Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Talbot
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Talbot »

— verplaatst naar ander topic —
Laatst gewijzigd door Talbot op wo 22 jan 2025, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
IIVQ
Berichten: 1894
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door IIVQ »

Voor Utrecht Binnen? Niet meer relevant.
Laatst gewijzigd door IIVQ op wo 22 jan 2025, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Talbot
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Talbot »

Oh, excuus, ik haalde de twee consessies even door elkaar. Zal het naar de juiste topic verplaatsen 😁
UtrechtOV
Berichten: 205
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door UtrechtOV »

Transdev zoekt chauffeurs op Lage Weide. https://www.werkenbijtransdev.nl/vacatu ... -weide/924
Komt daar een nieuwe stalling? Overigens ook nieuwe mensen gezocht in Vianen. Komt dan ook wat nieuws lijkt het
RW2104
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door RW2104 »

De huur van de Morsebaan wordt eind dit jaar niet verlengd, eigenaar heeft loods zelf nodig en ook laadinfrastructuur zou hem niet gaan worden op die locatie. Dus die stalling verdwijnt en Vianen en Lage Weide komen er inderdaad bij, er zal veel geshuffled worden met de lijnen straks, stad en streek doorelkaar. Ben zelf heel benieuwd waar ik terecht kom straks, wil eerst weten welke lijnen gereden wordt vanuit de nieuwe stallingen als ik de keuze krijg.
Niwa ter Els
Berichten: 102
Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Niwa ter Els »

UtrechtOV schreef: wo 29 jan 2025, 08:06 Transdev zoekt chauffeurs op Lage Weide. https://www.werkenbijtransdev.nl/vacatu ... -weide/924
Komt daar een nieuwe stalling? Overigens ook nieuwe mensen gezocht in Vianen. Komt dan ook wat nieuws lijkt het
Vzv ik weet is dat op het terrein van Pouw. Hun terrein aan de Placotiweg wordt geschikt gemaakt voor electrische bussen.
Chauffeur Syntus Utrecht.
wouter15
Berichten: 1167
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door wouter15 »

Via deze link is de Statenbrief Uitgangspunten Vervoerplannen 2026 te vinden.
Durashift
Berichten: 6067
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Durashift »

Niwa ter Els schreef: ma 03 feb 2025, 22:09
UtrechtOV schreef: wo 29 jan 2025, 08:06 Transdev zoekt chauffeurs op Lage Weide. https://www.werkenbijtransdev.nl/vacatu ... -weide/924
Komt daar een nieuwe stalling? Overigens ook nieuwe mensen gezocht in Vianen. Komt dan ook wat nieuws lijkt het
Vzv ik weet is dat op het terrein van Pouw. Hun terrein aan de Placotiweg wordt geschikt gemaakt voor electrische bussen.
Dan doel je op Vianen (ik d8 ik eerst dat Pauw nu ook op Lage Weide een stalling heeft maar dat is (nog) niet zo).
Is volgens mij niet heel ruim daar, voor extra bussen?

Scholman is nogal fan van waterstof volgens mij.
Niwa ter Els
Berichten: 102
Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Niwa ter Els »

Ik was idd niet duidelijk. Placotiweg Vianen is Pouw. Mijn informatie is dat de touringcars naar hun terrein aan de Hagenweg gaan. Dat kan met het verdwijnen van de U-ov midi's en de bussen van Keolis. Dan heb je meteen de dubbele ruimte voor OV. En er wordt ook nog flink verherbouwd.
Chauffeur Syntus Utrecht.
Sebastiaan0125
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 16:07

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Sebastiaan0125 »

Durashift schreef: vr 07 feb 2025, 22:53 Scholman is nogal fan van waterstof volgens mij.
Ja, klopt. Dat zie je wel aan de tankinstallatie en ook een deel van hun wagenpark. Maar de stalling op hun terrein zal dus zo goed als zeker verdwijnen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22804
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Meltrain »

Durashift schreef: vr 07 feb 2025, 22:53 Scholman is nogal fan van waterstof volgens mij.
Wie of wat bedoel je hiermee?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Durashift
Berichten: 6067
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Durashift »

^^ Het bedrijf waarvan Qbuzz de (midden)loods huurt tot eind dit jaar.

@ Niwa: okay, Pauw heeft dus twee stallingen in Vianen. Wist ik dan weer niet. ;)
RW2104
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door RW2104 »

Kleine update;
Het CBb heeft inmiddels een zittingsdatum gepland voor de beroepszaak op 16 september 2025. Wanneer het CBb daarna tot een uitspraak komt is nog niet bekend
https://www.stateninformatie.provincie- ... iening.pdf
Durashift
Berichten: 6067
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Durashift »

^^ Dat duurt nog ff zeg..

Zal Transdev volle bak doorgaan met de voorbereiding óf toch ergens 'met de handrem erop' op zaken die misschien iets minder essentieel zijn voor de wisseling in december a.s. zolang het gunningsbesluit nog beoordeelt kan worden door het Cbb in hun nadeel?
dnmw2705
Berichten: 1553
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door dnmw2705 »

RW2104 schreef: wo 19 feb 2025, 11:28 Kleine update;
Het CBb heeft inmiddels een zittingsdatum gepland voor de beroepszaak op 16 september 2025. Wanneer het CBb daarna tot een uitspraak komt is nog niet bekend
https://www.stateninformatie.provincie- ... iening.pdf
Koekje van eigen deeg uit 2016? CXX heeft toendertijd ook nog de gunning aan Syntus geprobeerd tegen te houden. Het gevolg was: high end Setra's met laminaatvloer, USB laders en goed comfort, maar ook low-end VDL Ambassadors, waarvan de oudste (uit 2003 oid) toen nog rijdende, geen airco, alles rammelde. Zelfs zijn er toen nog Veolia's uit Limburg naar Utrecht gekomen om de stallingen te vullen.

Hopelijk blijft het de reiziger bespaard, want nogmaals zo'n overgang zou echt een behoorlijke knauw kunnen geven, dan toen in december 2016.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5829
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Lijn 45 »

Die overgang is achteraf gezien nog beter gegaan dan Qbuzz ZHN, en Keolis had maar twee weken om alles klaar te maken. :') Als Qbuzz wint hebben ze nog de huidige vloot, dus heel erg kan het niet worden.
maar ook low-end VDL Ambassadors, waarvan de oudste (uit 2003 oid) toen nog rijdende
Dat was de allereerste Amba uit 2001.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40627
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Daniel »

Nouja, er schijnen destijds wel bussen gezien te zijn op plekken waar niemand ooit een bus verwacht had :mrgreen:

We hebben nu wel het voordeel dat de voorlopige voorziening sowieso al is afgewezen en Transdev dus gewoon door kan met implementeren en dat in het eerste jaar grotendeels de bestaande dienstregeling gereden moet blijven worden. Dus je hebt sowieso geen grote wijzigingen die last minute doorgevoerd moeten worden (met bijbehorende problemen door gebrek aan instructie).
De grootste complicatie, in het geval dat Qbuzz de zaak wint, is dat ze last minute nieuwe diensten en omlopen moeten maken. Immers gaan stalling Zeist en Wijk bij Duurstede over naar de concessie Buiten en een paar lijnen juist van Provincie Utrecht naar Binnen. Dus aan de bestaande diensten heb je dan aannemelijk niet gek veel meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijsjuh
Berichten: 56
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Thijsjuh »

Daniel schreef: do 27 feb 2025, 20:13 Immers gaan stalling Zeist en Wijk bij Duurstede over naar de concessie Buiten en een paar lijnen juist van Provincie Utrecht naar Binnen. Dus aan de bestaande diensten heb je dan aannemelijk niet gek veel meer.
Kleine correctie. De stalling Zeist gaat fysiek niet over naar Utrecht Buiten. Dit blijft Utrecht Binnen, alleen een deel van het personeel gaat naar Utrecht Buiten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40627
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Daniel »

Dat dus, ik twijfelde al toen ik het schreef. Maar het effect zit 'm vooral in het personeel dat van werkgever wisselt natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 1894
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door IIVQ »

Er zijn niet veel stallingen die fysiek overgaan naar een andere concessie. Ik kan mij zo alleen de stalling Havenweg in Amersfoort voor de geest halen, die van de Concessie Provincie Utrecht fysiek is overgegaan naar Haarlem-IJmond (Industrieweg in Haarlem) :p

In 2014 was de stalling Zeist ook een gedeelde twee concessies en twee vervoerders, tussen Provincie Utrecht (CXX) en BRU (eerst CXX, later Qbuzz).
Laatst gewijzigd door IIVQ op do 27 feb 2025, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
BasGeluk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door BasGeluk »

Daniel schreef: do 27 feb 2025, 20:13 De grootste complicatie, in het geval dat Qbuzz de zaak wint, is dat ze last minute nieuwe diensten en omlopen moeten maken.
Qbuzz kan gewoon die diensten vast gaan maken. Mogelijk is dat voor niks. Maar een zaak aanspannen en straks een puinhoop hebben omdat je je diensten nog niet op orde had is veel erger.
Gr BasG
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22804
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: do 27 feb 2025, 20:13 een paar lijnen juist van Provincie Utrecht naar Binnen.
Welke lijnen zijn dat?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40627
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Daniel »

58 en 59 sowieso en als ik het goed herinner 381 ook.

Enigszins komisch dus wel, want de lijnen die ze enkele jaren terug uitgeruild hebben gaan dus weer terug. (Gezien Wijk bij Duurstede naar Buiten gaat komt lijn 56 namelijk weer terug bij Keolis)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijsjuh
Berichten: 56
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Thijsjuh »

Daniel schreef: do 27 feb 2025, 22:09 58 en 59 sowieso en als ik het goed herinner 381 ook.

Enigszins komisch dus wel, want de lijnen die ze enkele jaren terug uitgeruild hebben gaan dus weer terug. (Gezien Wijk bij Duurstede naar Buiten gaat komt lijn 56 namelijk weer terug bij Keolis)
alleen lijn 381 gaat van Buiten naar Binnen. 58 en 59 niet.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door ovVeluwe »

En lijn 41 gaat ook over naar buiten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten