Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Dosje

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Bericht door Dosje »

omaylie schreef: do 17 apr 2025, 13:28 In dit bericht van Syntus Utrecht staat ook een stukje over de bussen in Utrecht Binnen. Aangezien ze het hier hebben over 69 over te nemen bussen, lijkt het erop dat de oudste Ebusco's (4601-4611), die nu voornamelijk op lijn 1 rijden, ook meegaan.
Meende dat die serie Ebusco's net gloednieuwe accu's hebben, dus ik acht best de kans in dat het gaat gebeuren.
OVSpotterReko

Bericht door OVSpotterReko »

Kopri schreef: vr 18 apr 2025, 08:42 Er is nog weinig bekend over de bussen van Transdev omdat er bij het CBB nog een bezwaarprocedure loopt.
Is er toevallig al meer bekend over wanneer hier nieuws over komt?
Begin nu wel een beetje benieuwd te worden naar de details, zeker na het zien van de Keolis-bussen haha.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De zitting bij het CBB is op 16 september.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Het ROCOV heeft inmiddels advies uitgebracht over de plannen voor 2026.
Schapekop in de Keistad

OVSpotterReko

Bericht door OVSpotterReko »

Ik ben erg benieuwd wat de reactie zal zijn op het advies om onderzoek te doen naar lijn 146. Naar mijn idee wordt er op deze lijn nog lang niet alles uit de mogelijkheden gehaald. Als de frequentie verhoogd zou worden naar twee keer per uur, zou het niet alleen voor mij, maar ook voor anderen in de omgeving een veel aantrekkelijkere optie worden. Misschien is het zelfs een idee om, net als bij lijn 90, met kleinere busjes te rijden tijdens de daluren en in de spits grotere bussen in te zetten. Zo zouden plaatsen als Hagestein en Everdingen eindelijk beter bediend kunnen worden, iets wat echt een grote verbetering zou zijn.

Tegelijk zie ik ook wel een mogelijk probleem, vooral als er wordt gedacht aan een doortrekking naar Utrecht. Arriva is namelijk van plan om vanaf volgend jaar lijn 46 en 146 weer samen te voegen. Dat zou het doortrekken van de huidige lijn 146 een stuk ingewikkelder maken. Bovendien vraag ik me af of zo’n doortrekking wel echt nodig is. Zou het niet verstandiger zijn om eerst de frequentie te verhogen? Een doortrekking naar Utrecht lijkt me vooral handig op momenten dat er een storing is bij NS in Culemborg, dat zijn eigenlijk de enige momenten waarop de bus echt goed gevuld is.

Weet iemand wanneer we hier een reactie op kunnen verwachten? Ik ben benieuwd wat ermee gedaan wordt.
Kopri
Donateur

Bericht door Kopri »

Definitieve vervoerplan is pas in december bekend, al hebben ze recentelijk wel een enquête gedaan voor iedereen over het concept.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
MdJ

Bericht door MdJ »

December? Op het zelfde moment als ze moeten starten met het uitvoeren ervan?

In vorige jaren werd in september het definitieve plan bekend.

Misschien nu gecombineerd met (of net na) de uitspraak van de rechtzaak van Qbuzz.
Bij twijfel: gebruik beton.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Goede suggesties van het ROCOV. :pos: Vooral het idee in Mijdrecht spreekt mij erg aan.
Op lijn 376 wordt een verhoging van de frequentie op zondag naar 2x/uur voorgesteld. Het ROCOV ziet hiernaar geen vraag in het streng gelovige Bunschoten-Spakenburg en adviseert deze DRU op een zinvoller plek elders in de concessie in te zetten.
_O-
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Nu weet ik het zeker: het Rocov kopieert mijn reacties. Dat is trouwens wel utrecht buiten
Ik heb geen onderschrift
Gartlin9

Bericht door Gartlin9 »

MdJ schreef: za 14 jun 2025, 08:46 December? Op het zelfde moment als ze moeten starten met het uitvoeren ervan?

In vorige jaren werd in september het definitieve plan bekend.

Misschien nu gecombineerd met (of net na) de uitspraak van de rechtzaak van Qbuzz.
Vorig jaar duurde het ook heel lang totdat er een definitieve plan was van Qbuzz Fryslân door de bezwaren van arriva. Door dit juridisch proces wordt het vrij laat totdat er een plan bekend is.
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef: za 14 jun 2025, 15:45 Nu weet ik het zeker: het Rocov kopieert mijn reacties. Dat is trouwens wel utrecht buiten
Correctie: leest mee op dit forum en houdt dingen in het achterhoofd. Al kwam de opmerking over Bunschoten elders vandaan.
Schapekop in de Keistad

Plaats reactie