Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
BasGeluk
Berichten: 336
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door BasGeluk »

iamthedutchdude schreef: do 25 jul 2024, 10:30 Ik heb nog weinig of geen klachten voorbij zien komen van de auto's van NIO en Lynk&Co.
Chinese elektrische auto's beschikken over allerlei electronica, die op afstand kan worden uitgelezen. Hoewel dat even goed opgaat voor de modellen van Tesla, staan er over de Amerikanen vooralsnog geen verhalen in de krant waarin melding wordt gemaakt van misbruik van dergelijke informatie. Met betrekking tot China is dat al wel een aantal keer gebeurd.

De Europese Unie volgt deze ontwikkelingen op de voet, zoals Brussel ook nauwlettend in de gaten houdt of de Chinese autoindustrie geen oneerlijke concurrentie pleegt. De fabrikanten profiteren momenteel van onrechtmatige overheidsubsidies, concludeerde de EU in het najaar van 2023. Todat China zijn leven betert, worden er in Europa daarom hogere importheffingen toegepast op auto's van Chinese makelij.

Bron: https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... ische-auto

In all, ASPI’s research has identified 82 foreign and Chinese companies potentially directly or indirectly benefiting from the use of Uyghur workers outside Xinjiang through abusive labour transfer programs: en dan oa BYD.

Bron: https://www.aspi.org.au/report/uyghurs-sale

En voor de beeldvorming kun je dit nog lezen; https://www.amnesty.nl/wat-we-doen/land ... -oeigoeren

De Chinese elektrische-auto-industrie wordt al vele jaren véél meer en massaal van overheidswege gesteund dan de onze. Voor BYD ging het om 11 miljard euro aan leningen van staatsbanken en ongeveer 5 miljard dollar aan subsidies, stipte VUB-professor Jonathan Holslag aan. Ook mogen we niet vergeten dat China zelf zijn markt afschermt voor buitenlandse concurrentie.

Er is dus géén gelijk speelveld voor deze aanbesteding, in die mate dat er sprake is van oneerlijke concurrentie. Europa wordt ook opnieuw een bestemming voor Chinese overproductie, waardoor er sprake kan zijn van dumpingpraktijken. De EU-commissaris voor Mededinging zou dit dossier nader moeten onderzoeken.

Bron: https://www.demorgen.be/meningen/dat-he ... oogle.com/
Gr BasG
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9523
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ArrivaBas »

Alleen is het in geval van deze bestelling bij Yutong maar de vraag of de opdracht is aanbesteed nadat de order bij Van Hool van rechtswege is geannuleerd. Qbuzz heeft snel die bussen nodig en dan kost het opzetten van een nieuwe aanbesteding tijd die er niet is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
iamthedutchdude
Berichten: 1795
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door iamthedutchdude »

BasGeluk schreef: do 25 jul 2024, 12:36 lange quote, dus in spoiler
Spoiler: show
iamthedutchdude schreef: do 25 jul 2024, 10:30 Ik heb nog weinig of geen klachten voorbij zien komen van de auto's van NIO en Lynk&Co.
Chinese elektrische auto's beschikken over allerlei electronica, die op afstand kan worden uitgelezen. Hoewel dat even goed opgaat voor de modellen van Tesla, staan er over de Amerikanen vooralsnog geen verhalen in de krant waarin melding wordt gemaakt van misbruik van dergelijke informatie. Met betrekking tot China is dat al wel een aantal keer gebeurd.

De Europese Unie volgt deze ontwikkelingen op de voet, zoals Brussel ook nauwlettend in de gaten houdt of de Chinese autoindustrie geen oneerlijke concurrentie pleegt. De fabrikanten profiteren momenteel van onrechtmatige overheidsubsidies, concludeerde de EU in het najaar van 2023. Todat China zijn leven betert, worden er in Europa daarom hogere importheffingen toegepast op auto's van Chinese makelij.

Bron: https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... ische-auto

In all, ASPI’s research has identified 82 foreign and Chinese companies potentially directly or indirectly benefiting from the use of Uyghur workers outside Xinjiang through abusive labour transfer programs: en dan oa BYD.

Bron: https://www.aspi.org.au/report/uyghurs-sale

En voor de beeldvorming kun je dit nog lezen; https://www.amnesty.nl/wat-we-doen/land ... -oeigoeren

De Chinese elektrische-auto-industrie wordt al vele jaren véél meer en massaal van overheidswege gesteund dan de onze. Voor BYD ging het om 11 miljard euro aan leningen van staatsbanken en ongeveer 5 miljard dollar aan subsidies, stipte VUB-professor Jonathan Holslag aan. Ook mogen we niet vergeten dat China zelf zijn markt afschermt voor buitenlandse concurrentie.

Er is dus géén gelijk speelveld voor deze aanbesteding, in die mate dat er sprake is van oneerlijke concurrentie. Europa wordt ook opnieuw een bestemming voor Chinese overproductie, waardoor er sprake kan zijn van dumpingpraktijken. De EU-commissaris voor Mededinging zou dit dossier nader moeten onderzoeken.

Bron: https://www.demorgen.be/meningen/dat-he ... oogle.com/
De adviezen van EU en Rijksoverheid ken ik. Dat zijn zeker interessante argumenten (m.u.v. dat verhaal van overproductie, want daarvan is bij een dergelijk op maat gemaakt product als een bus geen sprake van) en ook zeker zaken die per product/aanbesteding in de gaten gehouden moeten worden. Echter, dat hoeft geen reden te zijn om de producten niet te kopen, enkel om kritisch te kijken bij het aankopen van een product in/uit China. Maar naar mijn mening zou je dat bij iedere aankoop moeten doen, want ook bij Europese, Amerikaanse, Zuid-Koreaanse of Japanse makelij is niet altijd alles koek en ei.

Dat is ook terug te zien in het lijstje bedrijven waar jij BYD uit aanstipt: daarin staan ook alle bedrijven in de spoiler in. Samengevat: bijna de gehele Europese smartphone- laptop en gamingmarkt, de grootste treinfabrikanten binnen Europa, verschillende automerken en kledingmerken. Mijn schatting is dan ook dat 99,9% van de Nederlanders wel een product in huis heeft (of voor zijn huis heeft staan) waarvan de producent in deze lijst staat.
Spoiler: show
  • Google
  • Microsoft
  • Apple
  • Samsung
  • Xiaomi
  • HTC
  • Huawei
  • Nokia
  • Oppo
  • Lenovo
  • Acer
  • ASUS
  • Cisco
  • Dell
  • HP
  • Oculus
  • Sharp
  • Sony
  • Toshiba
  • Vivo
  • Nintendo
  • Alstom
  • Bombardier
  • Siemens
  • Hitachi
  • Adidas
  • Nike
  • Puma
  • Skechers
  • H&M
  • Zara
  • Amazon
  • Tommy Hilfiger
  • Ralph Lauren
  • Jack&Jones
  • Mercedes Benz
  • BMW
  • Volkswagen
  • Jaguar
  • MG
  • Mitsubishi
    Acer, ASUS, Cisco, Dell, HP, Oculus, Sharp, Sony, Toshiba, Vivo

Echter, dat was niet waar ik op reageerde. Dat zijn namelijk quotes als onderstaande
ThatPCDude schreef: di 09 jul 2024, 17:15 nog meer Chinese rotzooi in ons land...
Lange_Dre schreef: di 09 jul 2024, 22:07 (...) Chinese bussen (...) opgezadeld worden?
Lange_Dre schreef: wo 10 jul 2024, 10:13 Jammer dat Qbuzz niet voor een betrouwbare bus (...), maar voor Chinese troep gekozen heeft.
Lange_Dre schreef: wo 10 jul 2024, 11:11 Omdat ik geen goede ervaring heb met producten uit China.
BasGeluk schreef: wo 24 jul 2024, 17:07 Er is nog geen enkele Chinese bus in Nederland die voldoet aan wat er beloofd is.
BasGeluk schreef: wo 24 jul 2024, 17:07 Ook auto's uit China en (ander niveau) prullaria van Aliexpress en Action lijkt heel wat, maar valt in de praktijk tegen.
Daarnaast zijn er nog verschillende verwijzingen naar de slechte kwaliteit die BYD de afgelopen jaren geleverd heeft. Daarmee zijn we in dit topic heel hard bezig alle Chinese bussen (en ander producten, red.) over één kam te scheren, terwijl er pas één Chinese busfabrikant (BYD) hier geleverd heeft. Dit zelfs tot op het punt dat bussen meegenomen worden in dit argument als er Chinese halffabricaten zijn gebruikt of slechts de assemblage in China plaatsvond, waarbij daarna Europese onderdelen problemen opleverden (Ebusco).

EDIT: verschillende zinsbouw- en spelfouten verwijderd.
Selivio
Berichten: 552
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Selivio »

@Arrivabas Zijn partijen als Qbuzz überhaupt verplicht om aan te besteden? Ik hoor nooit wat over een uitgeschreven aanbesteding van een Qbuzz/Arriva/EBS etc.
Grt. Stefan
CamilleKreemers
Berichten: 4581
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik geloof wel dat er een uitvraag is, maar dat een echte aanbesteding niet nodig is.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9523
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ArrivaBas »

Selivio schreef: do 25 jul 2024, 15:30 @Arrivabas Zijn partijen als Qbuzz überhaupt verplicht om aan te besteden? Ik hoor nooit wat over een uitgeschreven aanbesteding van een Qbuzz/Arriva/EBS etc.
Vanuit Europese wetgeving moeten alle grote klussen met een contractwaarde van €5.186.000 (zie EU-richtlijn 2014/23/EU) of hoger openbaar in beginsel aanbesteed worden, al is er in geval van een calamiteit ruimte om terug te vallen op spoedprocedures. De Nederlandse Aanbestedingswet neemt de Europese Richtlijn met een aantal aanvullingen rechtstreeks over.

De Lijn heeft eind vorig jaar ook een order voor bijna 100 elektrische bussen openbaar aanbesteed en dat deed behoorlijk wat stof opwaaien toen bekend werd dat de opdracht aan BYD gegund werd. Niet vanwege de marode bouwkwaliteit, maar eerder omdat met die aanbesteding de binnenlandse producenten een gepasseerd station waren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
WSM
Berichten: 1469
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door WSM »

iamthedutchdude schreef: do 25 jul 2024, 15:26 De adviezen van EU en Rijksoverheid ken ik. Dat zijn zeker interessante argumenten (m.u.v. dat verhaal van overproductie, want daarvan is bij een dergelijk op maat gemaakt product als een bus geen sprake van) en ook zeker zaken die per product/aanbesteding in de gaten gehouden moeten worden. Echter, dat hoeft geen reden te zijn om de producten niet te kopen, enkel om kritisch te kijken bij het aankopen van een product in/uit China.
Als het allemaal zo vreselijk is moeten EU en Rijksoverheid niet met adviezen komen maar met wetgeving.
Kom dan maar met een importverbod voor Chinese bussen.
Het is te makkelijk om dit bij lagere overheden en individuele vervoerders neer te leggen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22813
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Meltrain »

Inderdaad.
Bovendien is er een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd waaruit bleek dat deze bussen van Yutong gelijkwaardig zijn aan de bussen van Van Hool.

Als je trouwens op iemand boos wilt zijn, wees dat dan maar op VDL die doodleuk weigerde de bestelde bussen te leveren.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Selivio
Berichten: 552
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Selivio »

ArrivaBas schreef: do 25 jul 2024, 18:59
Selivio schreef: do 25 jul 2024, 15:30 @Arrivabas Zijn partijen als Qbuzz überhaupt verplicht om aan te besteden? Ik hoor nooit wat over een uitgeschreven aanbesteding van een Qbuzz/Arriva/EBS etc.
Vanuit Europese wetgeving moeten alle grote klussen met een contractwaarde van €5.186.000 (zie EU-richtlijn 2014/23/EU) of hoger openbaar in beginsel aanbesteed worden, al is er in geval van een calamiteit ruimte om terug te vallen op spoedprocedures. De Nederlandse Aanbestedingswet neemt de Europese Richtlijn met een aantal aanvullingen rechtstreeks over.

De Lijn heeft eind vorig jaar ook een order voor bijna 100 elektrische bussen openbaar aanbesteed en dat deed behoorlijk wat stof opwaaien toen bekend werd dat de opdracht aan BYD gegund werd. Niet vanwege de marode bouwkwaliteit, maar eerder omdat met die aanbesteding de binnenlandse producenten een gepasseerd station waren.
Oke, dat klopt allemaal (en wist ik tot op zeker hoogte ergens ook wel), maar is een vervoerder die een aanbesteding wint (niet zijnde onderhands gegund (zoals NS/GVB/De lijn etc.)) nog steeds gebonden aan die regels? Of geldt dat alleen voor een initiële aanbesteding vanuit een overheidsinstelling (zeg maar publiek geld), en is een winnende vervoerder (als private onderneming) daar niet meer aan gebonden aangezien dat dan wellicht in de aanbesteding vanuit de overheidsinstelling zit (want iets zegt mij dat de 193 VDL's voor EBS of de 246 BYD's van (toen) Keolis wel boven die 5.1 miljoen gekomen zijn)?
Grt. Stefan
CamilleKreemers
Berichten: 4581
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Is dat de totale waarde of ook deelwaarde?
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door The Greyhound »

Meltrain schreef: do 25 jul 2024, 20:16 Inderdaad.
Bovendien is er een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd waaruit bleek dat deze bussen van Yutong gelijkwaardig zijn aan de bussen van Van Hool.

Als je trouwens op iemand boos wilt zijn, wees dat dan maar op VDL die doodleuk weigerde de bestelde bussen te leveren.
Je kan hooguit boos zijn op de voormalige directie van Van Hool die er een puinhoop van gemaakt heeft. VDL heeft de onderdelen overgenomen die weer winstgevend te maken zijn. Van Hool had zelf ook al besloten om te stoppen met lijnbusen omdat ze niet een staat waren om een concurrerend product te leveren. M.a.w. als VDL de order had uitgevoerd had er bij iedere bus geld bij gemoeten.
buschauffeurDH
Berichten: 209
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door buschauffeurDH »

En dan kun je je afvragen: wist Qbuzz hoe de vlag er bij hing bij Van Hool? Namen ze niet een risico door Van Hool bussen te bestellen? Wellicht omdat Van Hool plek genoeg had om bussen te bouwen daar waar andere busbouwers vol zitten met orders. De druk op Qbuzz was enorm omdat het volledig elektrisch starten een extra 5 jaar opleverde. En dus een heleboel geld. Je kunt redeneren dat Qbuzz gegokt heeft en verloren. Dat geldt ook voor de nieuwe stalling in Leiden waar ze zonder de procedures netjes te doorlopen eerder wilden beginnen. Nu is die stalling er dus niet op tijd.
En de Provincie, die staat het allemaal toe en strijkt met de hand over het hart.
Starten met een (deels) dieselvloot en dan toch die 13 jaar krijgen. Arriva zal vast tandenknarsen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22813
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Meltrain »

De gunning was op 4 juli 2023. Dat is 9 maanden voordat Van Hool failliet ging.
Ik denk niet dat ten tijde van de aanbesteding de problemen bij Van Hool al bekend waren.
The Greyhound schreef: vr 26 jul 2024, 08:54 M.a.w. als VDL de order had uitgevoerd had er bij iedere bus geld bij gemoeten.
Maar zou VDL dan wel een vervangend product hebben aangeboden (voor dezelfde prijs)? Er was immers een contract.
Ik hoop trouwens dat Qbuzz nog niets betaald heeft aan Van Hool. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door The Greyhound »

Qbuzz had gewoon achteraan in de rij kunnen sluiten voor de onvolprezen VDL Citea. In dat geval was er waarschijnlijk wel te praten geweest over de tijdelijke inzet van o.a. Berlijns citea’s die beschikbaar komen door de leveringen aan Arriva, Hermes, en EBS. Wellicht zijn de Ytongs wel een financieel buitenkansje voor Qbuzz.
iamthedutchdude
Berichten: 1795
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door iamthedutchdude »

The Greyhound schreef: vr 26 jul 2024, 13:47 In dat geval was er waarschijnlijk wel te praten geweest over de tijdelijke inzet van o.a. Berlijns citea’s ...
Waarschijnlijk niet. Concessie-eis was immers "13 jaar als vanaf begin concessie volledig elektrisch, anders 8 jaar"
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door The Greyhound »

buschauffeurDH schreef: vr 26 jul 2024, 12:21 En dan kun je je afvragen: wist Qbuzz hoe de vlag er bij hing bij Van Hool? Namen ze niet een risico door Van Hool bussen te bestellen? Wellicht omdat Van Hool plek genoeg had om bussen te bouwen daar waar andere busbouwers vol zitten met orders. De druk op Qbuzz was enorm omdat het volledig elektrisch starten een extra 5 jaar opleverde. En dus een heleboel geld. Je kunt redeneren dat Qbuzz gegokt heeft en verloren. Dat geldt ook voor de nieuwe stalling in Leiden waar ze zonder de procedures netjes te doorlopen eerder wilden beginnen. Nu is die stalling er dus niet op tijd.
En de Provincie, die staat het allemaal toe en strijkt met de hand over het hart.
Starten met een (deels) dieselvloot en dan toch die 13 jaar krijgen. Arriva zal vast tandenknarsen.
Provinciale Staten in Zuid Holland hebben slappe knieën als het gaat om falende vervoerders. In DAV wist Qbuzz er ruim een jaar een nooit eerder vertoonde puinhoop van te maken wat uiteindelijk o.a. leidde tot een hoorzitting van provinciale Staten. Kort daarna kwam corona waardoor de dienstregelingen zo afgeschaald werden en de verkeersdrukte zo afnam wat zelfs Qbuzz moeiteloos al z’n diensten kon uitvoeren. Zonder Corona had het wel eens heel anders af kunnen lopen voor Qbuzz. Ook nu wordt er nog steeds niet opgetreden tegen het niet uitvoeren van de belofte om vanuit Gorinchem 2 elektrisch bussen in te zetten
UtrechtOV
Berichten: 214
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door UtrechtOV »

Zie wel een aanpassing in het definitieve vervoerplan.
Na reacties is besloten om lijn 169 via de Breestraat te rijden ipv de Witte Singel
RamonZuidhoek73
Berichten: 88
Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door RamonZuidhoek73 »

Worden de tijdelijke dieselbussen nog gestickerd.
Met r-net en Snelbuzz erop zo dat het duidelijk is voor de reizigers.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1246
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

Dr is nog nieteens bekend wat er komen gaat, laat staan of er bekend is of er stickers overheen geplakt worden. Al lijkt me dat van wel tenzij het uit Utrecht komt ofzo
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Daelea
Berichten: 1130
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daelea »

UtrechtOV schreef: za 27 jul 2024, 10:10 Zie wel een aanpassing in het definitieve vervoerplan.
Na reacties is besloten om lijn 169 via de Breestraat te rijden ipv de Witte Singel
Als ik het definitieve plan dan goed lees, rijden de 182 en 183 over de Witte Singel. De 183 rijdt alleen ma-vr overdag 1x per uur (2x in de spits). De 182 rijdt ma-vr overdag 2x per uur, 's avonds en in het weekend 1x per uur.

Dan betekent dat dat de Witte Singel alsnog 's avonds en in het weekend 1x per uur een bus krijgt, waar Qbuzz juist veel tekst besteedt aan het feit dat alle wijken altijd 2x per uur een bus moeten hebben (en de karige bediening van Arriva van de Witte Singel zelfs expliciet benoemd wordt).

Zie ik iets over het hoofd?
Anderzam
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Anderzam »

Volgens mij komt ook lijn 55 Voorschoten - Leiden - Oegstgeest - Voorhout (combi van huidige lijnen 5, 8 en deels 57) langs de Witte Singel.
Edit: Nee, het bovenstaande klopt totaal niet. 55 gaat gewoon over de Haagweg, denk ik. Jammer dat er geen goede kaarten in het vervoerplan zijn.
Laatst gewijzigd door Anderzam op di 30 jul 2024, 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Gartlin9
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Gartlin9 »

Nee die gaat ook door de breestraat
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
UtrechtOV
Berichten: 214
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door UtrechtOV »

AnderzamNL schreef: di 30 jul 2024, 17:16 Edit: Nee, het bovenstaande klopt totaal niet. 55 gaat gewoon over de Haagweg, denk ik. Jammer dat er geen goede kaarten in het vervoerplan zijn.
Hopelijk komen hier straks gewone lijnnetkaarten en niet die kaarten hier bij U-OV en DMG.
Daelea
Berichten: 1130
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daelea »

Gartlin9 schreef: di 30 jul 2024, 17:18 Nee die gaat ook door de breestraat
55 gaat volgens mij over de Haagweg, net als de 5 nu. De 56 krijgt een mooie slingerroute Breestraat-Hooigracht-Oude Herengracht-Kooilaan-Engelendaal-Ziekenhuis-Provinciale Weg.
RamonZuidhoek73
Berichten: 88
Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door RamonZuidhoek73 »

55 rijd straks gewoon de route van lijn 5 dus over de Haagweg.
Halte centrum van de lijn 55 is halte Kort Rapenburg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten