Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
De U-Link bussen rijden inderdaad overal en nergens. Ik heb ze al gespot op o.a. de 280, 82 en 19. Schijnt dat er over enkele weken weer een nieuw pakket komt omdat er nu te veel misgaat...
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Niet alleen de U-link bussen rijden overal en nergens trouwens: Pouw rijdt nu ook ritten op de 201 zag ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Er zijn totaal 7 Setra's bij Syntus Gelderland nu. Die worden verdeeld over de ritten vanuit stalling Ede. De MAN's worden hierdoor nu ook meer op streeklijnen ingezet omdat alles een beetje gemengd rijdt.Durashift schreef: ↑za 05 sep 2020, 21:42 Ja, van de week een rode Setra op de 107 naar Putten, in Wekerom, vanuit Ede gespot, en van de week aardgas MAN's op die lijn. Vanmiddag achter een aardgas MAN op de 83 in Veenendaal.. (of kwam dat al vaker voor?).
Ja, ik weet: andere concessie.. maar hetzelfde vervoersbedrijf ;-)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Is die inzet van Pouw niet vanwege de extra ritten die de 201 heeft gekregen door de nieuwe dienstregeling?
Pouw rijdt overigens ook de grote 'buurtbussen'.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Er rijden nu extra ritten en de Rošero’s (en buurtbussen) staan nog steeds aan de kant, dat maakt de materieelplanning een beetje spannend begrijp ik. Dan snap ik wel dat het beter is om een u-link bus in te zetten dan helemaal geen bus...
Over een nieuw pakket weet ik niets. Misschien wat aangepaste diensten hier en daar? Maar zeker weten geen nieuwe dienstregeling.
Over een nieuw pakket weet ik niets. Misschien wat aangepaste diensten hier en daar? Maar zeker weten geen nieuwe dienstregeling.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
De Rošero's worden nu als extra pauzelocaties gebruikt zag ik. Is de oplossing van Qbuzz niks voor jullie trouwens Maxim?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Vooralsnog wordt bij ons aanvullend onderzoek afgewacht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Wat betreft de buurtbussen trouwens: volgens de dienstregeling op jullie site rijden de grote bussen in de herfstvakantie de volledige route, ik ga er maar even vanuit dat dat niet klopt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Dat ga ik morgen even checken! Zou hetzelfde moeten zijn als wat er nu gereden wordt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Leek mij ook al voor de hand liggend, maar in de dienstregeling staat nu dus bij alle ritten een voetnoot "rijdt niet tussen * en * oktober 2020" en wordt ook een andere rit weergegeven die wel in die periode rijdt. Maar die andere rit heeft gewoon de normale route en dienstregeling (dus volledig traject en inclusief haltes die op de ritten met grote bus juist vervallen)
Edit: Aanvullend trouwens, bij lijn 522 zijn de tijdelijke haltes in Vreeland, Nigtevecht en Weesp alleen via de OVinfo-app te vinden. Ze staan niet in de dienstregeling en de omleiding die OVinfo toont staat ook niet op de pagina met omleidingen.
Edit: Aanvullend trouwens, bij lijn 522 zijn de tijdelijke haltes in Vreeland, Nigtevecht en Weesp alleen via de OVinfo-app te vinden. Ze staan niet in de dienstregeling en de omleiding die OVinfo toont staat ook niet op de pagina met omleidingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Daarop terugkomend, ik heb daar een foutje gemaakt (omlopen van de normale buurtbussen staan nog in het systeem voor de herfstvakantie), we gaan het aanpassen. Thx voor de scherpe blik!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Geen dank, en nog een tipje dan: kijk nog even naar de vervallen haltes van lijn 522, dat zijn er iets te veel (lees: alle haltes in de provincie)
Ik vond het al zo apart dat er vanmiddag een tweet van Syntus Utrecht langs kwam met de melding dat er voor lijn 522 maarliefst 331 haltes vervielen...
Ik vond het al zo apart dat er vanmiddag een tweet van Syntus Utrecht langs kwam met de melding dat er voor lijn 522 maarliefst 331 haltes vervielen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Dat is vooral op station Woerden nu wel te merken. Daar staan nu standaard een paar keer per dag 6 12-meters tegelijk. Met heel veel passen en meten gaat het soms net goed, maar handig is het zeker niet: heb met regelmaat bussen op het fietspad van de Spoorstraat zien wachten, hetgeen natuurlijk tot gevaarlijke situaties kan leiden. Daarnaast is het eveneens niet bepaald bevorderlijk voor dit toch al zeer filegevoelige stuk weg.
Mijn vraag aan Maxim zou zijn: is het nou echt die 100 meter minder lopen naar het centrum waard om lijn 5 helemaal naar de andere kant van het station te laten rijden? Het was eigenlijk toch al te krap op dit busstation, en met de 5 naar Oudewater erbij wordt dat alleen maar erger. Die rijdt dat rondje daar eigenlijk voor nop, en belast zo onnodig de weg en het busstation. Van/naar Oudewater zou lijn 5 via de Amsterdamlaan kunnen rijden, dan hoef je niet te keren, of anders kan keren bij de rotonde na het minkema. Chauffeurs zijn waarschijnlijk net zo snel bij het pauzehok als dat ze dat hele rondje van de zaak mee moeten pakken vanaf het busstation aan de noordzijde.
Verder zou de flexbus eventueel nog permanente vanaf dat bushokje bij het pauzehok kunnen vertrekken.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Het is niet direct de 100 meter lopen, maar wel in een bestaand dienstenpakket een wijziging doorvoeren. Aan de zuidzijde stoppen betekent voor chauffeurs langer lopen van/naar de pauzelocatie, waarbij ook iedereen een passagepas moet hebben of via de tunnel moet lopen. Ook overstappen van de ene op de andere bus (door chauffeurs) kan dan niet of duurt langer. Vandaar dat er nu voor gekozen is om het zo op te lossen. Overigens stoppen lijn 5 naar Oudewater en lijn 524 nu tijdelijk aan de spoorlaan in plaats van op het busstation, dat moet al wat verlichting geven. Voor de flexbus wordt een goede oplossing onderzocht.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Mes in dienstregeling: minder busritten in hele provincie volgend jaar
PROVINCIE UTRECHT - De provincie Utrecht overweegt het aantal rijdende bussen door de coronacrisis flink terug te schroeven. Ook wordt er gekeken naar het verlengen van de afspraken met U-OV (Qbuzz) en Syntus met enkele jaren. Dat zijn de uitgangspunten van de vervoerders voor een nieuw vervoersplan in 2021.
De ingreep is nodig nu er door de coronacrisis veel minder reizigers en inkomsten zijn. Dit jaar zijn er voor de helft minder mensen die gebruik maken van de bus en dat hakt er flink in, zo schrijft gedeputeerde Arne Schaddelee van mobiliteit in een brief.
Lees verder via: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/209861 ... 1g_NeGxbWw
Lees hier ook de bijbehorende statenbrief: https://www.stateninformatie.provincie- ... verder.pdf
PROVINCIE UTRECHT - De provincie Utrecht overweegt het aantal rijdende bussen door de coronacrisis flink terug te schroeven. Ook wordt er gekeken naar het verlengen van de afspraken met U-OV (Qbuzz) en Syntus met enkele jaren. Dat zijn de uitgangspunten van de vervoerders voor een nieuw vervoersplan in 2021.
De ingreep is nodig nu er door de coronacrisis veel minder reizigers en inkomsten zijn. Dit jaar zijn er voor de helft minder mensen die gebruik maken van de bus en dat hakt er flink in, zo schrijft gedeputeerde Arne Schaddelee van mobiliteit in een brief.
Lees verder via: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/209861 ... 1g_NeGxbWw
Lees hier ook de bijbehorende statenbrief: https://www.stateninformatie.provincie- ... verder.pdf
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Fijn dat er vooral in hoogfrequente lijnen en uithoflijnen gesneden wordt.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Het snijden gebeurt ook expliciet daar om te voorkomen dat andere lijnen opgeheven moeten worden of dusdanig minder frequent dat je het risico loopt om reizigers die er nog wel zijn ook definitief kwijt te raken.
Deze week krijgen de reizigersorganisaties de gelegenheid advies uit te brengen over het voorlopige vervoerplan trouwens, waarbij de provincie Utrecht ook er ook positief uit springt omdat ze al in een vroeg stadium die organisaties erbij betrokken hebben.
Deze week krijgen de reizigersorganisaties de gelegenheid advies uit te brengen over het voorlopige vervoerplan trouwens, waarbij de provincie Utrecht ook er ook positief uit springt omdat ze al in een vroeg stadium die organisaties erbij betrokken hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Is dit vervoerplan al ergens inzichtelijk voor de gewone mens? Dan weet ik alvsat of ik per december een auto moet kopen als het hier maar 1 of 2xpu zal rijden...
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Nee, maar zoals ook in het bestand staat: er zal worden gesneden in hoge frequenties (6 of 8 keer per uur), en op de lijnen van en naar De Uithof.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Sowieso is het vervoerplan nog niet definitief: conceptversies gaan deze week naar GS en voor advies naar het ROCOV, dus ik zou op ergens tweede helft oktober rekenen voor er een definitief vervoerplan ligt.
Overigens gaat de nieuwe dienstregeling pas op 3 januari in, de maandag na de kerstvakantie dus.
Overigens gaat de nieuwe dienstregeling pas op 3 januari in, de maandag na de kerstvakantie dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ik mag toch hopen dat er gesneden gaat worden in lijn 34 want in Vollenhove zie ik er zo weinig mensen in zitten en toch gaat 'ie erg frequent. In de spits de frequentie behouden en daarbuiten minder ritten die starten in Vollenhove. Daarnaast vraag ik me af hoe nuttig de lijn in het weekend is. Als lijn 201 wordt opgeheven, kan het nog wel door denk ik.
Lijn 73 kan buiten de spits ook wel van 6 naar 4x/uur. Van 2x/uur naar 6x/uur voor sommige haltes was al exteeem. Zelfs midden in de spits krijg je de bus niet meer vol, merk ik al. Het stuk naar Soesterberg kan ook wel weg aangezien je sneller bent met overstap op Jordanlaan en dan 34. Het is gewoon een erg onlogische route nu en het laatste stuk vanaf het centrum van Zeist naar Soesterberg is het erg rustig. Tussen Zeist en Soesterberg rijdt er nu in ieder geval teveel (corona of niet).
Lijn 73 kan buiten de spits ook wel van 6 naar 4x/uur. Van 2x/uur naar 6x/uur voor sommige haltes was al exteeem. Zelfs midden in de spits krijg je de bus niet meer vol, merk ik al. Het stuk naar Soesterberg kan ook wel weg aangezien je sneller bent met overstap op Jordanlaan en dan 34. Het is gewoon een erg onlogische route nu en het laatste stuk vanaf het centrum van Zeist naar Soesterberg is het erg rustig. Tussen Zeist en Soesterberg rijdt er nu in ieder geval teveel (corona of niet).
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Lijkt me idd dat er in de U-linklijnen wat gesneden gaat worden, die frequenties kunnen makkelijk terug en later weer opgeschroefd worden als daar weer vraag naar/geld voor is. Maar de 34 is natuurlijk niet echt een alternatief voor Soesterberg, die stopt alleen vaag in de buurt van het dorp: de helft moet meer dan een kilometer lopen. En dan gaat daar niet eens een directe bus, maar dan moet je nog overstappen. Er is een reden voor dat dat een van de voorstellen was die het niet haalden vorig jaar.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Het zou overigens ook al schelen als ze eens de juiste halte gaan registreren in de bus. Ik kijk nu mijn reishistorie terug en ik zie dat Utrecht CS al eens geregistreerd is als Moskeeplein en ook Vredenburg en De Dreef/Panweg gaat bijna altijd fout en wordt Gunninglaan, Nepveulaan of zelfs winkelcentrum Vollenhove een enkele keer.
(Maakt mij natuurlijk niets uit met studenten-OV, maar toch)
(Maakt mij natuurlijk niets uit met studenten-OV, maar toch)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
De U-linklijnen zijn met hun frequenties juist de lijnen waarop men dus wil besparen, dat kan daar immers relatief pijnloos terwijl andere verbindingen behouden kunnen blijven. Maar die rijden nog altijd niet in de concessie Provincie Utrecht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Voor de corridor langs Soesterberg zou ik bijvoorbeeld het volgende willen voorstellen:Ferdinand schreef: ↑wo 07 okt 2020, 19:47 Ik mag toch hopen dat er gesneden gaat worden in lijn 34 want in Vollenhove zie ik er zo weinig mensen in zitten en toch gaat 'ie erg frequent. In de spits de frequentie behouden en daarbuiten minder ritten die starten in Vollenhove. Daarnaast vraag ik me af hoe nuttig de lijn in het weekend is. Als lijn 201 wordt opgeheven, kan het nog wel door denk ik (...)
Tussen Zeist en Soesterberg rijdt er nu in ieder geval teveel (corona of niet).
* Lijn 56 ongewijzigd laten
* Lijn 34 alle dagen (ook avond/weekend) 2x/uur naar Amersfoort (op Vollenhove - Utrecht ma-vrij overdag 4x/uur, spits 6x/uur)
* Lijn 201 in avond/weekend opheffen
* Lijn 73 tussen Zeist en Soesterberg opheffen
* een nieuwe snelle (spits)lijn 173: Soesterberg (ringlijn door het dorp) - Utrecht CS (niet door Zeist). Deze rijdt alleen op tijdstippen dat er voldoende vraag is uit Soesterberg van/naar Utrecht (bijv. ma-za overdag 1x/uur, spits 2x/uur)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 61 gasten