even in verhouding te zien: vanaf die halte in Renswoude was ik later op de avond in een half uurtje in Amersfoort ;)
Waarom wordt die oude tunnel niet gewoon afgesloten voor overig verkeer? Dat kan immers makkelijk via de nieuwe tunnel bij Voorpoort.
Philip

Bericht door Philip »

Omdat de tunnel onder de A12 door al afgesloten is, denk ik.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Nouja, via de Ravelijn ben je zo bij de Voorpoort vanaf de Rondweg De Klomp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie