Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat zal misschien een leuke zijn om lijn 178 te verlengen vanaf de halte Poorwachter naar Westwijkplein. Het deel Startbaan via de Grorte Beer kan dan in twee richtingen worden ingesteld om vervolgens na de halte Poortwachter via de Bovenkerkerweg en de Beneluxbaan naar de halte Sacharovlaan te rijden. Daar ontstaat dan de benodigde overstap naar en van de tram en lijn 357 en kunnen de Assering en het Westwijkplein functioneren als keerlus. Het is wenselijk om lijn 178 via Uithoorn Legmeer te laten rijden maar daar is vanwege concurrentie, de VRA geen voorstander van. Echter, in het oostelijke deel van de wijk Legmeer is geen OV meer. Bovendien rijdt lijn 174 ook een route tussen Amstelveen en Uithoorn v.v dus waarom de VRA het probleem er in ziet?
-
- Berichten: 480
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Je kan zelfs denken aan een doorkoppeling 199 - 178. De Gemeente Amstelveen wilde heel graag de 199 terug op de oude route tussen Westwijk, Groenelaan en het Bussation, maar er zit nooit iemand in. Alleen in de spits is een kwartiersdienst prettig op de Groenelaan, maar dat kun je beter bereiken met een frequentieverhoging van de 174 (alhoewel de VRA op dit moment een maximum van 2 per uur heeft ingesteld). Je kan de 274 dan opheffen (gaat immers ook van niets naar nergens). Door de 178 en 199 aan elkaar te knopen, heb je ineens een interessante verbinding. Nadeel is dat je de hele route met die giga bussen van Schipholnet moet rijden. Voordeel is wellicht dat je op Zuid iets efficients kan maken door een kering op de 198, maar dat moet Hastus maar vertellen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dan zou er een onderliggende lijn gekoppeld zijn aan een lijn van het Schipholnet. Je kan dan eerder weer gaan denken aan lijn 199 verlengen vanaf het Busstation naar Station Zuid via Amsterdamseweg en Amstelveenseweg. Lijn 174 zou dan bijvoorbeeld in aangepaste vorm qua route door Amstelveen worden gehanteerd.
- OV-Ambtenaar
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
- Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In het Haarlems Dagblad is zojuist een artikel verschenen over de aanstaande lijn 343:
https://www.haarlemsdagblad.nl/regio/ha ... 11926.html

https://www.haarlemsdagblad.nl/regio/ha ... 11926.html

We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De 341/343 zijn het voorbeeld van hoe je R-Net eigenlijk verkwanseld. Het zijn meer veredelde stadsbussen waarvan de 341 eigenlijk een onderdeel zou moeten zijn van Schipholnet en de 343 gewoon een reguliere stadsbus.
- OV-Ambtenaar
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
- Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Lijn 341 rijdt te frequent voor een stadslijn en komt buiten Hoofddorp, dus dan zou het een streeklijn moeten worden met een streeknummer (141). Schipholnet zou misschien logisch zijn, maar ik zie het standaard Schipholnet-materieel niet door de Henri Didonweg en Baron de Coubertinlaan rijden in Hoofddorp. Wellicht als de woningbouw tussen Cruquius en Zwaanshoek ooit op gang komt, dan kan ik mij zomaar voorstellen dat de lijn vanuit Spaarne Gasthuis doorgetrokken wordt die kant op.
Lijn 343 is inderdaad (nu) niet R-netwaardig, maar daarom zou hij eigenlijk ook onder de nummer 243 rijden. Connexxion heeft er zelf voor gekozen om 343 vanaf de start te hanteren. Uiteindelijk moet de 343 wel 8x per uur naar Lisse toe rijden, zodra de infrastructuur daarvoor klaar is en het exacte tracé uitgedokterd en uit-geparticipeerd is.
Lijn 343 is inderdaad (nu) niet R-netwaardig, maar daarom zou hij eigenlijk ook onder de nummer 243 rijden. Connexxion heeft er zelf voor gekozen om 343 vanaf de start te hanteren. Uiteindelijk moet de 343 wel 8x per uur naar Lisse toe rijden, zodra de infrastructuur daarvoor klaar is en het exacte tracé uitgedokterd en uit-geparticipeerd is.
We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het PvE schreef toch voor dat minimaal xx% van de woningen een R-net-halte in de buurt moest hebben? Dan heb je niet veel andere keuzes dan de 341 als R-net te laten rijden...
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 14 feb 2024, 19:29
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Terug naar de dagen van lijn 194 dus. Kan het zelf nog amper herinneren.OV-Ambtenaar schreef: ↑di 17 dec 2024, 13:51 Lijn 341 rijdt te frequent voor een stadslijn en komt buiten Hoofddorp, dus dan zou het een streeklijn moeten worden met een streeknummer (141). Schipholnet zou misschien logisch zijn, maar ik zie het standaard Schipholnet-materieel niet door de Henri Didonweg en Baron de Coubertinlaan rijden in Hoofddorp.

"Tuduu tuduu" van CBTC is mijn favoriete nummer.
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Voor gewone mensen bestaat dat probleem niet.
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Te vaak voor een stadsbus? Dat klinkt net zo logisch als een frequentie halveren voor een stabielere dienstregelingOV-Ambtenaar schreef: ↑di 17 dec 2024, 13:51 Lijn 341 rijdt te frequent voor een stadslijn en komt buiten Hoofddorp, dus dan zou het een streeklijn moeten worden met een streeknummer (141). Schipholnet zou misschien logisch zijn, maar ik zie het standaard Schipholnet-materieel niet door de Henri Didonweg en Baron de Coubertinlaan rijden in Hoofddorp. Wellicht als de woningbouw tussen Cruquius en Zwaanshoek ooit op gang komt, dan kan ik mij zomaar voorstellen dat de lijn vanuit Spaarne Gasthuis doorgetrokken wordt die kant op.
Lijn 343 is inderdaad (nu) niet R-netwaardig, maar daarom zou hij eigenlijk ook onder de nummer 243 rijden. Connexxion heeft er zelf voor gekozen om 343 vanaf de start te hanteren. Uiteindelijk moet de 343 wel 8x per uur naar Lisse toe rijden, zodra de infrastructuur daarvoor klaar is en het exacte tracé uitgedokterd en uit-geparticipeerd is.
Oftewel de grootst mogelijke kulreden.
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Sinds afgelopen zondag (misschien daarvoor al) zag ik bij de toekomstige halte UNETI campus al een haltebord hangen. Je zou dus denken dat die halte nu al bediend kan worden. Ik heb echter geen haltevoorzieningen gezien.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Volgens https://drgl.nl/stop/NL:S:56430300 stopt buslijn 164 daar.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Weet ik, maar volgens Connexxion gaat deze lijn pas vanaf 4 mei 2025 daar stoppen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10194
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik betwijfel het: de halte staat al in de huidige dienstregeling en ik zie nergens een (omleidings)melding dat de halte voorlopig vervalt...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Donateur
- Berichten: 8489
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Volgens de geruchtenmolen zullen de EBS 1030 t/m 1039 in deze concessie op gaan duiken, zodat de 97xx weer terug kunnen naar het Schipholnet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- OV-Ambtenaar
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
- Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Van wat ik begreep is de gemeente nog altijd druk bezig met het uitwerken van de halte, waardoor ze hadden gevraagd om de halte niet op 15 december, maar pas bij de volgende wijzigingen van 4 mei in te laten gaan.
Voor de reizigers van/naar Businesspark Nieuw-Vennep Zuid natuurlijk alleen maar mooi als er nu toch al gebruik van gemaakt kan worden natuurlijk

We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 14 feb 2024, 19:29
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Rituitval 341 is niet normaal de laatste tijd. Ook van de nieuwe 343 rijden de extra spitsritten niet. Is er nog steeds sprake van een (ernstige) personeelstekort? Lijkt alsof we terug in mei 2023 zitten.
"Tuduu tuduu" van CBTC is mijn favoriete nummer.
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Personeel genoeg, maar geen bussen.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Door defecten bij de Ebusco's?
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25
-
- Berichten: 480
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het valt mij op hoe erbarmelijk slecht de verstoringsinformatie van Connexxion is. Volgend weekend ligt in Amstelveen zo'n beetje de belangrijkste Noord-Zuid-verbinding er uit. De 171, 174. 178 en 357 moeten omrijden, maar op de site van Connexxion is niets te vinden. In 9292 kun je gewoon een reis plannen vanaf bijvoorbeeld halte Hueseplein (midden in het gestremde gebied). Daar staat dan de melding 'halte vervallen, vervangende halte busstation', maar daar kun je zelfs te voet niet komen door die afsluiting. Je zal ongeveer 2 km moeten omlopen.
Of nog leuker: in de 300 wordt al twee weken aangekondigd dat er in januari een omleiding is. Meer info op de website. En dan zegt de website helemaal niets.
Of nog leuker: in de 300 wordt al twee weken aangekondigd dat er in januari een omleiding is. Meer info op de website. En dan zegt de website helemaal niets.
- Frank93
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Als je op deze pagina zoekt op de betreffende lijnen staat de omleiding gewoon vermeld. Voor voetgangers zet de gemeente een pendelbusje in tussen de Burgemeester Rijnderslaan en het Stadshart, dus omlopen is niet nodig.
-
- Berichten: 480
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat is dan letterlijk sinds vanmiddag. Wat ik wel laat vind voor zo'n grote omleiding. En dat je op 9292 gewoon nog reizen kunt plannen met de normale reistijd vanaf vervallen haltes is ook gewoon slecht. Toon dan de looproute naar de vervangende halte inclusief looptijd. Dat is een eerlijk advies. Je zal maar slecht ter been zijn en op basis van 9292 naar de normale halte gaan.
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Citea 9776 rijdt vandaag op lijn 169.
Zo te zien is er waarschijnlijk een tekort aan Iveco's nu die ook voor lijn 341 en 343 gebruikt worden.
Zo te zien is er waarschijnlijk een tekort aan Iveco's nu die ook voor lijn 341 en 343 gebruikt worden.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
En rond Uithoorn rijdt lijn 274 deze week met de aloude citaro 9255
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 93 gasten