Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
- Talbot
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
— verplaatst naar ander topic —
Laatst gewijzigd door Talbot op wo 22 jan 2025, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Laatst gewijzigd door IIVQ op wo 22 jan 2025, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Talbot
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Oh, excuus, ik haalde de twee consessies even door elkaar. Zal het naar de juiste topic verplaatsen 
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Transdev zoekt chauffeurs op Lage Weide. https://www.werkenbijtransdev.nl/vacatu ... -weide/924
Komt daar een nieuwe stalling? Overigens ook nieuwe mensen gezocht in Vianen. Komt dan ook wat nieuws lijkt het
Komt daar een nieuwe stalling? Overigens ook nieuwe mensen gezocht in Vianen. Komt dan ook wat nieuws lijkt het
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
De huur van de Morsebaan wordt eind dit jaar niet verlengd, eigenaar heeft loods zelf nodig en ook laadinfrastructuur zou hem niet gaan worden op die locatie. Dus die stalling verdwijnt en Vianen en Lage Weide komen er inderdaad bij, er zal veel geshuffled worden met de lijnen straks, stad en streek doorelkaar. Ben zelf heel benieuwd waar ik terecht kom straks, wil eerst weten welke lijnen gereden wordt vanuit de nieuwe stallingen als ik de keuze krijg.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Vzv ik weet is dat op het terrein van Pouw. Hun terrein aan de Placotiweg wordt geschikt gemaakt voor electrische bussen.UtrechtOV schreef: ↑wo 29 jan 2025, 08:06 Transdev zoekt chauffeurs op Lage Weide. https://www.werkenbijtransdev.nl/vacatu ... -weide/924
Komt daar een nieuwe stalling? Overigens ook nieuwe mensen gezocht in Vianen. Komt dan ook wat nieuws lijkt het
Chauffeur Syntus Utrecht.
-
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
- Locatie: Woerden
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Via deze link is de Statenbrief Uitgangspunten Vervoerplannen 2026 te vinden.
-
- Berichten: 6067
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Dan doel je op Vianen (ik d8 ik eerst dat Pauw nu ook op Lage Weide een stalling heeft maar dat is (nog) niet zo).Niwa ter Els schreef: ↑ma 03 feb 2025, 22:09Vzv ik weet is dat op het terrein van Pouw. Hun terrein aan de Placotiweg wordt geschikt gemaakt voor electrische bussen.UtrechtOV schreef: ↑wo 29 jan 2025, 08:06 Transdev zoekt chauffeurs op Lage Weide. https://www.werkenbijtransdev.nl/vacatu ... -weide/924
Komt daar een nieuwe stalling? Overigens ook nieuwe mensen gezocht in Vianen. Komt dan ook wat nieuws lijkt het
Is volgens mij niet heel ruim daar, voor extra bussen?
Scholman is nogal fan van waterstof volgens mij.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Ik was idd niet duidelijk. Placotiweg Vianen is Pouw. Mijn informatie is dat de touringcars naar hun terrein aan de Hagenweg gaan. Dat kan met het verdwijnen van de U-ov midi's en de bussen van Keolis. Dan heb je meteen de dubbele ruimte voor OV. En er wordt ook nog flink verherbouwd.
Chauffeur Syntus Utrecht.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 16:07
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Wie of wat bedoel je hiermee?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 6067
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
^^ Het bedrijf waarvan Qbuzz de (midden)loods huurt tot eind dit jaar.
@ Niwa: okay, Pauw heeft dus twee stallingen in Vianen. Wist ik dan weer niet.
@ Niwa: okay, Pauw heeft dus twee stallingen in Vianen. Wist ik dan weer niet.

-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Kleine update;
https://www.stateninformatie.provincie- ... iening.pdfHet CBb heeft inmiddels een zittingsdatum gepland voor de beroepszaak op 16 september 2025. Wanneer het CBb daarna tot een uitspraak komt is nog niet bekend
-
- Berichten: 6067
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
^^ Dat duurt nog ff zeg..
Zal Transdev volle bak doorgaan met de voorbereiding óf toch ergens 'met de handrem erop' op zaken die misschien iets minder essentieel zijn voor de wisseling in december a.s. zolang het gunningsbesluit nog beoordeelt kan worden door het Cbb in hun nadeel?
Zal Transdev volle bak doorgaan met de voorbereiding óf toch ergens 'met de handrem erop' op zaken die misschien iets minder essentieel zijn voor de wisseling in december a.s. zolang het gunningsbesluit nog beoordeelt kan worden door het Cbb in hun nadeel?
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Koekje van eigen deeg uit 2016? CXX heeft toendertijd ook nog de gunning aan Syntus geprobeerd tegen te houden. Het gevolg was: high end Setra's met laminaatvloer, USB laders en goed comfort, maar ook low-end VDL Ambassadors, waarvan de oudste (uit 2003 oid) toen nog rijdende, geen airco, alles rammelde. Zelfs zijn er toen nog Veolia's uit Limburg naar Utrecht gekomen om de stallingen te vullen.RW2104 schreef: ↑wo 19 feb 2025, 11:28 Kleine update;https://www.stateninformatie.provincie- ... iening.pdfHet CBb heeft inmiddels een zittingsdatum gepland voor de beroepszaak op 16 september 2025. Wanneer het CBb daarna tot een uitspraak komt is nog niet bekend
Hopelijk blijft het de reiziger bespaard, want nogmaals zo'n overgang zou echt een behoorlijke knauw kunnen geven, dan toen in december 2016.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Lijn 45
- Berichten: 5829
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Die overgang is achteraf gezien nog beter gegaan dan Qbuzz ZHN, en Keolis had maar twee weken om alles klaar te maken.
Als Qbuzz wint hebben ze nog de huidige vloot, dus heel erg kan het niet worden.

Dat was de allereerste Amba uit 2001.maar ook low-end VDL Ambassadors, waarvan de oudste (uit 2003 oid) toen nog rijdende
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Nouja, er schijnen destijds wel bussen gezien te zijn op plekken waar niemand ooit een bus verwacht had
We hebben nu wel het voordeel dat de voorlopige voorziening sowieso al is afgewezen en Transdev dus gewoon door kan met implementeren en dat in het eerste jaar grotendeels de bestaande dienstregeling gereden moet blijven worden. Dus je hebt sowieso geen grote wijzigingen die last minute doorgevoerd moeten worden (met bijbehorende problemen door gebrek aan instructie).
De grootste complicatie, in het geval dat Qbuzz de zaak wint, is dat ze last minute nieuwe diensten en omlopen moeten maken. Immers gaan stalling Zeist en Wijk bij Duurstede over naar de concessie Buiten en een paar lijnen juist van Provincie Utrecht naar Binnen. Dus aan de bestaande diensten heb je dan aannemelijk niet gek veel meer.

We hebben nu wel het voordeel dat de voorlopige voorziening sowieso al is afgewezen en Transdev dus gewoon door kan met implementeren en dat in het eerste jaar grotendeels de bestaande dienstregeling gereden moet blijven worden. Dus je hebt sowieso geen grote wijzigingen die last minute doorgevoerd moeten worden (met bijbehorende problemen door gebrek aan instructie).
De grootste complicatie, in het geval dat Qbuzz de zaak wint, is dat ze last minute nieuwe diensten en omlopen moeten maken. Immers gaan stalling Zeist en Wijk bij Duurstede over naar de concessie Buiten en een paar lijnen juist van Provincie Utrecht naar Binnen. Dus aan de bestaande diensten heb je dan aannemelijk niet gek veel meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Kleine correctie. De stalling Zeist gaat fysiek niet over naar Utrecht Buiten. Dit blijft Utrecht Binnen, alleen een deel van het personeel gaat naar Utrecht Buiten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Dat dus, ik twijfelde al toen ik het schreef. Maar het effect zit 'm vooral in het personeel dat van werkgever wisselt natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Er zijn niet veel stallingen die fysiek overgaan naar een andere concessie. Ik kan mij zo alleen de stalling Havenweg in Amersfoort voor de geest halen, die van de Concessie Provincie Utrecht fysiek is overgegaan naar Haarlem-IJmond (Industrieweg in Haarlem) 
In 2014 was de stalling Zeist ook een gedeelde twee concessies en twee vervoerders, tussen Provincie Utrecht (CXX) en BRU (eerst CXX, later Qbuzz).

In 2014 was de stalling Zeist ook een gedeelde twee concessies en twee vervoerders, tussen Provincie Utrecht (CXX) en BRU (eerst CXX, later Qbuzz).
Laatst gewijzigd door IIVQ op do 27 feb 2025, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Qbuzz kan gewoon die diensten vast gaan maken. Mogelijk is dat voor niks. Maar een zaak aanspannen en straks een puinhoop hebben omdat je je diensten nog niet op orde had is veel erger.
Gr BasG
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Welke lijnen zijn dat?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
58 en 59 sowieso en als ik het goed herinner 381 ook.
Enigszins komisch dus wel, want de lijnen die ze enkele jaren terug uitgeruild hebben gaan dus weer terug. (Gezien Wijk bij Duurstede naar Buiten gaat komt lijn 56 namelijk weer terug bij Keolis)
Enigszins komisch dus wel, want de lijnen die ze enkele jaren terug uitgeruild hebben gaan dus weer terug. (Gezien Wijk bij Duurstede naar Buiten gaat komt lijn 56 namelijk weer terug bij Keolis)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
alleen lijn 381 gaat van Buiten naar Binnen. 58 en 59 niet.
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
En lijn 41 gaat ook over naar buiten.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten