Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Dosje
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 22 jun 2012, 20:27

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Dosje »

omaylie schreef: do 17 apr 2025, 13:28 In dit bericht van Syntus Utrecht staat ook een stukje over de bussen in Utrecht Binnen. Aangezien ze het hier hebben over 69 over te nemen bussen, lijkt het erop dat de oudste Ebusco's (4601-4611), die nu voornamelijk op lijn 1 rijden, ook meegaan.
Meende dat die serie Ebusco's net gloednieuwe accu's hebben, dus ik acht best de kans in dat het gaat gebeuren.
OVSpotterReko
Berichten: 20
Lid geworden op: za 29 jul 2023, 00:34

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door OVSpotterReko »

Kopri schreef: vr 18 apr 2025, 08:42 Er is nog weinig bekend over de bussen van Transdev omdat er bij het CBB nog een bezwaarprocedure loopt.
Is er toevallig al meer bekend over wanneer hier nieuws over komt?
Begin nu wel een beetje benieuwd te worden naar de details, zeker na het zien van de Keolis-bussen haha.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40627
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Daniel »

De zitting bij het CBB is op 16 september.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40627
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Daniel »

Het ROCOV heeft inmiddels advies uitgebracht over de plannen voor 2026.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVSpotterReko
Berichten: 20
Lid geworden op: za 29 jul 2023, 00:34

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door OVSpotterReko »

Ik ben erg benieuwd wat de reactie zal zijn op het advies om onderzoek te doen naar lijn 146. Naar mijn idee wordt er op deze lijn nog lang niet alles uit de mogelijkheden gehaald. Als de frequentie verhoogd zou worden naar twee keer per uur, zou het niet alleen voor mij, maar ook voor anderen in de omgeving een veel aantrekkelijkere optie worden. Misschien is het zelfs een idee om, net als bij lijn 90, met kleinere busjes te rijden tijdens de daluren en in de spits grotere bussen in te zetten. Zo zouden plaatsen als Hagestein en Everdingen eindelijk beter bediend kunnen worden, iets wat echt een grote verbetering zou zijn.

Tegelijk zie ik ook wel een mogelijk probleem, vooral als er wordt gedacht aan een doortrekking naar Utrecht. Arriva is namelijk van plan om vanaf volgend jaar lijn 46 en 146 weer samen te voegen. Dat zou het doortrekken van de huidige lijn 146 een stuk ingewikkelder maken. Bovendien vraag ik me af of zo’n doortrekking wel echt nodig is. Zou het niet verstandiger zijn om eerst de frequentie te verhogen? Een doortrekking naar Utrecht lijkt me vooral handig op momenten dat er een storing is bij NS in Culemborg, dat zijn eigenlijk de enige momenten waarop de bus echt goed gevuld is.

Weet iemand wanneer we hier een reactie op kunnen verwachten? Ik ben benieuwd wat ermee gedaan wordt.
Gebruikersavatar
Kopri
Donateur
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Kopri »

Definitieve vervoerplan is pas in december bekend, al hebben ze recentelijk wel een enquête gedaan voor iedereen over het concept.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten