OVNL is terug! Lees voor meer uitleg en veelgestelde vragen dit topic.

Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tom98
Berichten: 353
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

De U-Link bussen rijden inderdaad overal en nergens. Ik heb ze al gespot op o.a. de 280, 82 en 19. Schijnt dat er over enkele weken weer een nieuw pakket komt omdat er nu te veel misgaat...
Buschauffeur Syntus Utrecht en voorheen ook Syntus Twente. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34351
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Niet alleen de U-link bussen rijden overal en nergens trouwens: Pouw rijdt nu ook ritten op de 201 zag ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Durashift schreef: za 05 sep 2020, 21:42 Ja, van de week een rode Setra op de 107 naar Putten, in Wekerom, vanuit Ede gespot, en van de week aardgas MAN's op die lijn. Vanmiddag achter een aardgas MAN op de 83 in Veenendaal.. (of kwam dat al vaker voor?).

Ja, ik weet: andere concessie.. maar hetzelfde vervoersbedrijf ;-)
Er zijn totaal 7 Setra's bij Syntus Gelderland nu. Die worden verdeeld over de ritten vanuit stalling Ede. De MAN's worden hierdoor nu ook meer op streeklijnen ingezet omdat alles een beetje gemengd rijdt.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3600
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: za 05 sep 2020, 22:19 Niet alleen de U-link bussen rijden overal en nergens trouwens: Pouw rijdt nu ook ritten op de 201 zag ik.
Is die inzet van Pouw niet vanwege de extra ritten die de 201 heeft gekregen door de nieuwe dienstregeling?

Pouw rijdt overigens ook de grote 'buurtbussen'.
Maxim
Berichten: 266
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Er rijden nu extra ritten en de Rošero’s (en buurtbussen) staan nog steeds aan de kant, dat maakt de materieelplanning een beetje spannend begrijp ik. Dan snap ik wel dat het beter is om een u-link bus in te zetten dan helemaal geen bus...

Over een nieuw pakket weet ik niets. Misschien wat aangepaste diensten hier en daar? Maar zeker weten geen nieuwe dienstregeling.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34351
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

De Rošero's worden nu als extra pauzelocaties gebruikt zag ik. Is de oplossing van Qbuzz niks voor jullie trouwens Maxim?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 266
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Vooralsnog wordt bij ons aanvullend onderzoek afgewacht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34351
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Wat betreft de buurtbussen trouwens: volgens de dienstregeling op jullie site rijden de grote bussen in de herfstvakantie de volledige route, ik ga er maar even vanuit dat dat niet klopt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 266
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Dat ga ik morgen even checken! Zou hetzelfde moeten zijn als wat er nu gereden wordt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34351
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Leek mij ook al voor de hand liggend, maar in de dienstregeling staat nu dus bij alle ritten een voetnoot "rijdt niet tussen * en * oktober 2020" en wordt ook een andere rit weergegeven die wel in die periode rijdt. Maar die andere rit heeft gewoon de normale route en dienstregeling (dus volledig traject en inclusief haltes die op de ritten met grote bus juist vervallen)

Edit: Aanvullend trouwens, bij lijn 522 zijn de tijdelijke haltes in Vreeland, Nigtevecht en Weesp alleen via de OVinfo-app te vinden. Ze staan niet in de dienstregeling en de omleiding die OVinfo toont staat ook niet op de pagina met omleidingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 266
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Daniel schreef: zo 06 sep 2020, 13:37 Wat betreft de buurtbussen trouwens: volgens de dienstregeling op jullie site rijden de grote bussen in de herfstvakantie de volledige route, ik ga er maar even vanuit dat dat niet klopt?
Daarop terugkomend, ik heb daar een foutje gemaakt (omlopen van de normale buurtbussen staan nog in het systeem voor de herfstvakantie), we gaan het aanpassen. Thx voor de scherpe blik! 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34351
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Geen dank, en nog een tipje dan: kijk nog even naar de vervallen haltes van lijn 522, dat zijn er iets te veel (lees: alle haltes in de provincie) :P

Ik vond het al zo apart dat er vanmiddag een tweet van Syntus Utrecht langs kwam met de melding dat er voor lijn 522 maarliefst 331 haltes vervielen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Jonkervoort »

Maxim schreef: zo 06 sep 2020, 11:09 Er rijden nu extra ritten en de Rošero’s (en buurtbussen) staan nog steeds aan de kant, dat maakt de materieelplanning een beetje spannend begrijp ik.
Dat is vooral op station Woerden nu wel te merken. Daar staan nu standaard een paar keer per dag 6 12-meters tegelijk. Met heel veel passen en meten gaat het soms net goed, maar handig is het zeker niet: heb met regelmaat bussen op het fietspad van de Spoorstraat zien wachten, hetgeen natuurlijk tot gevaarlijke situaties kan leiden. Daarnaast is het eveneens niet bepaald bevorderlijk voor dit toch al zeer filegevoelige stuk weg.

Mijn vraag aan Maxim zou zijn: is het nou echt die 100 meter minder lopen naar het centrum waard om lijn 5 helemaal naar de andere kant van het station te laten rijden? Het was eigenlijk toch al te krap op dit busstation, en met de 5 naar Oudewater erbij wordt dat alleen maar erger. Die rijdt dat rondje daar eigenlijk voor nop, en belast zo onnodig de weg en het busstation. Van/naar Oudewater zou lijn 5 via de Amsterdamlaan kunnen rijden, dan hoef je niet te keren, of anders kan keren bij de rotonde na het minkema. Chauffeurs zijn waarschijnlijk net zo snel bij het pauzehok als dat ze dat hele rondje van de zaak mee moeten pakken vanaf het busstation aan de noordzijde.

Verder zou de flexbus eventueel nog permanente vanaf dat bushokje bij het pauzehok kunnen vertrekken.
Maxim
Berichten: 266
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Het is niet direct de 100 meter lopen, maar wel in een bestaand dienstenpakket een wijziging doorvoeren. Aan de zuidzijde stoppen betekent voor chauffeurs langer lopen van/naar de pauzelocatie, waarbij ook iedereen een passagepas moet hebben of via de tunnel moet lopen. Ook overstappen van de ene op de andere bus (door chauffeurs) kan dan niet of duurt langer. Vandaar dat er nu voor gekozen is om het zo op te lossen. Overigens stoppen lijn 5 naar Oudewater en lijn 524 nu tijdelijk aan de spoorlaan in plaats van op het busstation, dat moet al wat verlichting geven. Voor de flexbus wordt een goede oplossing onderzocht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten